Skip to content

כ-700 אלף תלמידי החטיבה העליונה יוצאים לחופשת הקיץ

לקראת היציאה לחופשת הקיץ הנחה שר החינוך, הרב שי פירון, את צוותי החינוך של בתי הספר לקיים עם התלמידים שיח בנושא התנהלות בטוחה ברשת. בשנה הבאה יופעל הפרויקט השאלת ספרי הלימוד בעוד כ-500 בתי ספר חדשים ברחבי הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנת הלימודים תשע"ג של חטיבות הביניים והתיכונים, כיתות ז'-יב' מסתיימת היום (חמישי) וכ-700 אלף תלמידים ועוד כ- 70,000 עובדי הוראה יחלו את חופשת הקיץ שלהם.

לקראת היציאה לחופשת הקיץ הנחה שר החינוך, הרב שי פירון, את  צוותי החינוך של בתי הספר לקיים  עם התלמידים שיח בנושא התנהלות בטוחה ברשת. בעניין זה ציין שר החינוך, כי המרחב האינטרנטי מציע מגוון של אתגרים, מהם עולה הצורך להעניק לילדים הדרכה על ידי המבוגרים, בדגש על שימוש בטוח ומכבד. 

בהתאם לזאת, הוציאה  מנכ"לית המשרד, דלית שטאובר,  חוזר מיוחד למנהלים, הכולל התייחסות להתנהלות נכונה במסגרת הרשתות החברתיות ובכלל זה אופן התכתבויות בכלים השונים המצויים בידי בני הנוער והשפה בה משתמשים (בפרט במהלך חופשת הקיץ, בה עלולים להיפרץ גבולות האתיקה והמוסר הבינאישי). 

סוף עונת הלימודים (צילום: עמית קרטס בנין)
סוף עונת הלימודים (צילום: עמית קרטס בנין)

כמו כן, פרסם המשרד להורים מידע על גלישה בטוחה באינטרנט באמצעות מכתב ומצגת אשר הועלו אל אתר המשרד. במכתב להורים מציין המשרד, כי האינטרנט מציע לילדים הזדמנויות מרתקות, מלמדות, מסקרנות וכן מצבים מסכנים. תפקיד ההורים במרחב האינטרנטי אינו שונה מכל מרחב חיים אחר ועליהם לקבוע לילד לוחות זמנים לגלישה באינטרנט, לקיים עמו שיחות על האתרים בהם הוא גולש, לברר היכן הוא גולש  ועם מי הוא מדבר. אלה יהוו כלים חשובים בידי ההורים כדי להוות גורם מכוון בעל משמעות עבור הילדים.

התוכנית להשאלת ספרי לימוד מתרחבת

שר החינוך החליט כי פרויקט השאלת ספרי הלימוד יפעל בשנה הבאה בעוד כ-500 בתי ספר חדשים, כך שבסך הכל יכללו בתוכנית כ-1,800 בתי ספר ברחבי הארץ. הפרויקט חוסך זמן וכסף, מחנך לשמירה על רכוש ויוצר חיבור חברתי קהילתי וכמובן  ידידותי לסביבה. משרד החינוך  מלווה ומתקצב את בתי הספר המצטרפים ואפילו מסייע במימון רכז שיטפל בפרויקט.

התנאי לכניסת ביה"ס לפרויקט הנו הסכמה של 60% מההורים. התשלום להורה עבור "סל ספרים מלא" בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים הוא עד 280 שקל ובתיכונים עד 320 שקל. התשלום כולל גם רכישת חוברות עבודה. התלמידים רשאים לכתוב בחוברות ואין צורך להחזיר אותם בסיום השנה. 

היתרונות לפי משרד החינוך: מתן הזדמנות שווה לכל התלמידים להצטייד בסל ספרים מלא, חינוך התלמידים ליחס של כבוד לספר, פיתוח תחושת אחריות לרכוש, תרומה לאיכות הסביבה, הרחבת יחסי הגומלין בין בית הספר לקהילה ובין בית הספר לתלמידים והטמעת ערכים של שוויון ותרומה לקהילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן