Skip to content

פעילי מחאה חסמו את צומת נהריה לסירוגין

קבוצת פעילי מחאה ממאהל נהריה והגליל המערבי חסמה היום את צומת הכניסה הראשית לעיר. עיקר זעמם של הפעילים הופנה כלפי ראש הממשלה ושר האוצר על יצוא חלק ניכר מהגז הטבעי. קבוצת חרדים עמדה מהצד ועודדה את המפגינים. "אנחנו אותו עם", הם אמרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות פעילי מחאה מנהריה, חורפיש והצפון, חסמו היום (שישי) את צומת הכניסה הראשית לעיר בהפגנה נגד הגזירות הכלכליות וייצוא הגז הטבעי, כפי שהכריע ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים קראו "אין עתיד עם ביבי ולפיד", ו"ביבי, ביבי תתעורר הציבור שווה יותר" – לעבר טורי המכוניות שהתעכבו בצומת.

משטרת נהריה פינתה מעת לעת את המוחים מהכביש ואלו חזרו אליו שוב. למרות זאת, המשטרה גילתה איפוק ולא נרשמו אירועים חריגים.

המפגינים חוסמים את הצומת בכניסה לנהריה (צילום: טלי גרופית וגיא שמיר)
המפגינים חוסמים את הצומת בכניסה לנהריה (צילום: טלי גרופית)

הפעילים הדרוזים קראו לממשלה לשחרר את האדמות שנגזלו מהם על ידי מנהל מקרקעי ישראל ולאפשר להם בנייה רוויה בתחומם.

קבוצת חרדים שהגיעה אל המוחים, עמדה מהצד ועודדה את המחאה. "אנחנו אותו עם", אמרו החרדים. לשאלה מדוע אינם מצטרפים למפגינים ומעדיפים לעמוד מהצד, ענו החרדים כי למרות שהם תומכים במחאה הם לא חשים חלק מקהל המחאה.

החרדים תומכים מהצד (צילום: טלי גרופית)
החרדים תומכים מהצד (צילום: טלי גרופית)

אל המפגינים בצפון הצטרפה מעין ראם, ממובילי מחאת "המיטה המעופפת" מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. "באתי להיות חלק מהמחאה הצפונית" אמרה מעין וסיפרה כי אנשי הביטחון מול ביתו של נתניהו בודדו את המוחים למתחם קטן בו מתאפשרת להם המחאה. היא הוסיפה כי בווילה של נתניהו פועלים אנשי צוות המתחזקים את המקום, בעוד נתניהו מגיע לביתו פעמיים או שלוש בשנה. "באחת השבתות נודע לנו שנתניהו נמצא בקיסריה ומתעתד להישאר בה עד ראשון, אבל חצי שעה לפני שעת היעד שלנו להתחיל במחאת המיטה המעופפת הוא פשוט ברח", היא סיפרה.

נהגי רכבים שעברו בצומת נהריה צפרו למפגינים בצפירות עידוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן