Skip to content

ביהמ"ש עליון ממליץ לדון רק במכירת מניות כלל ביטוח

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג אמר היום, כי למכירת אחזקות אי.די.בי בכלל ביטוח יכולה להיות השפעה על שאלת הסולבנטיות של החברה. את שאר הסעיפים בבקשת רשות ערעור של אי.די.בי פיתוח המליץ לבטל. "אין זה מוצדק בעיניי לתקוף את ההליך כולו מיסודו במסווה של בקשת רשות ערעור על החלטה שעניינה העיקרי במתן סעדים זמניים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השופט נעם סולברג (צילום: אתר בתימ"ש)
השופט נעם סולברג (צילום: אתר בתימ"ש)

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג אמר היום, כי למכירת אחזקות אי.די.בי פיתוח בכלל ביטוח יכולה להיות השפעה על שאלת הסולבנטיות של החברה (יכולת הפרעון שלה). במקביל הוא המליץ לאי.די.בי פיתוח לבטל את שאר הסעיפים בבקשת רשות הערעור שהיא הגישה לבית המשפט העליון. את תשובת החברה אם לדון בכל בקשת רשות הערעור, או רק להתייחס לבקשה להאריך את מועד מכירת אחזקות בכלל ביטוח, הוא ביקש להגיש לו עד יום א' הקרוב.

הארכת מועד המכירה 

"למקרא בקשת רשות הערעור ולנוכח חשיבותה של שאלת הסולבנטיות בהליכים המתנהלים לפני בית המשפט המחוזי, אמליץ למבקשת – מבלי לחוות דעה ולקבוע מסמרות בדבר – למקד את טענותיה רק ביחס להאריך את המועד שקבע בית המשפט למכירת כלל ביטוח… שוכנעתי כי למכירת מניותיה של חברת כלל ביטוח עשויה להיות על פני הדברים השפעה ישירה על ההכרעה בשאלת הסולבנטיות של החברה. דומני כי כל שאר טענות הסף שהועלו על-ידי המבקשת שזורות גם הן בשאלה האמורה. לכשתוכרע שאלה זו, ממילא תתייתרנה מרבית טענותיה של המבקשת".

"אין זה מוצדק"

לנוכח דברים אלה ביקש השופט סולברג, כי אי.די.בי פיתוח תודיע ליום א' הקרוב, "אם היא עומדת על מכלול נימוקי בקשת רשות הערעור, או שברצונה לקבל את המלצתי ולמקד את בקשתה רק ביחס לקביעת בית המשפט המחוזי בהחלטתו כי יש לקצוב את פרק הזמן לסכם מכירת מניות כלל ביטוח עד ליום 22.8.13… אין זה מוצדק בעיניי לתקוף את ההליך כולו מיסודו במסווה של בקשת רשות ערעור על החלטה שעניינה העיקרי במתן סעדים זמניים. זאת ועוד, קבלתה של ההמלצה תאפשר, בכפוף לאילוצי זמן שיפוטי, התייחסות ממוקדת לעיקר מעייניה של המבקשת".

בהחלטתו השאיר השופט סולברג פתח לאי.די.בי פיתוח לשוב אליו, אם היא לא תצליח למכור מניות בכלל ביטוח, בזמן הקצר שקבע בית המשפט המחוזי, אך הצהיר מפורשות, כי כל עוד הליך קביעת הסולבנטיות לא הושלם אין מקום לקבוע דעה בעניין זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן