Skip to content

כיצד ליהנות מעליית הצריכה בשווקים המתעוררים?

הצריכה בשווקים המתעוררים מחלחלת במהירות למעמד הביניים. מאחר ששווקים אלו תורמים כ-60% לתמ"ג העולמי ומחצית התרומה מגיעה מסין, הרי שמדובר בגן עדן לחברות הבינלאומיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצריכה בשווקים המתעוררים מחלחלת במהירות למעמד הביניים. מאחר ששווקים אלו תורמים כ-60% לתמ"ג העולמי ומחצית התרומה מגיעה מסין, הרי שמדובר בגן עדן לחברות הבינלאומיות

בשבועות האחרונים עדכנו גופים גדולים ומכובדים, כמו הבנק העולמי והארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD), את התחזיות המעודכנות שלהם בנוגע לצמיחה הגלובלית. מסקנות הכלכלנים בנוגע לאקלים הכלכלי בעולם, תורגמו להורדת תחזית הצמיחה העולמית. על רקע ההאטה בצמיחת הכלכלה העולמית, בולטת העובדה, כי כלכלת השווקים המתעוררים ממשיכה להיראות הרבה יותר טוב, בהשוואה לכלכלת המערב.

צמיחה מהירה בשווקי אסיה

הצמיחה המהירה בשווקי אסיה, מלווה בגידול בכוח הקנייה של הצרכנים. נציין כי פוטנציאל הגידול של הצריכה במדינות המתעוררות, בדגש על מדינות אסיה, טרם נוצל, שכן כ-60% מאוכלוסיית העולם מיושבת שם, אך אחראית רק ל-10% מהצריכה העולמית. על רקע התמורות שחלות בעולם ועל רקע העלייה בכוח הפיננסי של מעמד הביניים בטריטוריות הנ"ל, השכילו חברות מסוימות לרכב על המגמה. כך עולה מסקירה מעמיקה שפרסם השבוע בנק UBS השוויצרי.

"המרוויחים מהצמיחה של השווקים המתעוררים"

הסקירה שפורסמה תחת הכותרת "המרוויחים מהצמיחה של השווקים המתעוררים", מפרטת רשימה של חברות מערביות שנהנות מהשיפור ברמת החיים של הצרכנים במדינות אלו. מדובר בחברות בעלות חשיפה משמעותית למדינות המתפתחות במהירות גוברת, כאשר לפחות 20% מהמכירות שלהן נובעות מאזורים אלו.

כלכלני UBS בחרו מניות של חברות המספקות מוצרי צריכה ושירותים שלהערכתם, השווקים המתעוררים הינם מנוע צמיחה מהותי עבורן. מבין החברות המוזכרות ניתן למצוא שורה של חברות בינלאומיות, כגון:

אדידס (סימול:ADS )- חברת אופנת הספורט הגרמנית, נסחרת בבורסה בגרמניה לפי שווי שוק של 17.35 מיליארד אירו. מפילוח גיאוגרפי של מכירות החברה, עולה כי 30% מהמכירות מתבצעות בשווקים המתעוררים. כלכלי UBS מציינים כי הדבר החשוב יותר הינו, שקצבי הגידול במכירות מרשימים מאד באזורים המתעוררים. גם לאחר שמניית החברה עלתה ב- 23% מתחילת השנה, ב-UBS מזהים אפסייד במחירה. את הביטחון בצמיחת החברה, שואבים הכלכלנים מדבקותה של החברה במימוש התוכנית האסטרטגית שלה, הכוללת יעד לגידול ברווח התפעולי ב-11% מידי שנה.

באייר (סימול: BAYRY)- חברת תרופות וכימיקלים גרמנית, בעלת מגוון תחומים ופעילויות. ליבת העסקים של החברה הינה בייצור תרופות לסוכרת, בריאות האישה, ובעלי חיים (תרופות ומזון). על פי הסקירה, עולה כי לחברה חשיפה משמעותית לשווקים המתעוררים, כאשר מקורן של שליש מהמכירות שלה בשווקים אלו. כמו כן, לחברה מוצרים בפיתוח, שצפויים להגדיל את המכירות בשנים הקרובות. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-16%.

קולגייט פלמוליב (סימול: CL)- במדינות רבות קולגייט הינה שם נרדף למשחת שיניים. למעט מותג הדגל של החברה, החברה מייצרת ומשווקת שורה של מוצרים אחרים בתחום ההיגיינה. מקורן של 13% מהמכירות נמצא בתחום המזון לבעלי חיים. בשורה תחתונה, ב-UBS מאמינים כי החברה תדע ליהנות מהצמיחה בשווקים המתעוררים ומהעלייה בכוח הצרכני, זאת מאחר שכבר כיום 50% מהמכירות שלה מגיעות משם.

הונדה מוטורס (סימולHMC )- יצרנית כלי הרכב היפנית, הינה השנייה הגדולה בעולם בתחומה. 73% מהכנסותיה מיוחסות למכירות כלי רכב, 17% למכירות אופנועים והיתר למכירות של מנועים. מתחילת השנה, מניית החברה מדשדשת, וזאת על רקע דוחות חלשים שהציגה במארס האחרון. על אף זאת, כלכלניUBS שוריים על המניה (מזהים הזדמנויות השקעה). הסיבות העיקריות לכך, קשורות לעובדה שלהונדה יש חשיפה משמעותית לשווקים המתפתחים, אשר תורמים חלק ניכר למכירות ולרווח התפעולי. בנוסף, כלכלני הבנק סבורים כי החולשה ביין היפני תתרום למכירות של הונדה.

פרט לחברות הנ"ל, UBS שוריים על כמה חברות נוספות: בואינג, קוקה-קולה, HSBC, לוריאל, נסטלה, יוניליבר וסיטיגרופ.

שורה תחתונה: תרבות הצריכה בשווקים המתעוררים מחלחלת בשנים האחרונות בקצב גובר למעמד הביניים. מאחר ששווקים אלו תורמים כ-60% לתמ"ג העולמי, כאשר יותר ממחצית התרומה מגיעה מסין, הרי שמדובר בגן עדן לחברות הבינלאומיות.

הכותב הוא אנליסט המחקר של קבוצת אינפיניטי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן