Skip to content

סוף הבריחה: נלכד עד המדינה שנמלט

עד המדינה שהה בחיפה מאז הימלטו. בלשי הימ"ר הצליחו להגיע אליו אך הוא הצליח לחמוק חזרה למרכז. הוא נלכד מסתתר בארונית מתחת לכיור בבניין בתל אביב. בלשי הימ"ר נושמים כעת לרווחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד המדינה בפרשת הרצח בברנוער, שנמלט לפני יומיים מדירת המסתור בה שהה, נלכד הערב (שבת) על ידי בלשי ימ"ר תל אביב כשהוא מסתתר מתחת לכיור בדירה בגוש דן. מאות שוטרים השתתפו בחיפושים או נשלחו לחקור את מכריו. העד נמלט בקפיצה מחלון חדר השינה בדירת המסתור. בראיונות עם העד הוא הסביר שהיה זקוק לאוויר וכי התכוון להעיד בכל מקרה.

מחר תבקש המשטרה בפעם השלישית להאריך את מעצרם של חגי פליסיאן, החשוד ברצח, את קרוב משפחתו ששמו חסוי ואת טרלן חנקישייב החשודים ברצח ובקשירת קשר לביצוע הרצח בבר-נוער.

עד המדינה (צילום מסך)
עד המדינה (צילום מסך)

הבוקר נצפו שוטרים במדים שחורים, כשהם סורקים את חוף מציצים בתל אביב בחיפושיהם אחר העד. במהלך הלילה סיירו שוטרים גם במסיבות ובמוקדי בילוי שונים של הקהילה הגאה בניסיון לאתרו. נודע כי עד המדינה נמלט סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר יום חמישי, ואת היומיים העביר בצפון הארץ. עוד נודע כי הוא הגיע למלון "לואי" ברחוב החלוץ בחיפה, מלון קטן המשמש בין השאר אורחים המבקשים לעצמם חדר לשעה או ליום, ונרשם במלון על ידי חבר.

בלשי ימ"ר תל אביב הצליחו לעלות על עקבותיו והגיעו למקום, אולם עד המדינה וחברו כבר הצליחו להימלט. בהמשך המעקב התברר כי העד חזר לגוש דן. חוקרי המשטרה עלו על עקבותיו וארבו לו סמוך לבניין בו הסתתר בתל אביב. כשפרצו לדירת הסטודיו, הם הצליחו ללכוד אותו נחבא בארונית מתחת לכיור. מבצע האיתור נוהל על ידי היחידה שחוקרת את בריחתו, בלי לידע את יחידות המשטרה המקומיות שלא עודכנו בנעשה.

במשטרה אומרים, כי התיק היה מגיע לכתב אישום גם ללא העד. כלומר, עדותו של עד המדינה חיונית, אך לא מכרעת. על פי ההסכם של המשטרה עם העד, הוא היה רשאי לישון לבד בדירת המסתור, אך שישה בלשים הופקדו על שמירתו בכל רגע נתון. חלק מהשוטרים נמצא יחד עמו בדירת המסתור וחלק -מחוץ לה. על פי פרסומים אחרים, ביקשו שוטרי המחלקה להגנת עדים את העד לידיהם, אבל חוקרי ימ"ר תל אביב, ביקשו עוד מספר ימים לצורך חקירתו. לאחר שסיימו את החקירה הם הודיעו לאנשי היחידה לבוא ולקחת אותו לידיהם, אבל אז נענו כי כעת יצטרכו להמתין מעט עד שהדבר יוסדר. בינתיים נמלט העד מתחת לאפם של השומרים המופקדים עליו. מייד עם בריחתו ניסו הבלשים לאתר את מיקומו באמצעות איכון המכשיר הסלולרי שברשותו. אלא שהוא כיבה אותו והאיכון נמנע.

עם תפיסתו אמר מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו: "כעת, כשעד המדינה נתפס, הדרך הנכונה היא להתרכז בהמשך החקירה ולהביא את העבריינים החשודים בביצוע הפשע הבזוי של הרצח והפציעה של חפים מפשע בבר נוער. עלינו לוודא שעד המדינה ימשיך בצעד האמיץ בו נקט – על מנת למצות את הדין עם החשודים. אני ממליץ לכולם להתאזר בסבלנות. חיכינו ארבע שנים – נמתין עוד מספר ימים בכדי לספק את הראיות הדרושות להגשת כתב אישום. אנו ממשיכים לשתף פעולה עם הפרקליטות ועם שאר הגורמים הרלוונטיים", הוסיף המפכ"ל. "היעלמותו של העד לפני מספר ימים מהדירה בה שהה לא הייתה צריכה לקרות – ובבוא העת נדע להפיק מכך את הלקחים הנדרשים", הדגיש  דנינו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן