Skip to content

ארמון הנשיאות בקאבול הותקף על ידי הטאליבן

דווקא כאשר הנושא החם באפגניסטן הוא אפשרות של משא ומתן בין הממשלה לטאליבן, פתחו כמה פעילי טאליבן הבוקר במתקפה על ארמון הנשיא ובנייני ממשלה, דקות לפני מסיבת עיתונאים במתחם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קאבול הבוקר
קאבול הבוקר

בעיצומם של גישושים לקראת שיחות שלום הגיעו הקיצונים האסלאמיים אל לבו של משטר הנשיא קרזאי באפגניסטן. הקיצונים האסלאמיים תקפו את ארמון הנשיא הניצב בלב קאבול הבירה ואת בנייני הממשלה, והתעמתו עם כוחות הביטחון סמוך לכניסה המערבית למתחם. לדברי המשטרה כל התוקפים נהרגו בקרב, שנמשך תשעים דקות.

ההתקפה החלה בשעה 6:30 בבוקר, ברובע המרכזי של קאבול, שאש דאראק, סמוך לשער הכניסה המזרחי למתחם הארמון – כמה מאות מטרים מהארמון עצמו – שם התכנסו עשרות כתבים למסיבת עיתונאים עם הנשיא קרזאי שתוכננה לשעה תשע.

העיתונאים נאלצו לתפוס מחסה בעוד קליעים טסים מעל ראשיהם ורימוני יד מתפוצצים לא הרחק. הנשיא עצמו נמצא בארמון בעת  האירוע.

דובר הטאליבן, זאביהולה מוג'אהיד, צייץ בטוויטר: "כמה שאהידים תקפו את ארמון הנשיאות, משרד ההגנה ומלון אריאנה," שבו מתגוררת יחידת סי.איי.איי. מפקד משטרת קאבול אמר שהמתקפה הסתיימה כשעתיים אחרי שנורו היריות הראשונות. הוא סבור שמספר התוקפים היה ארבעה וכי הם חדרו ללב הבירה באמצעות רישיון מעבר מזויף לרכב.

מפקדת כוחות נאט"ו באפגניסטן שאינה מרוחקת ממקום האירוע צייצה בטוויטר שכוחות הביטחון האפגנים "הובילו את תגובת הנגד".  בשבוע שעבר העבירו כוחות נאט"ו את האחריות לביטחון המדינה לידי כוחות הביטחון של אפגניסטן, לראשונה מאז הפלת ממשלת הטאליבן ב-2001.

האם יתקיימו שיחות שלום בין ממשלת אפגניסטן לארגון הטאליבן?

הנושא החם באפגניסטן הוא שיחות גישוש שאולי יתקיימו בדוחא, בירת קטאר, בחסות אמריקנית, בין ממשלת המדינה לארגון הטאליבן. היום צפוי להגיע לקאבול ג'יימס דובינס, השליח הדיפלומטי האמריקני המיוחד לאפגניסטן ולפקיסטן.

קרזאי - לא בובה אמריקנית?
קרזאי - לא בובה אמריקנית?

בכוונתו לנסות לשכך את זעם הנשיא קרזאי בעקבות פתיחת נציגות של הטאליבן במדינת המפרץ, ולנסות לחדש שיחות ביטחוניות בין ארצות הברית לאפגניסטן. נשיא אפגניסטן הפסיק בעבר שיחות אלה בשל מה שבעיניו היה הפרת הבטחות של קטאר ושל ארצות הברית.

פתיחת משרדי הטאליבן בדוחא היתה אמורה לציין התפתחות חיובית במאמץ המקרטע לסיים את האלימות במדינה בהסדר מדיני. במקום זאת קרזאי זועם על כך שהארגון ניצל את ההזדמנות להציג את עצמו, באמצעות הנפת דגל "האמירות של אפגניסטן," כממשלת צללים לגיטימית של אפגניסטן.

הדגל הוסר בינתיים, אך קרזאי, "בובה אמריקנית" לדברי הטאליבן, מסרב לפתוח בשיחות שלום ישירות.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן