Skip to content

הרב מצגר שוחרר למעצר בית

הרב הראשי יונה מצגר שוחרר לחמישה ימי מעצר בית ונאסר עלין לצאת מהארץ וליצור קשר עם המעורבים בפרשה. שלושת החשודים הנוספים נותרו במעצר שהוארך בין חמישה לשבעה ימים. בהחלטת המעצר ציין השופט כי לנהגו ועוזרו של מצגר יש "תפקיד משמעותי בשרשרת העברת הכספים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת חצות הלילה, בתום חקירה בת כעשר שעות, שוחרר הרב יונה מצגר, רבה הראשי של ישראל, למעצר בית. נודע כי מצגר מכחיש את כל החשדות המיוחסים לו. הוא שוחרר למעצר בית מלא למשך חמישה ימים ונאסר עליו להגיע למשרדיו ולצאת מהארץ בפרק זמן זה. בנוסף, נאסר עליו גם ליצור קשר עם שאר המעורבים בפרשה והוטלו עליו הגבלות כספיות. מצגר נחשד בקבלת שוחד, מרמה והלבנת הון.

הרב מצגר (צילום: הרבנות הראשית)
"העברת כספים אסורה, בהיקף כספי ניכר". הרב מצגר (צילום: הרבנות הראשית)

מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרם של שלושת החשודים בפרשה בה נחקר באזהרה הרב הראשי. למרות בקשת המשטרה לעצור את כולם לתשעה ימים. הוארך מעצרו של עוזרו האישי ונהגו של מצגר בשבעה ימים. מעצרם של השניים הנוספים הוארך בשישה ובחמישה ימים.

בהחלטתו אמר סגן נשיאת בית המשפט, השופט ירון לוי, כי מחומר החקירה שהגיע לידיו עולה כי העוזר מילא את "התפקיד המשמעותי ביותר בשרשרת העברת הכספים האסורה".  בדומה לרב מצגר, גם עוזרו חשוד בעבירות של לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים והלבנת הון. מחומר החקירה עולה כי העוזר נחשד בהעברת כספים בהיקף נרחב, במשך תקופה ממושכת.

"מתקבלת תמונה של העברת כספים אסורה, בהיקף כספי ניכר, במהלך תקופה ממושכת, במסגרת מספר אירועים", כתב השופט בהחלטתו בהקשר לעוזר.  פרקליטו של העוזר, עו"ד גיל עשת, העביר ביקורת על כך שהמשטרה לא עצרה את מצגר החשוד באותן עבירות. "מה הסיבה לאבחנה בין מרשי, שאתם מבקשים בבקשת המעצר לעצור לתשעה ימים לבין הרב מצגר שעדיין נחקר. מכוח השוויון איני מבין את האפליה בין חשוד אחר שנחשד באותן עבירות לבין החשוד שאני מייצג", אמר.

גם עורך הדין מוטי לזר, פרקליטו של חשוד אחר, מתח ביקורת על כך שמהמשטרה אינה עוצרת את הרב החשוד באותן עבירות. "למה מקדימים כאן ומבקשים להאריך מעצר במי שחשוד במתן שוחד ולא במי שקיבל שוחד, שזו עבירה חמורה יותר?" שאל הפרקליט והוסיף: " איפה ואיפה? זאת אומרת מעמדו הרם של הרב מצגר יכול להיות שיקול להארכת מעצר, ולגבי מרשי, העובדה שלא הוסמך לרבנות הראשית זו עילת המעצר נגדו?".

בהחלטתו השיב השופט, כי מחומר החקירה עולות ראיות הקושרות את כל השלושה ומצדיקות את הארכת מעצרם. שני החשודים האחרים שמעצרם הוארך הם רב המשמש כמנהל עמותת חסד "בית התבשיל" בבני ברק ורב המנהל בית מדרש והכשרת רבנים בתל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן