Skip to content

המחאה חזרה לרחובות תוניס

החורף האסלאמי הגיע לתוניסיה? שנה לאחר המהפכה במדינה, אלפים הפגינו נגד התעצמות האסלאם הפונדמנטליסטי במדינה ובעד חירויותיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החורף האסלאמי הגיע לתוניסיה? שנה לאחר המהפכה במדינה,  אלפים הפגינו נגד התעצמות האסלאם הפונדמנטליסטי במדינה ובעד חירויותיהם

מאת עידו וולקן

מפגינים בתוניסיה (Wikimedia/Freedom House)
חשש מגל אסלאמי. מפגינים בתוניסיה (Wikimedia/Freedom House)

אלפים יצאו אתמול (ש') לרחובות תוניס במחאה נגד התעצמות האסלאמיסטים מהזרם הסלפי הקיצוני, והאיום שה מטילים על החירויות שלמענן נלחם העם במהפכה. לפי סוכנות הידיעות האמריקנית AP,  כ-8000 מפגינים הציפו את שדרות בורגיבה בבירה תוניס, שנה בלבד לאחר הדחתו של זיין אל-עאבדין בן עלי, שליטה לשעבר של המדינה, שהנהיג בה דיקטטורה חילונית.

מספר אירועים הגדישו את הסאה וגרמו למפגינים, המזוהים עם המפלגות הליברליות, לצאת לרחובות. לפני מספר שבועות השתלטו סלפים על אוניברסיטת מנוּבּה לאחר שזו אסרה את עטיית הניקאב, רעלה המכסה את כל הפנים, בשטחה. הקש ששבר את גב הגמל, עם זאת , היה בתקיפתם של פרופסור חמדי רדיסי והעיתונאי זיאד קרישן, אושיות חילוניות מקומיות. השניים הותקפו מחוץ לביהמ"ש לאחר שנכחו במשפט המתנהל נגד בעליה של רשת טלוויזיה המואשם בכפירה בעקבות שידורו של הסרט האיראני "פרספוליס".

"הגענו לכאן  כדי למחות נגד תקיפתם של עיתונאים, פעילים ואקדמאים" אמר  אחמד נג'יב שבי, מייסד המפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית, לסוכנות הידיעות AFP.

תוניסיה תירשם בספרי ההיסטוריה כמדינה הערבית הראשונה שבה הודח מנהיג על ידי ההמונים, רק לפני מספר חודשים נערכו הבחירות הדמוקרטיות הראשונות במדינה, שבהן זכתה מפלגת "א-נהדה" (התחייה) האסלאמית ברוב מוחץ. החילונים במדינה חוששים כעת מגאות אסלאמיסטית תחת המטרייה הפוליטית של ממשלת "א-נהדה" שלא עושה די, לטענתם, בכדי לעצור את התוקפנות הסלפית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן