Skip to content

השר כץ קורא לתגובה שתבריח תושבים מרצועת עזה לסיני

"עדיף שגגות הבתים בעזה ירעדו מאשר שתושבי הדרום יחיו כבני ערובה", כותב שר התחבורה בפייסבוק. יו"ר ועדת חו"ב, אביגדור ליברמן: "אין מנוס מלשקול לשוב לכבוש את רצועת עזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ביום שבו המוני תושבים מעזה יברחו לסיני לאחר כל ירי טילים על ישראל, נדע שההרתעה הישראלית עובדת. בדיוק כמו שקרה בעבר בדרום לבנון, שלאחר ירי לשטח ישראל נמלטו תושבי דרום לבנון לביירות כי ידעו שתבוא תגובה". כך כותב הבוקר שר התחבורה, ישראל כץ, בעמוד הפייסבוק שלו, בתגובה לירי הרקטות הבוקר מעזה לשטחה של ישראל.

"בדיוק כמו שקרה בעבר בדרום לבנון". כץ (צילום: ציפי מנשה)
"בדיוק כמו שקרה בעבר בדרום לבנון". כץ (צילום: ציפי מנשה)

ישראל כץ ממליץ להפעיל על רצועת עזה היפרדות אזרחית והרתעה צבאית, זו המדיניות שצריך להפעיל ביחס לסוגיית עזה. "להפסיק כל אספקת חשמל, דלק, מים, מזון ומוצרי בנייה בין ישראל לעזה, לסגור את מעבר כרם שלום בין עזה לישראל ולפתוח את מעבר רפיח שבין עזה למצרים למעבר סחורות, תחת פיקוח בינלאומי", כותב השר כץ. "במקביל יש לשנות מדיניות, ולהגיב בעוצמה מלאה על כל ירי טילים לעבר שטח ישראל.

"עדיף שגגות הבתים בעזה ירעדו מאשר שתושבי הדרום יחיו כבני ערובה", כותב עוד שר התחבורה. "רק במסגרת מדיניות חדשה והגיונית מסוג זה ניתן יהיה להסדיר את סוגיית עזה ולהסביר לעולם שאנו מגינים על תושבינו מול ישות עוינת שנשלטת על ידי חמאס והג'יהאד האסלאמי בחסות איראנית".

יו"ר וועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן, אומר לעומת כי אין מנוס מלשקול לשוב ולכבוש את רצועת עזה.

ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)
ניקוי יסודי. ליברמן (צילום: רפי מיכאלי)

בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו, כותב ח"כ ליברמן: "אף מדינה שמכבדת את עצמה אינה יכולה להשלים עם כך שבכל רגע נתון טרוריסטים יכולים להחליט לקטוע את שגרת חייהם של מיליון וחצי איש, שבאמצע הלילה צריכים לרדת למקלטים ובבוקר ארגוני הטרור קובעים עבורם אם הם ילכו לבתי הספר ולעבודה או ששוב יישארו במקלטים. מדינת ישראל הוקמה גם כדי שיהודים יוכלו לחיות חיים נורמאליים, מבלי להרגיש מאוימים ולהצטרך להתגונן כל הזמן. עבור מיליון וחצי איש ואישה בישראל זה לא המצב כרגע.

"מבצע עמוד ענן אמנם הביא את התקופה השקטה ביותר בדרום הארץ מאז ההתנתקות, אך אסור לטעות – החמאס מנצל את השקט הזה בכדי להתכונן לעימות הבא עם ישראל. אין צורך בחשיפת חומר מודיעיני רגיש בכדי לדעת זאת, מספיק לקרוא את מה שמתפרסם בתקשורת בחודשים האחרונים: החמאס הגביר באופן משמעותי את הברחות הנשק, מכל הסוגים, לרצועת עזה. יתרה מכך, החמאס אף עבר לשלב של ייצור עצמי של טילים שיכולים להגיע לתל אביב, ובתוך מספר חודשים אולי יהיו ברשותו גם טילים המגיעים מעזה עד לנתניה. ידיעות מהימנות על ניסויי טילים ברצועת עזה פורסמו בתקשורת הישראלית והעולמית ולאחרונה גם דווח על פיתוח של כלי טיס בלתי מאויישים.

"החמאס מתכונן", כותב ליברמן, "אך הוא אינו רוצה עימות עכשיו – הוא רוצה את העימות כשיהיה לו נוח. החמאס רוצה "למשוך" עוד שנתיים שיאפשרו לו ליצור ולהצטייד בטילים ארוכי טווח, שיגיעו לפחות עד לתל אביב. השאלה היא מה האלטרנטיבה הטובה ביותר: לחכות עד שלחמאס יהיה נוח ועד שהוא ימלא את המלאים שלו ויבסס פסי ייצור עצמאיים, או לפעול קודם. האם שוב להגיב, בזמן ובמקום הנוחים לחמאס או ליזום ברגע הנכון לנו".

ליברמן ממשיך וכותב: "לחמאס יש מטרה מוצהרת, השמדת מדינת ישראל, והוא ממשיך לפעול באופן אקטיבי להשגת מטרה זו בדרכים שונות ומגוונות, החל בהתחמשות מאסיבית ועבור בחינוך ילדיו לשנאת ישראל באמצעות שטיפת מוח מגיל הגן, בבתי הספר, בקייטנות ובמסגדים. כל עוד זוהי מטרתו וכך הוא פועל, על מדינת ישראל לפעול להפלת שלטון החמאס.

"העובדה היא שלא ניתן להפיל את שלטון החמאס בלי כיבוש הרצועה. אנו לא צריכים להישאר שם לנצח ואפילו לא שנים רבות, אבל אנחנו צריכים להשמיד את תשתיות הטרור ולחסל כל סיכוי לחזרת החמאס לשלטון וזה דבר שכן מצריך שליטה במקום לזמן לא קצר.

"אני יודע שהדברים שאני אומר כאן הם דברים לא פופולאריים ולא סימפטיים, אבל תמיד כדאי להביט נכוחה אל המציאות, גם כשהיא לא נעימה וצורמת, מאשר לחיות בהכחשה", כותב יו"ר ועדת החוץ והביטחון. "ומכיוון שכפי שכבר ברור, מבצע מוגבל נוסף לא יביא למיגור שלטון חמאס, אלא רק יגדיל את כמות האנשים שייאלצו להיכנס למקלטים בפעם הבאה, הדרך לטפל בכך היא ברוח דרכו של ז'בוטינסקי: לפעול בעוצמה, עד שאוייבינו יתייאשו מלפעול נגד היהודים בארץ ישראל".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על אירועי הלילה. "היכולת של היהודים להגן על עצמם זה דבר שמנחה אותי בכל זירה, מול כל איום. אתמול היה ירי רקטות על הישובים שלנו והתגובה באה מיד", אמר. "המדיניות שלי היא לפגוע במי שמנסה לפגוע בנו. אין טפטופים ואין הצטברות, כך אנו נעבוד ונמשיך לפעול מול איומים קרובים ומול איומים רחוקים. אני מאמין שיהודים חייבים להיות מסוגלים להגן על עצמם בכוחות עצמם ולפעול בנחישות נגד כל אויב שמנסה לפגוע בנו".

לעומתם אומר ח"כ עומר בר-לב (עבודה) כי רק חתירה אמיצה להסדר, תביא לפתרון הבעייה. "הבוקר, אני לא רוצה להישמע כמו תקליט שחוק, אבל התקליט שמנגן את המוסיקה בדרום במציאות הנוכחית ממשיך להסתובב ולחרוק. עוד מטח רקטות על תושבי הדרום ועוד תגובה מדויקת ומדודה של צה"ל ותקופת רגיעה, ארוכה יותר או פחות, וחוזר חלילה", אומר ח"כ בר-לב.

"אצלנו בהנהגה.. עדיין לא החליט ראש הממשלה ללחוץ על סטופ ולהחליף לנו את המוסיקה. בשלב ראשון למוסיקה כזו שתאפשר הסדר בגדה המערבית ובשלב שני, לכזו שקולותיה ישמעו גם ברצועת עזה. קשה וכואב לראות כיצד בני הנוער בדרום שיצאו לפני מספר ימים לחופש הגדול, נהפכו שוב לשבויים של ארגוני הטרור וסופגים ככל הנראה את הריקושטים של מאבק פנימי בין החמא"ס והג'יהאד האיסלאמי. אם אנחנו רוצים באמת לשנות את המציאות בטווח הרחוק ולהפסיק להיגרר אחרי ארגוני הטרור, צריך מנהיגות אמיצה שתיקח בשתי ידיים את היוזמה האמריקאית הנוכחית ותחתור להגעה להסדר מדיני, בשלב ראשון בגדה המערבית. רק כך יהיה לנו סיכוי, להחזיר את החיים הנורמליים גם לתושבי הדרום. אם לא נפעל ונמשיך להשאיר את המגרש לארגוני הטרור, נמשיך להיות אותו גולם במעגל האלימות שימשיך להסתובב סביבנו עוד הרבה שנים באותם המעגלים", אומר ח"כ בר-לב.

2 Comments

  1. צדוק התקוה
    25 ביוני 2013 @ 19:05

    הוא צודק הבעיה שאצלנו יש מי שדואג לשכנים בעזה יותר מאשר למשפחות כאן בישראל

  2. מני שקד
    24 ביוני 2013 @ 12:18

    השר כץ צודק ב 100%

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן