Skip to content

כ- 1,200 ילדים ובני נוער עלולים להיפגע הקיץ בתאונות דרכים

1,197 פעוטות, ילדים ובני נוער בגילאי 0-19, נפגעים בממוצע בשלושת חודשי חופשת הקיץ, יוני, יולי ואוגוסט, מדי שנה בערים. כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס לשנים 2003-2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמיליון וחצי תלמידי חטיבות הביניים והתיכון יצאו השבוע לחופש הגדול, תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים יצאו לחופשה בעוד כשבוע וחצי. על פי הנתונים, בתקופת החופש הגדול ישנה עליה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בקרב פעוטות, ילדים ובני נוער.

בירושלים נפגעו 97 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2012, מתוכם שני ילדים נהרגו.
בתל אביב נפגעו 51 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2012.
בחיפה נפגעו 46 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2012.
בבאר שבע נפגעו 38 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2012, מתוכם ילד אחד נהרג.
בטבריה נפגעו 28 ילדים ובני נוער מתאונות דרכים בחופשת הקיץ בשנת 2011.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ישראל נמצאת באופן עקבי במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בהיפגעות ילדים בתאונות דרכים. על הרשויות להגביר את ההסברה אודות הסכנות שבכביש לילדים ובני נוער במיוחד לפני היציאה לחופש הגדול אז הם נמצאים רוב שעות בחוץ וללא מסגרת. בנוסף המדינה חייבת להגביר את האכיפה במקומות הבילוי, כדי למנוע מנהגים צעירים לנהוג לאחר שתיית אלכוהול".

ילדים וצעירים הן אוכלוסיות פגיעות במיוחד מתאונות דרכים ושיעור היפגעותם מהווה אחת מבעיות הבטיחות העיקריות של מדינת ישראל. על פי נתוני אור ירוק, ילדים מהווים כרבע מנוסעי הרכב שנפגעו בתאונות דרכים וגם מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים כהולכי רגל ביחס לכלל הנפגעים הולכי הרגל, גבוה.

המצב מחמיר בחודשי הקיץ, כאשר הילדים נמצאים ללא כל מסגרת מגוננת, וסיכוייהם להיפגע בתאונת דרכים עולים. על מנת לסייע בהגנה על הילדים, מקיימת עמותת אור ירוק, גם השנה פעילות בנושא בטיחות בדרכים, בקרב אלפי תלמידי בתי הספר היסודיים ברחבי הארץ, ביחד עם מדריכים צעירים מאגף של"ח של משרד החינוך.

למבצע מתגייסים כ-4000 מדריכים צעירים בגילאים 13-17, אשר מגיעים בימים הראשונים של החופשה לבתי הספר. המדריכים מעבירים הדרכה בנושא זהירות בדרכים, בעיקר לתלמידים בכיתות ג' ו-ד' בהיקף של כ-10,000 כיתות בכ-200 בתי ספר בכל הארץ. בסך הכול יודרכו במסגרת המבצע, כ-200 אלף תלמידים.

דן אבידן, מנהל גף תכנים ומנהיגות צעירה באגף של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך: "עם יציאתם לחופשת הקיץ, החליטו המש"צים להתנדב לקיים פעילות חווייתית ערכית בנושא הצלת חיים בבתי הספר היסודיים. בפעילות זו, להגברת מודעות התלמידים לסכנות האורבות בדרכים, כרוכים אתגר ותרומה אישית. אין לי ספק כי העשייה הרחבה, תטפח מעורבות ואחריות אישית למען התלמידים ובני הנוער, להצלת חיים".

כדי לעבור את החופשה בשלום, יש להקפיד על כמה כללי בטיחות בסיסיים:
• יש להקפיד על הליכה בטוחה על המדרכה, הרחק משפת הכביש.
• יש לחצות את הכביש רק במעבר חציה
• ללכת עם בגדים בהירים בשעת החשכה או עם מחזירי אור.
• יש להקפיד לחגור את הילדים במושב בטיחות תקני המותאם לגילו ומשקלו של הילד בכל נסיעה ולו הקצרה ביותר.
• בעת רכיבה על אופניים או רולרבליידס, יש להקפיד על חבישת קסדה, אשר הוכחה כאביזר מציל חיים. הקסדה סופגת את המכה במקום הראש ולמעשה מפזרת את המכה על פני כל שטח הקסדה
• כאשר הילד רוכב על אופניים עליו להצטייד במגני ברכיים, כפפות, מחזירי אור וביגוד זוהר, אשר מגדילים את הנראות
• יש להקפיד לרכב על האופניים רק במקומות בטוחים כמו שבילי אופניים, מדרכות ופארקים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן