Skip to content

6 רקטות נורו לעבר ישובי הדרום – צה"ל הגיב בתקיפה

לאחר 40 ימי שקט בדרום, נורו הלילה רקטות לעבר ישובי הדרום. צה"ל תקף בתגובה ושר הביטחון הורה על סגירת המעברים. ההידרדרות הביטחונית מגיעה במקביל למשבר חריף ביחסים בין הג'יהאד האסלאמי לממשל החמאס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שש רקטות נורו הלילה (שני) מרצועת עזה לעבר ישובי הדרום. מערכת כיפת ברזל יירטה הלילה שתים מהן. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום לפגיעה בנפש או ברכוש. הרקטות נורו בשני מטחים שונים. הראשון החל סמוך ל-23:40 וביישובי המועצה האזורית בני שמעון הופעלה אזעקת צבע אדום. במקביל הופעלה אזעקה ברהט, להבים ונתיבות ושער הנגב.

כוחות צה"ל פעלו למציאת מקום הנפילה. דקות ספורות לאחר מכן נורה מטח נוסף, שכלל לפחות שתי רקטות, אשר יורטו על ידי כיפת ברזל. כשעתיים לאחר הירי תקף חיל האוויר מוקדי טרור ברצועת עזה בתגובה לירי ושר הביטחון הורה לסגור את המעברים מעזה לישראל.

רקטות לדרום (צילום ארכיון: טל ים)
רקטות לדרום ויירוט על ידי כיפת ברזל (צילום ארכיון: טל ים)

מדובר צה"ל נמסר, כי "צה"ל, באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר, תקף במהלך הלילה שני אתרים לאחסון אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה וכן בור שיגור ומוקד פעילות טרור בדרום רצועת עזה. זאת בתגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל וחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", לשון ההודעה.

ההידרדרות הביטחונית הזו מגיעה במקביל למשבר חריף ביחסים בין הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה לממשל החמאס. המשבר הגיע לשיא בעקבות הריגתו של אחד מאנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד אתמול על ידי מנגנוני הביטחון של חמאס במהלך עימותים ביניהם. בעקבות ההרג הודיע ארגון הג'יהאד האסלאמי כי הוא מנתק בשלב זה את קשריו עם חמאס. יתכן מאוד שהירי הזה הוא פשוט נקמה בחמאס על חשבון ישראל.

ראיד קאסים ג'אנדייה, חבר "בריגדות אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, מת אתמול מפצעיו, לאחר שנורה בשבת האחרונה על ידי שוטרי החמאס.  לאחרונה הידק החמאס את הפיקוח על ארגוני הטרור השונים ברצועה – בעיקר בשל לחץ מצרי על הארגון ותביעה לשלוט בנעשה בתחומו. מקורות ביטחוניים בחמאס מסרו כי המחבל נהרג לאחר שכוחות שיטור הגיעו לבית משפחתו על מנת למסור הוראות מטעם החמאס ואז נפתחה לעברם אש. קציני המשטרה, כך טענה משטרת החמאס, הגיבו בירי שפצע את המחבל אנושות. בג'יהאד האסלאמי מיהרו להגיב כי "החמאס פועל לטובת ישראל, אם התכוון לכך או לא".

"למרות אובדנו של לוחם קדוש", נמסר בהודעה רשמית מטעם הג'יהאד, "האופציה שנותרה בעינה היא להילחם במטרה משותפת והיא ההתנגדות לאויב הציוני ולכוח הבלתי צודק שתומך בו", נאמר. בלילה שוגרו הרקטות.

סיגל מורן, ראשת מועצת בני שמעון, הגיבה לירי ואמרה: "אני עדיין מקווה שזו הייתה טעות ולא תחילתה של עוד תקופה של שגרת חירום". לדבריה, "כבר השתעשענו במחשבה שיהיה לנו יותר זמן שקט. אני מקווה שזה משהו ספוראדי שלא יחזור על עצמו, בטח לא עם יציאתם לחופש של הילדים".

ביום רביעי שעבר נשמעה אזעקת צבע אדום לאחר ירי רקטה ששוגרה מהרצועה לעבר ישראל. לאחר סריקות שערך צה"ל הסתבר כי היא התפוצצה בשטח עזה. לפני 40 יום נורתה רקטה לעבר ישראל וגרמה לנזק בבית מגורים. הלילה הופר השקט הזה וצה"ל תקף.

1 Comment

  1. צדוק התקוה
    24 ביוני 2013 @ 19:54

    הינה ארגוני הטרור מעזה לא יכולים לסבול את השקט הסינריו הוא כזה צה"ל יגיב יתכן ויהרגו שם ואז אותם יפי נפש [קולם לא נישמע עכשיו] יתחילו לילל אם אותם סיסמאות ישראל רוצחת ישראל רוצה מלחמה ישראל מלבה את האש
    ודי לתקופנות הישראלית אז אני פונה לאותם "יפי נפש" תגידו לאחים בעזה להירגע כי הסוף כמו תמיד יהיה קשה עבורם ובקשר למצור על עזה אז את הבדיחה הזו יכולים לספר באירופה כאשר מאות משאיות עברות יום יום דרך המחסומים לעזה ומבאים איתם ירקות פירות קמח סוכר שמן מלט ברזל וכל טוב אז מצור זו לא הבעיה הבעיה שהם רוצים לחסל אותנו מקווה שהשקט יחזור לדרום רק אל תגידו אלה לא החמאס אלה ארגונים אחרים בעל הבית הוא החמאס ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן