Skip to content

צמיגי 21 מכוניות נוקבו במזרח ירושלים

הפעם הכתובת על הקיר היא בבית חנינא: "לא שותקים על ידויי אבנים". המשטרה כרגיל חוקרת. ב-18 החודשים שחלפו נפתחו 788 תיקים בנושא, אך הלכה למעשה הוכנו והוגשו רק 154 אישומים, שהניבו 17 כתבי אישום בפועל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב פשעי שנאה ותג מחיר: צמיגיהם של 21 כלי רכב נוקבו הלילה (שני) בבית חנינא שבמזרח ירושלים ועל קיר אחד הבתים רוססה כתובת "לא שותקים על ידויי אבנים". על רכב אחר רוסס מגן דוד. משטרת מחוז ירושלים פתחה בחקירה.

רק בשבוע שעבר נוקבו צמיגיהן של 28 מכוניות באבו גוש הסמוכה לירושלים וכתובות "גזענות או התבוללות" ו"ערבים החוצה" רוססו על קירות בכפר. מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הצהיר שעות ספורות לאחר מכך, כי "בקרוב יבוצעו מעצרים", אך איש עדיין לא נעצר.

בישיבת הקבינט הבטחוני שנערכה לאחר מכן החליט הקבינט המדיני-ביטחוני כי שר הביטחון יכריז על מבצעי "תג מחיר" כהתארגנות בלתי מותרת. זאת, למרות שהיועץ המשפטי לממשלה, שרת המשפטים, השר לביטחון פנים וראשי השב"כ המליצו להגדירו כארגון טרור – עובדה שהייתה משנה את יכולות השב"כ והמשטרה לפעול נגד המבצעים של פעולות הטרור הללו.

למרות הידע המצטבר שבידי השב"כ והמשטרה על מבצעי הפעולות וההתארגנויות הללו, התקשו במשטרה ובשב"כ להביא לדין את המבצעים. ב-18 החודשים שחלפו נפתחו 788 תיקים בנושא, אך הלכה למעשה הוכנו והוגשו רק 154 אישומים, שהניבו 17 כתבי אישום בפועל.

ממרכז מוסאווא, ארגון לזכויות הערבים, נמסר בתגובה לאירועים בבית חנינא: "אנו עדים להתרבות אירועי תג מחיר, שרק קפצו מדרגה לאחר החלטת ראש הממשלה לא להגדירם כאירועי טרור. זאת בניגוד מוחלט לעמדת שרי הביטחון, הפנים והמשפטים. אם החלטה זו לא תשתנה בהקדם, נהיה עדים להתפשטות התופעה בצורה שעלולה להביא את המצב לרתיחה של ממש. אנו במרכז מוסאווא דורשים לפצות את נפגעי פעולות תג מחיר בדומה לפיצוי שמקבלים נפגעי פעולות האיבה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן