Skip to content

מנכ"ל רשות השידור: הגרעון שמציג היו"ר הוא שקר

הפגנה של עובדי רשות השידור, שפוצצו את ישיבת מליאת הרשות שהתכנסה היום, העלתה את העימות בין המנכ"ל ליו"ר לפסים של האשמות אישיות כבדות. המנכ"ל יוני בן מנחם אמר לעובדים המפגינים בחוץ כי היו"ר אמיר גילת אינו דובר אמת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחקיר רשות השידור: כתבה ראשונה בסדרה ממידע שהגיע למגפון עולה כי לא אחת, מוצגים נתונים שקריים בנוגע לגרעון בקופת רשות השידור. היום האשים מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם את היו"ר אמיר גילת באי אמירת אמת סביב החסך התקציבי להפקות מקור. יום שני הקרוב, ה-1 ביולי, הוא שעת השי"ן ליישום הקיצוצים הנובעים מהרפורמה וכפי שהדברים נראים עתה, סיכויי כניסת הרפורמה לתוקף קלושים.

אגודת העיתונאים בירושלים מאיימת בעתירה לבג"ץ באם הרפורמה לא תיושם לאחר שנחתמה, ואולם בתוך רשות השידור הרוחות סוערות סביב מסך דיסאינפורמציה בנושא החסך התקציבי של הרשות והקיצוצים הנובעים ממנו. השר הממונה על רשות השידור גלעד ארדן הודיע כי רעיון סגירת רשות השידור לא ירד מן הפרק ואילו מליאת רשות השידור נדרשה לאשר קיצוץ תקציבי של שמונים מיליון שקלים במגמה למנוע את סגירת הרשות כבר ביום שני הקרוב.

יו"ר רשות השידור אמיר גילת: נתוני אמת? (צילום: ציפי מנשה)

מידע זה מקומם במיוחד כשבוחנים את מצבה התקציבי של רשות השידור ואת הגורמים שהובילו אותה למצב זה: מבקר המדינה שבחן את סוגיית הנדל"ן של רשות השידור אמר במאי 2012 כי עלות בניין הנהלת הרשות במתחם שערי צדק בירושלים הגיע עד למועד זה למאתיים וחמישים מיליון שקלים. מדי שנה, מוציאה רשות השידור כעשרים מיליון שקלים על רכישת הזכויות להקרנת משחקי מכבי תל אביב. ואלו רק דוגמאות מקריות. גם דיווחי עבר על גרעון תקציבי התבררו בדיעבד כבדויים ומוגזמים. בה בעת, מודיעה ההנהלה כי אין לה תקציב להפקות מקור ומקצצת בתנאי העבודה של עובדי הרשות.

כמאה עובדים שהגיעו להפגין היום בשעת התכנסות מליאת רשות השידור לדיון בקיצוצים פוצצו את הישיבה ומנעו מהמנכ"ל והיו"ר לצאת מהחניה כשחסמו את מכוניותיהם. לעובדים שטענו כי היו"ר גילת מדווח על גרעון תקציבי של חמישה עשר מיליון שקלים המיועדים להפקות חיצוניות, אמר בן מנחם כי גילת יוצר מראית עין של מחסור תקציבי כבד במטרה לקצץ. עובדים שהיו במקום סיפרו למגפון כי בן מנחם אמר להם שאם גילת דיווח על מחסור של חמישה עשר מיליון שקלים, הרי הוא משקר.

ניסיון לחדש את ישיבת המליאה נכשל לאחר שהעובדים שנשארו במקום  גרמו להפסקתה. העובדים המפגינים קראו לגילת "לך הביתה, אל תחזור" ואילו הוא הפנה אותם להפגין במשרד האוצר- שם מונעים לדבריו את יישום הרפורמה.

יוני בן מנחם: מנסה להסיט את האש? (צילום: ציפי מנשה)

בשיחה עם עובדים בכירים ברשות השידור, הם אמרו כי לא רק גילת צריך ללכת הביתה אלא כל הנהלת רשות השידור, הועד המנהל והמליאה גם יחד: "אם החבורה הזו ממשיכה לנהל את רשות השידור, אין טעם ביישום הרפורמה ועדיף באמת לסגור את הרשות" אמרו עובדים למגפון.

עו"ד אופיר טל המייצג את אגודת העיתונאים כתב בהתראה לעתירה לבג"ץ כי "אם סבורה ממשלת ישראל או גורם זה או אחר כי הנהלת רשות השידור אינה ראויה לתפקידה, היא שנדרשת לנקוט צעדים, וצעדים אלה אינם יכולים להיות ביטול הסכמים חתומים. לא יעלה על הדעת כי 1,800 עובדים יסבלו בשל התנהלותם הכושלת של מספר מנהלים, ולא ייתכן כי מדינת ישראל תיתן ידה להרס השידור הציבורי".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן