Skip to content

סוף שבוע של צעדות והפגנות בת"א, בחיפה, בירושלים ובנהריה

ה"לא נחמדים" יובילו הערב הפגנה מול ביתו של לפיד. קהילת הגאווה בחיפה אמורה לצעוד בעיר ביום שישי. מחר בבוקר יפגינו פעילי מחאה יהודים ודרוזים בצומת הכניסה לנהריה ובמוצאי שבת יפגינו פעילי "המעברה" בירושלים למען הדיור הציבורי, ובקיסריה יפגינו פעילי "המיטה המעופפת", מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הכרזה של מצעד הגאווה בחיפה
הכרזה של מצעד הגאווה בחיפה

ארבעה אירועי מחאה צפויים להיערך במהלך סוף השבוע בישראל. הערב יתכנסו פעילי מחאה בהובלת קבוצת "הלא נחמדים" במרכז שוסטר ברמת אביב ג', משם הם צפויים לצעוד לעבר ביתו של שר האוצר ח"כ יאיר  לפיד ולמחות על גזרות התקציב.

מחר בבוקר אמור לצעוד מצעד הגאווה החיפני ברחובות חיפה, אלא שבשלב זה הודיעה עיריית חיפה כי היא מתנגדת למצעד בשעות הבוקר העמוסות. פעילי הקהילה ההומו-לסבית צפויים לפנות לבג"ץ בעניין זה. המצעד יחל על פי התכנית בשעה 10:30 ברחוב הנביאים פינת אחד העם וב-12:00 ימשיך לרחבת העירייה.

מחר (שישי) ב-11 בבוקר  תחל הפגנת פעילי הצפון בהובלת מאהל נהריה והגליל המערבי בצומת הכניסה לעיר. אל ההפגנה הזו מתעדים להצטרף פעילים דרוזים ובדואים מהגליל, עוספיה ודלית אל כרמל, בדרישה לאפשר להם בנייה על קרקעותיהם הפרטיות ולהפסיק את גזילת אדמות עתודה שהיו בידיהם לטובת המדינה.

הפגנה נגד יצוא הגז אתמול בת"א (צילום: ציפי מנשה)
חוסמים כבישים. הפגנה נגד יצוא הגז אתמול בת"א (צילום: ציפי מנשה)

במוצאי שבת תיערך הפגנה נוספת בירושלים בהובלת קבוצת "המעברה", התובעת בין השאר פתרון לדיור ציבורי. אתמול התארגנו פעילים תל אביבים ומחו על החלטתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לייצא 40 אחוז מהגז לחו"ל. הפעילים חסמו כבישים ונשאו שלטים שקראו לנתניהו להפסיק להעשיר את כיסיהם של אלי ההון ולחשוב על עתידה של מדינת ישראל ורווחת העם. עוד במוצאי שבת, בקיסריה, תפגין קבוצת פעילי "המיטה המעופפת", מול בית ראש הממשלה, שדורשת ממנו להפסיק את סינדרום המיטה המעופפת, הפסקת תקציבי הנוחות, תקציבי הבורקס, תקציבי ימי הכיף והמשלחות לחו"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן