Skip to content

מכירת הגז: הערב הפגנה בירושלים נגד אישור הממשלה

מארגני ההפגנה מצפים לאלפי משתתפים הערב. "מנסים לפתות אותנו עם סיפורים על רווחים למדינה מייצוא מופקר של גז. לא מאמין להם יותר", אומר איתן כבל, שגייס 40 חתימות לדיון מיוחד על כך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הערב, מוצאי  שבת, מתעתדים פעילי מחאה, ארגונים וקבוצות להפגין בכיכר ציון בירושלים על כוונת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעביר מחר הצעת החלטה המאשררת לתשובה ולחברות הגז לייצא 40% מהגז  לחו"ל. ההחלטה התקבלה "בחדרי חדרים, ללא דיון שקוף, ללא פרוטוקולים, הדברים נסגרו עוד לפני שאפילו הגיעו לדיון בממשלה", כותבי מארגני האירוע, ומעירים בציניות: "למה שהאזרח יהיה שותף לקבלת ההחלטות על גורלו? למה שיידע ויבין כיצד התקבלה ההחלטה?". ההפגנה אמורה להתחיל ב-21:00 ומשם מתכוונים מארגניה לצעוד לעבר מעון ראש הממשלה הרשמי.

gaz
כרזת הפגנת הגז (מדף הפייסבוק של הקבוצה)

"זהו רגע חירום", אומרים המארגנים, "אנחנו מבינים שמדובר במחטף, מבינים שההבטחות שניתנו לנו לפני הבחירות הופרו ומבינים שמוכרים את עתידנו בזול". המארגנים צופים קהל אלפים שחלקו יגיע בהיסעים מאורגנים מתל אביב וייתכן שגם מבאר שבע. בתוך כך, חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) אסף 40 חתימות של חברי כנסת לצורך דיון מיוחד בכנסת על יצוא הגז.

"ככה לא מקבלים החלטות", אמר כבל למגפון, "מחליטים על יצוא הגז בחדרי חדרים? מה יש להם להסתיר? חייבים לערוך  דיון ציבורי, ודיון ציבורי הוא דיון בכנסת ולא לקבל החלטות בחדר סגור ולהתייחס אלינו כאל ציבור מטומטמים. לכן יתקיים דיון מיוחד, אליו גם ראש הממשלה יהיה חייב להגיע".

מה בנוגע ללחץ המסיבי של הלוביסטים  על חברי הכנסת?

"הלוביסטים הם אנשים שזו עבודתם, וחברי הכנסת יודעים לעמוד ממול ולקבל החלטת,  וראש הממשלה יכול אם ירצה לדבר ישר עם תשובה. בלי הלוביסטים".

eitan
ח"כ איתן כבל (צילום מדף הפייסבוק שלו)

"העליתי הצעת חוק הגיונית", אומר כבל, "כזו שמבטיחה ששום ראש ממשלה לא יחליט בחדרי חדרים עם עצמו למכור נכס ציבורי כמו הגז, לחו"ל. על פי הצעתי יימכרו עד 10% מהגז ואם יהיו תנאים אחרים ולאחר בדיקות של נתוני גז מול הצריכה בישראל שתלך ותתגבר בשנים הבאות. יהיה אפשר למכור  גם 40% מהגז".

בדף הפייסבוק שלו כתב כבל: "אם תעברו מחר ליד משרד ראש הממשלה ותריחו ריח חשוד אל לכם להיבהל. מדובר בריח של תבשיל שמתבשל שם כבר לא מעט זמן מאחורי גבנו. למי שלא עקב, מחר מתכוונת למכור הממשלה את עתיד הגז הטבעי ששייך לכול".

היום בערב ינסו פעילי המחאה וארגונים כמו "אדם טבע ודין" ו"מגמה ירוקה" לנסות להשפיע על ממשלת ישראל ונתניהו בראשה להימנע מאישור מכירת הגז בישיבת הממשלה הצפויה מחר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן