Skip to content

אתרי אינטרנט חדשים בתיירות בארץ ובחו"ל: tix ו-xplorer

קבוצת התיירות אשת טורס, השיקה השבוע את האתר tix, שמרכז תחת קורת גג אחת את האטרקציות והאירוח הכפרי בישראל. למרות שהביקוש לאטרקציות ואירוח כפרי בישראל נמצא בעלייה קבועה, ברוב אתרי האינטרנט של הספקים אין תשתית להזמנה ישירה של מוצרים. ואילו האתר אקספלורר משיק מערכת השוואת מחירים חברתית מתקדמת בתחום התיירות בחו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

קבוצת התיירות אשת טורס, השיקה השבוע אתר תיירותי חדש בהשקעה של מיליוני שקלים – tix.co.il, שמרכז תחת קורת גג אחת את האטרקציות והאירוח הכפרי בישראל. לדברי מנהלת השיווק של אשת טורס, גלית זכאי, "האתר מביא עימו מהפכה כפולה הן לבעלי האטרקציות והנופש הכפרי בישראל והן לקהל המטיילים הישראלי, שעד עתה נעדר יכולת הזמנה אמיתית ומלאה דרך האינטרנט של מוצרי אטרקציה ונופש כפרי".

האתר tix של אשת טורס, שמרכז תחת קורת גג אחת את האטרקציות והאירוח הכפרי בישראל
האתר tix של אשת טורס, שמרכז תחת קורת גג אחת את האטרקציות והאירוח הכפרי בישראל

לקראת עליית האתר ערכו באשת טורס ניתוח שוק ראשון מסוגו, שבחן את קיומה של תשתית להזמנה ישירה באתרי אטרקציות ואירוח כפרי בישראל. הניתוח כלל 1,280 אתרי אטרקציות ואירוח כפרי מהם 625 בצפון, 457 במרכז, ו-198 אתרים באזור הדרום.

מניתוח הנתונים עלה כי 70% מאתרי האטרקציות והאירוח הכפרי בישראל פועלים ללא מערכת להזמנה ישירה. מתוך 625 אתרים בצפון, ל-387 מתוכם אין מערכת להזמנה ישירה. באזור המרכז, מתוך 457 אתרים שנדגמו, ל-359 אין מערכת כזו, ובדרום, מתוך 200 אתרים, רק ל-44 יש מערכת להזמנה ישירה.

זכאי מסבירה כי נתונים אלו הביאו את אשת טורס למסקנה כי ישנו מחסור עמוק של טכנולוגיה מתקדמת בשוק האטרקציות והנופש הכפרי בישראל. "הביקוש לאטרקציות ואירוח כפרי נמצא בעלייה קבועה מצד הלקוח הישראלי, אולם בניגוד למוצרי תיירות כמו הזמנת טיסות לחו"ל, שוק האטרקציות והאירוח הכפרי בישראל הוא שוק מסורתי, בלתי משוכלל, הנשען על קופונים מודפסים".

הזמנת כרטיסים לאטרקציות און ליין

עוד היא מסבירה, כי עד עתה לא הייתה בישראל כתובת אחת שריכזה את ההיצע ואפשרה להזמין בפועל מוצרים מותאמים. "באמצעות tix תתאפשר הזמנת כרטיסים לאטרקציות און-ליין, וקבלה מיידית של השובר לאטרקציה, טרם היציאה מהבית, או אפילו הזמנה באמצעות הסלולרי תוך כדי הנסיעה לטיול. כמו כן, האתר נותן פיתרון משמעותי להזמנה ישירה בתחום של הלינה הלא מסורתית – צימרים, אכסניות נוער, אורחנים, אירוח בקיבוצים, אתרי קמפינג ועוד. בנוסף, האתר מציע חבילות שנתפרו במיוחד על ידי מומחי אשת טורס, המשלבות נופש כפרי, ואטרקציות מגוונות".

באשת טורס ממשיכים לצרף מדי יום אטרקציות רבות למיזם, כאשר המטרה היא להגיע לכל האטרקציות, המוכרות, והפחות מוכרות בישראל, ולהציגם ללקוח הישראלי תחת קורת גג אחת ומסודרת.

האתר אמור גם לפנות לשוק לשוק התיירות הנכנסת ולא רק לשוק המקומי, כחלק מהשאיפה לחשוף את התיירות הנכנסת לישראל להיצע האדיר של אטרקציות, אירוח כפרי ותוכן חווייתי, tix יציע סביבת מכירה מלאה לכל המוצרים בו גם בשפה האנגלית, ויעלה עד סוף 2013 בשלוש שפות נוספות.

עמוד הבית של אקספלורר. אתר קהילתי אשר ממפה את העולם בעיניים של מטייל
עמוד הבית של אקספלורר. אתר קהילתי אשר מתבסס על מידע של אלפי מטיילים

השוואת מחירים בחו"ל בעזרת הגולשים 

ואילו אקספלורר (www.xplorer.co.il) – מיזם התיירות החברתי קהילתי, איפשר עד כה לתכנן טיול לכל מקום בעולם תוך התבססות על מידע שימושי ודיווחים שזרמו בזמן אמת מעשרות אלפי החברים המטיילים. עתה, ניתנת גם האפשרות לקבל באקספלורר באופן מדויק את העלויות הכספיות של מגוון פעילויות ביעד הנבחר, תוך התבססות על מנוע מתוחכם של השוואת מחירים שאוסף סטטיסטיקות בזמן אמת מכל החברים ברשת ומספקי שירותים שונים.

מנוע השוואת המחירים המתקדם מאפשר למטייל לדעת בכל יעד כמה עולה לטוס אליו, לישון בו, לשכור בו רכב, עלויות של פעילויות מקומיות כמו סיורים, הצגות, מופעים ועוד. המנוע יודע להציג את המחיר העדכני הזול ביותר של כל שירות.

כאשר נכנסים לדף מידע של מלון באקספלורר, הגולש רואה לוח שנה שמציג את מחיר החדר מסודר על פי ימים בחודש – בטווח זמן של מספר חודשים קדימה. המידע מגיע מתוך הזמנות שנעשו בתקופה האחרונה לאותו המלון (ולא הזמנה שנעשתה לפני זמן רב ואינה רלוונטית כבר מבחינת התעריף). כך אפשר לדעת אילו ימים יקרים יותר בשבוע, בחודש או בתקופת חגים ותערוכות. לפעמים הזזה של יום אחד של החופשה, יכולה לחסוך כסף רב בהזמנה של אותו מלון ממש.

אקספלורר מציג במקום אחד את הדילים הזמינים לגולשים הישראלים ומחבר אליהם מהרשת החברתית את מלוא המידע על המלון שכלול בחבילה – כולל מיקום מדויק, תמונות אותנטיות ודירוג מטיילים על הניקיון בחדרים, רמת האוכל, איכות המתקנים, השירות ועוד. אפשר לראות דרך אקספלורר גם כמה עולה חדר ללילה באותו המלון בתעריף רגיל בהזמנה ישירה שלא דרך דיל.

במנוע השוואת הדילים, אקספלורר מציג דירוג של המלונות וחוות דעת שניתנו ע"י מטיילים, כך שניתן לראות מה התמורה שאתם מקבלים עבור כספכם ולשפר אותה. מנגנון השוואת המחירים מאפשר להשוות מחיר מול ציון שביעות רצון של מטיילים. במקרים רבים, שווה להוסיף סכום קטן של 20 דולר, למשל, ולקבל בתמורה מלון שקיבל רמת שביעות רצון הרבה יותר גבוהה.

המטייל העצמאי יכול לבצע הזמנת אטרקציות מראש, כמו סיורים מקומיים בתוך ערים וסביבן, כרטיסים למחזות ולמופעים ואפילו העברות משדה התעופה או תחנת רכבת אל המלון המבוקש – במחיר שהוא זול יחסית, למשל החל מ- 13 דולר בלונדון.

בעיניים של מטייל

דף ניו זילנד באתר אקספלורר.המידע על מלונות, למשל, מגיע מתוך הזמנות שנעשו בתקופה האחרונה

החיבור של כל הגורמים הללו הוא מה שמייחד את אקספלורר, נניח שמצאת מלון זול, מה בנוגע לטיסה? שכירת רכב? מזג אויר? המלצות לאטרקציות מקומיות? אקספלורר מספק את כל אלו, במקום אחד. להבדיל מעשרות ומאות אתרים אחרים שמספקים מידע על שירות בודד בלבד.

אקספלורר הוא אתר קהילתי אשר ממפה את העולם בעיניים של מטייל. צוות האתר מיפה במשך שלוש שנים את היעדים והנקודות החשובות למטיילים ופיתח מנגנון אשר שואב מידע על יעדים מכל העולם ומחבר אליהם דיווחים של מטיילים מהשטח.

קבלת עדכונים מהמקום: אתם טסים בעוד חודשיים לתאילנד ורוצים לדעת מה קורה במקום? הרשמו לעדכונים ובכל פעם שמשהו קורה – טיפ חדש, חוות דעת, תמונות, דירוג וכו', זה יופיע בפיד החדשות בפרופיל שלכם.

האתר מציג מידע שימושי על היעדים, כמו מזג אויר (תחזית לימים הבאים ועונות מומלצות לטיול), שעה מקומית, שקעי חשמל, מרחקי נסיעה, כסף ועלויות, תחבורה, הסדרי ויזה, חגים מקומיים, מפה + סיור וירטואלי. הפן הקהילתי מאפשר לגולש לדעת מה הוא פרק הזמן המומלץ לטייל באותו יעד, מה היא העלות הכספית הנדרשת ואילו אטרקציות מרכזיות מאפיינות את אותו אזור / יעד.

את אקספלורר הקימו ליאור קורן, שהדריך בעברו קבוצות ברחבי אירופה, מטייל ותיק בעולם  יזם אינטרנט, הקים פורומים ומנהל קהילות גדולות. איתמר קוטלר גם הוא מטייל ותיק, שביקר במקומות רבים בעולם, מרצה למטיילים בתחום, מתכנת ומפתח אתרים, מכר חברה אינטרנטית לפני שהתחיל במיזם אקספלורר. קורן: "שנינו מכירים היטב את עולם המטיילים דרך הרגליים וגם את אתרי האינטרנט בתחום. בכל פעם שרצינו לתכנן טיול, נאלצנו לעבור דרך עשרות אתרים, לא מצאנו כלי אחד יעיל אשר מרכז הכל, ולכן החלטנו להקים את אקספלורר".

השניים מדגישים כי אקספלורר אינו סוכנות נסיעות ואינו קשור מסחרית לסוכנות ספציפית אלא מציג את המידע הקיים מתוך כלל הסוכנויות הקיימות בשוק התיירות – מושך את המידע מהן ויודע לארגן אותו בצורה מתוחכמת: כלי שמושך את הנתונים מכולם ונותן את יכולת ההעדפה וההחלטה בידי הלקוח על סמך המידע שהוא מקבל. הרווח של החברה הוא מעמלות משירותי ההזמנות אליהם הם מפנים גולשים בארץ ובחו"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן