Skip to content

היועמ"ש: סמכויותיו של מצגר יועברו לרב הראשי הספרדי

הערב שיגר היועץ המשפטי מכתב לחברי מועצת הרבנים, לרב הראשי הספרדי שלמה עמר ולפרקליטיו של מצגר מכתב בו הוא מאשר את העברת סמכויות השיפוט והבחירה של הרב הראשי לישראל לידיו של שלמה עמר. תוך כך הוארך היום מעצר עוזרו ונהגו כמו גם מעצר הבית שלו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סמכויות הרבנים הראשיים יועברו בשלמותן לידי הרב הראשי לישראל שלמה עמר, כך הודיע הערב (שני) היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. העברת הסמכויות באה בעקבות הודעה שנמסרה אתמול ליועץ על ידי פרקליטי הרב הראשי יונה מצגר, עו"ד פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, כי עד לסיום עניינו של מצגר, העצור במעצר בית מלא, הוא מדיר עצמו מכל פעילות שיפוטית ומכל החלטה הקשורה לתפקידו כרב ראשי לישראל.

הרב עמר והרצב מצגר (צילום: ליאור גולגר, ויקימדיה)

החוק מתייחס לעניין מה ייעשה כאשר יתפנה מקומו של הרב הראשי – כותב עו"ד הראל גולדברג בשם היועץ המשפטי. הוא מסביר כי למרות שאין בחוק פסקה המתייחסת למצב בו נמצא הרב, עמדת היועץ המשפטי היא כי יש להתייחס למצב הנוכחי כאילו "התפנה מקומו", ולכן מועברות הסמכויות לידי שלמה עמר.

בהמשך לחקירת החשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון על ידי מצגר ואחרים – החליט היום בית משפט השלום בראשל"צ להאריך בשבעה ימים את מעצרו של חיים אייזנשטט, עוזרו ונהגו של מצגר. החשודים הנוספים, שמחה קרקובסקי וניסן בן ציון ציוני, שוחררו למעצר בית של עשרה ימים, בהגבלות כספיות, איסור יציאה מהארץ ואיסור יצירת קשר עם המעורבים. בנוסף, האריך היום בית המשפט את מעצר הבית של הרב מצגר בשלושה ימים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן