Skip to content

מסיבת הדיסקו של פט שופ בויז

הצמד הבריטי הגיש אמש מופע אור-קולי מרהיב, אבל הצופים שמילאו היציעים בהיכל נוקיה בת"א התקשו לרקוד בין הכיסאות. את המתנה לקהל הישראלי העניק הרכב הפופ המצליח לקראת סיום כאשר הפציץ בשורת להיטים שהקפיצו את האוהדים. יובל אראל רקד כל הדרך חזרה למערכת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנסה לנסח זאת בקצרה: הדואו הבריטי "פט שופ בויז" או בעברית "נערי חנות חיות השעשועים" הם מקצועים ומצוינים בתחומם. מאז שפרצו לתודעה באמצע שנות השמונים עם שורה של להיטי פופ אלקטרוני, הם השיקו מספר לא מועט של אלבומים ולהיטים, חלקם נחשבים לקלאסיקות של מוזיקת הפופ.

מופע תיאטרלי וטקסטים מורכבים. "פט שופ בויז" בהכל נוקיה. צילם: יובל אראל

הצמד מתמחה ביצירת שירים מלודיים, נגישים וקליטים, יחד עם זאת בעלי טקסטים מורכבים המסתירים בדרך כלל ביקורת או אירוניה בתחומים רבים – אהבה, מיניות, פוליטיקה ותרבות. בנוסף, התיאטרליות והזיקה לאמנויות הבמה הפכו לאחד מסימני ההיכר שלהם. הם הפכו במרוצת השנים להיות אחד מהרכבי הפופ הבריטי המצליחים אי פעם.

המופע שהתקיים אמש (ראשון) בהיכל נוקיה בתל-אביב היווה חלק מסבב הופעות בינלאומי בעקבות יציאת אלבומם החדש ELECTRIC ביוני 2013. ההופעות החיות של "פט שופ בויז" הפכו עם השנים לתיאטרליות ומושקעות, וכוללות מיצגי וידאו מתוחכמים.

אהבה, מיניות, פוליטיקה ותרבות. "פט שופ בויז". צילום: יובל אראל

זה מה שהיה אמש בנוקיה. אלא מה, מוזיקה שנועדה במקור, או לפחות על פי מקצביה, להרקיד, לנער, להזיז, ולגרום למאזינים להתנועע לצליליה, אינה מיועדת להשמעה בפני קהל הישוב על כיסאות, ספסלים ומושבים, כך נוקיה בנויה – מושבים מושבים, שורות שורות, זה מתאים למשחק כדורסל, אך לא למופע מסוג זה. מכל מקום, הצופים שמילאו את היציעים (מחירי הכרטיסים 150 -300 שקלים) שמחו ורקדו לא פחות מאלה ששילמו כמה מאות שקלים יותר תמורת הזכות לרקוד בין הכיסאות שעל הפרקט באולם.

אז מה היה לנו? המופע נפתח באופן דרמטי עם שלל אפקטים ויז'ואלים וקוליים, הצמד עולה לבמה ומתחיל לשיר כשהוא מסתתר מאחורי מסך צבעוני, ממשיכים בשורת שירים שחלקם לקוח מהאלבום החדש וחלקם מאלבומים קודמים. את המתנה לקהל הישראלי העניקו "פט שופ בויז" לקראת סיום כאשר הפציצו בשורת להיטים מהקלאסיקות שלהם, שהקפיצו את האוהדים. היה דיסקו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן