Skip to content

אושרה הארכת קו הרכבת הקלה לעין כרם

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה להאריך את הקו מנווה יעקב בצפון ירושלים עד בית חולים הדסה עין כרם בדרום מערב העיר. הקו החדש שאורכו יהיה 22.5 ק"מ, יתחיל מתחנת הר הרצל וימשיך לאורך שכונות בית וגן, קריית יובל, קריית מנחם, מושב אורה, בית הספר לרפואה ועד למרכז הרפואי הדסה. בהארכת הקו יושקעו כארבעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה אתמול את תוכנית משרד התחבורה ועיריית ירושלים להאריך את קו הרכבת הקלה בירושלים עד לבית החולים הדסה עין כרם.

בעקבות האישור יוארך קו הרכבת, הפועל בהצלחה זה כשנתיים, מנווה יעקב שבצפון ירושלים ועד להדסה עין כרם בדרום-מערב העיר ואורכו יגיע ל-22.5 קילומטר, כמעט פי שניים מאורך הקו הקיים. קו הרכבת מתחיל כיום מפסגת זאב שבצפון העיר ומגיע עד הר הרצל שבדרומה.

הקטע הנוסף של תוואי הרכבת שאושר יתחיל מתחנת הר הרצל וימשיך לאורך שכונות בית וגן, קריית יובל, קריית מנחם, מושב אורה, בית הספר לרפואה ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם.

רבע מיליון נוסעים ביום

על פי התחזיות, מספר הנוסעים מנווה יעקב ועד עין כרם יוכפל והוא צפוי להגיע לרבע מיליון נוסעים ביום. ממשרד התחבורה נמסר כי בהארכת הקו יושקעו כארבעה מיליארד שקלים.

צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים שהופקד על תכנון מערך הרכבות כבר החל בעבודות ההכנה להארכת הקו, בנייה של תחנות חדשות וכן להיערך לרכישה של עשרות קרונות חדשים. הצוות החל לאחרונה בעבודות להרחבת התוואי, בשדרות נווה יעקב וקריית יובל, מתחנת הר הרצל ועד לצומת גן "המפלצת" הידוע בעיר.

5 תחנות נוספות

בשבועות הקרובים ייקבע יעד ההפעלה של הרכבת, זאת לאחר השלמת התכנון המפורט של הפרויקט ובחירת גורמי הביצוע. בקרוב יחלו עבודות תשתית נרחבות להארכת הקו הכולל בין השאר את הרחבת הדרך להדסה ולאחר מכן יוחל בהנחת המסילות והקמת 5 תחנות נוספות: שתי תחנות ברחוב הנטקה בקרית יובל, תחנה אחת בצומת אורה ושתי תחנות בעין כרם, אחת בכניסה לבית החולים ליד ביה"ס לרפואה והשנייה בתוך מגדל האשפוז החדש של בית החולים.

הדסה – 30 אלף מבקרים ביום

מדי יום פוקדים את בית החולים הדסה כ-30 אלף מבקרים, זאת בנוסף לאלפי עובדי בית החולים. במרכז הרפואי ישנם כ-3,000 מקומות חנייה, הנמצאים במרחק רב מהמרכזים הרפואיים והנוסעים נאלצים כיום להגיע אליהם באמצעות שאטלים. הרכבת עשויה להיות אמצעי התחבורה המהיר והיעיל ביותר לבית החולים שיחסוך למבקרים הרבים את הצורך בחיפוש אחר חנייה ובתשלום של עשרות שקלים הנגבה מכל רכב הנכנס לבית החולים.

דרך הרים וגבעות

תוואי הרכבת המוביל לביה"ח הדסה מרהיב ביופיו ועובר דרך הרים וגבעות ומשתלב היטב בנוף הקיים. חלק מהתוואי יעבור בצמוד לכביש הקיים וחלקו יעבור על גשרים ענקיים, באורך כולל של כשני קילומטרים. במשרדי התחבורה והאוצר סוכם, כי העירייה תנהל את פרויקט הארכת הקווים, במטרה לייעל ולזרז את הקמתו.

יצוין כי במסגרת התכנית ניתן דגש להיבטים נופיים ושמירה על איכות החיים והסביבה כמו כן, נערכו פעולות לשימור סביבתי, מתן פתרונות חנייה וגישה לתושבים ולמוסדות שבסביבת הפרויקט, שיפור חזות הרחובות.

מהפכה עירונית

שר התחבורה ישראל כץ ציין, כי הרחבת רשת הרכבות הקלות בירושלים הוא חלק ממהלך משותף של משרד התחבורה ועיריית ירושלים שנועד לספק לתושבי הבירה פתרונות תחבורתיים, מתקדמים ויעילים. "מערך התחבורה הציבורית בירושלים עובר מהפכה היכולה להוות דוגמה לערים נוספות בארץ. אנו סוגרים פער של דורות בהשקעות בתחבורה הציבורית. בעוד מספר שנים, מאות אלפי תושבי ירושלים והמבקרים הרבים הפוקדים את העיר ייהנו מנסיעה נעימה, איכותית ובטוחה, ברשת רכבות קלות ואוטובוסים מהירים". הוסיף כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן