Skip to content

קרי יגיע מחרתיים לסכם מועד לפגישת נתניהו-אבו מאזן

מזכיר המדינה האמריקני הגיע לתאם פגישה בין נתניהו לאבו-מאזן. לקראת הפגישה צפויה ישראל כנראה לשחרר, במחווה של רצון טוב כלפי הפלסטינים, אסירים פלסטינים שהחלו לרצות את עונשם עוד לפני הסכמי אוסלו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, יגיע מחרתיים לארץ כדי לסכם עם ישראל והפלסטינים מועד ומקום לתחילת המשא ומתן. זאת, לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע לקרי כי יסכים להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרך לחידוש התהליך המדיני. ההערכה היא כי הפגישה בין נתניהו לאבו מאזן תיערך בשבועות הקרובים בחו"ל ולא בארץ – אולי בוושינגטון או במקום אחר, בשולי אירוע בין-לאומי כלשהו.

נתניהו-קרי - האם הפעם יסכמו השניים על מועד לתחילת המו"מ? (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו-קרי - האם הפעם יסכמו השניים על מועד לתחילת המשא ומתן? (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

לקראת הפגישה צפויה ישראל כנראה לשחרר, במחווה של רצון טוב כלפי הפלסטינים, אסירים פלסטינים שהחלו לרצות את עונשם עוד לפני הסכמי אוסלו, ואולי עוד אסירים נוספים של הפת"ח. בשיחה בין ג'ון קרי לבין אבו מאזן, אמר קרי כי ישראל הקפיאה למעשה, באופן בלתי רשמי, את הבנייה בהתנחלויות. עם זאת, למרות הסכמתו להיפגש עם נתניהו, הבהיר אבו מאזן לג'ון קרי כי אם לא יציג נתניהו במהלך השיחות שיתקיימו ביניהם הצעות רציניות – הוא יודיע שהרשות אינה יכולה לתפקד עוד במצב של קיפאון מדיני ויפנה שוב למהלכים חד-צדדיים באו"ם.

במפלגת "הבית היהודי" אין כוונה למנוע מראש הממשלה את הפגישה עם אבו מאזן. עם זאת הבהיר נפתלי בנט, יו"ר המפלגה, כי לא יתמוך בפתרון שתי המדינות. במפלגת "יש עתיד" בירכו על הודעת אבו מאזן, בדבר נכונותו להיפגש עם נתניהו. "הידברות ישירה ואמיצה היא הדרך היחידה להביא לפתרון הסכסוך", נאמר בהודעת "יש עתיד".

ח"כ אלי ישי (ש"ס) אמר בתגובה: "מאז ומתמיד מדינת ישראל, הוכיחה פעם אחר פעם את רצונה ורצינותה להגיע להסדר ולשלום עם כל מי שחפץ בכך. יש לברך על כל התקדמות מדינית שעשויה להביא ביטחון ושלום לאזור, עם זאת, אם ידרוש אבו מאזן כתנאי למשא ומתן תנאים מוקדמים, אזי עתידו של משא ומתן זה, ייכנס לספרי ההיסטוריה כעוד כישלון מדיני".

ראש הממשלה נתניהו התייחס לפרסומים על המו"מ עם הפלסטינים, בפגישתו עם ראש ממשלת גיאורגיה בידזינה איוואנישווילי.

"כולנו רוצים לראות באזורנו ביטחון, יציבות ושלום", אמר ראש הממשלה. "יש אתגרים גדולים שעולים מאיראן ומהטלטלות שמתרחשות באזור. תקוותינו העמוקה היא לשלום, לשלום אמיתי – שאותו ניתן להשיג רק בשיחות ישירות ללא תנאים מקדימים.

נתניהו וראש ממשלת גאורגיה: "לא רק לסמן 'וי' על תחילת המו"מ" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו וראש ממשלת גאורגיה: "לא רק לסמן 'וי' על תחילת המו"מ" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

"אנו מוכנים להיכנס למשא ומתן כזה. אני מקווה שהפלסטינים מוכנים לכך גם. עליי לומר שמטרתנו היא לא רק להיכנס ולסמן 'וי' על התחלת המשא ומתן. מטרתנו היא להתמיד בשיחות ולהמשיך בהן במשך תקופה כדי לנסות להתמודד עם כל הנושאים ולהגיע להסכמה שתפתור את הנושאים המהותיים של הסכסוך", אמר נתניהו. "לזה יידרשו זמן, נחישות ושיטתיות ואני מקווה שלפלסטינים יהיו הדברים האלה. זאת גישתנו, אני מקווה שזאת גם הגישה שלהם".

ראש הממשלה איוואנישווילי אמר: "המלחמה נגד הטרור היא נושא בעל חשיבות עליונה, וישראל נאבקת מול תופעה זאת מאות שנים. ישראל היא מדינה שראויה לשלום אמיתי ובר-קיימא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן