Skip to content

החופש תם: מתחילה חופשת הקיץ

יש מי שנאלץ לעבוד קשה יותר בחודשי הקיץ, לשעשע את הילדים ולהעסיק אותם. אפשר לעשות זאת מבלי לסבול: טיבוע ציפורים, שייט בספינת דייג, ביקור בתערוכת החלל הבינלאומית, נהיגה עצמית ברכבי שטח "טום-קאר" ו"חווית הבוקרים" - בה נדרשים המשתתפים להוביל עדר בקר משדה המרעה למכלאה תוך רכיבה על סוסים. לא יהיה משעמם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שלדג עינות תלם. פעילות טיבוע ציפורים וסיור טבע במקום. (צילום: רון הרן, התחנה לחקר ציפורי ירושלים)
שלדג עינות תלם. פעילות טיבוע ציפורים וסיור טבע במקום. (צילום: רון הרן, התחנה לחקר ציפורי ירושלים)

בטבע

טיבוע ציפורים בגן לאומי עינות תלם – פארק ירושלים. פרוייקט "ציפורי המעיין" מתקיים בבוקר השבת האחרונה בכל חודש. במסגרת הפרוייקט מוזמן הציבור הרחב, משפחות וילדים, לפעילות טיבוע ציפורים ולסיור טבע במקום, בהובלת התחנה לחקר ציפורי ירושלים של החברה להגנת הטבע. במסגרת הפרוייקט לומדים על הייחוד של המערכת האקולוגית המתקיימת בסמוך לעיר ואפילו בתוכה, צופים בציפורים נודדות שעוברות בירושלים בדרכן מאפריקה לאירופה, ורואים איך משתקם השטח באופן הדרגתי.
הטיבוע הקרוב בשבת, ה-29 בחודש בין השעות 07:30-11:00.
הכניסה חינם לקהל הרחב, בחסות הרשות לפיתוח ירושלים.

לפרטים והרשמה מראש – התחנה לחקר ציפורי ירושלים: 02-6537374.

"חווית הרוכבים" בבית אורן, מציעה לקיץ פעילות מהנה לכל המשפחה על רקע יופיו של הכרמל.
במסגרת הביקור ניתן לערוך סיור טבע עצמאי באמצעות מפות שיחולקו במקום, לראות את הצד היפה והמרגש שנוצר בעקבות השריפה ואת החיים החדשים שנוצרו בכרמל. כמו כן מציעים ב"חווית הרוכבים" שלל אטרקציות מהנות ומרגשות לכל המשפחה, ביניהן: טיול בנהיגה עצמאית ברכבי שטח – "טום-קאר" – במשך כשעה, טיול סוסים בשבילי הכרמל במשך כשעה וגלישה באומגה הצופה את הנוף המרהיב. כמו כן ניתן לשלב גם רחצה בבריכה הכפרית של בית אורן .

מחיר חבילה זוגית הכוללת קפה ומאפה+טיול בטום קאר+טיול סוסים+ארוחה זוגית במסעדת קאת בלו – 380 שקל. טיול של כשעה בטום קאר למשפחה בת 4 נפשות – 300 שקל. טיול סוסים למשפחה בת 4 נפשות – 300 שקלים. (טיול סוסים מגיל 10 ומעלה). גלישה באומגה – 35 שקלים לאדם. חבילה ליחיד הכוללת טום-קאר, טיול סוסים ורחצה בבריכה של בית אורן – 170 שקלים.
לפרטים ולתאום – 04-8248474.

www.havayat-harochvim.co.il.

פארק הדייג במעיין צבי. דייג בחכות. פעם היו כאן ביצות. (צילום: עופר שנער)
פארק הדייג במעיין צבי. דייג בחכות. פעם היו כאן ביצות. (צילום: עופר שנער)

בפארק הדייג מעיין צבי, הממוקם באזור שפך נחל דליה, בו שכנו בעבר ביצות כברה המפורסמות מתקופת העלייה הראשונה, מוצע בילוי משפחתי  בחיק הטבע הכולל דייג בחכות , טיול טבע עצמאי, שייט בסירות, צפייה בסרטי טבע, רכיבה על חמורים, פינות חי, מתקנים מתנפחים, גשר וסולם חבלים, אומגה ותפיסת דגיגונים ברשת. פעילויות נוספות בתוספת מחיר: טיולי אופניים ב-50 שקל לשעה ו-65 שקלים לשעתיים, במסגרת הטיול מגיעים עד חוף דור. טיול סוסים קבוצתי בליווי מדריך בתוספת של 120 שקל לאדם.
בפארק הדייג עמדות פיקניק ומנגל בחיק הטבע. כמו כן יש אפשרות לקמפינג ולינה במקום.
מחיר כניסה  46 שקל למבוגר/ילד. כניסה, הכוללת לינה וקמפינג – 85 שקלים למבוגר/ילד
כולל בילוי בפארק מהשעה 16:00 ביום ההגעה, לינה והמשך הבילוי עד 18:00 למחרת . (לקמפינג יש לתאם מראש.)
טלפון – 050-7566600. הכניסה לפארק הדיג-מכביש 4 מול משטרת זיכרון יעקב לכוון חוף הים.

www.fishing-park.co.il.

קיץ ברמת הנדיב. במהלך חודש יולי יהיו הגנים היפהפיים של רמת הנדיב פתוחים בימי רביעי בין השעות 16:00–19:00 לביקור ללא תשלום. סיורי "הצגה מטיילת" ייערכו בימי רביעי בשעה 17:30. סיור "מסע בזמן" "מפגיש" את הקבוצה עם אהרון קלמן פסקל, שמגיח פתאום מנבכי ההיסטוריה ומחפש את הפמליה של הברון רוטשילד שאיבד בשנת 1883. סיור הומוריסטי, חווייתי וססגוני על רקע תפאורת הגנים. עלות הסיור: 25 שקל לאדם, בהרשמה מראש.
לפרטים נוספים: 04-6298-111

www.ranathanadiv..org.il.

"לביא אתגר" בקיבוץ לביא, מציע  ימי כיף וגיבוש, המשלבים מגוון פעילויות שטח מאתגרות. לרשות משפחות, קבוצות וארגונים שאינם מתארחים במלון, יעמדו לאורך כל היום גם מתקני המלון, כמו כן הם יוכלו ליהנות מארוחות במסעדת המלון או הסעדה שתגיע עד אליהם לשטח.

חץ וקשת ב"לביא אתגר". (צילום: שוש להב)
חץ וקשת ב"לביא אתגר". (צילום: שוש להב)

חוויית "לביא אתגר" מתרחשת בינות למרחבים הפתוחים בקיבוץ, לחוות הסוסים ומכלאת הבקר, והיא מציעה משחקי דינמיקה קבוצתית במגוון רחב של פעילויות הכוללות: ירי בחץ וקשת, משחקי פיינטבול, פארק חבלים, סנפלינג לבור מים נסתר, משחקי ניווט ברחבי הקיבוץ ועוד.
פעילות גיבוש מאתגרת במיוחד הינה "חוויית הבוקרים", בה נדרשים המשתתפים להוביל עדר בקר משדה המרעה למכלאה תוך רכיבה על סוסים.
טל' 04-6799061.

פעילויות

בתיירות עין גב מזמינים לבלות בחוויה ייחודית ולא שגרתית בעומק ימת הכנרת. מפליגים על גבי ספינה של חברת "שייט כנרת" מהמזח בנמל קיבוץ עין גב אל שדה הדייג בכנרת. תוך כדי השייט חוברים לספינת הדייג, צופים בדייגים בפעולה ומקבלים הסבר על השיטה והכלים לאיתור להקות דגים, תהליך הפריסה ואיסוף הרשת ההיקפית הענקית ביום שישי, 28 ביוני. עוד בנמל עין-גב – סיורכבת ברחבי הקיבוץ, הנגריה של סבא יוסי ועוד.
יציאה לשייט דייג מנמל עין גב בשעה 10:00. משך השייט כ-45 דקות. מחיר: 39 שקללמשתתף (התשלום מגיל 5). בתיאום מראש. מותנה בתנאי מזג האוויר. לפרטים והזמנות – תיירות עין גב – 04-6658008, 04-6658036,

www.eingev.co.il.

 

מפליגים על גבי ספינה של חברת "שייט כנרת" מהמזח בנמל קיבוץ עין גב אל שדה הדייג בכנרת. (צילום: יעל שביט)
מפליגים על גבי ספינה של חברת "שייט כנרת" מהמזח בנמל קיבוץ עין גב אל שדה הדייג בכנרת. (צילום: יעל שביט)

פארק מים ענק נפתח במתחם ביל"ו סנטר אאוטלט לקראת החופש הגדול. הוא מצטרף למתחמי הפעילות שנפתחו לאחרונה במקום וכוללים ג'ימבורי, לונה פארק, מכוניות מתנגשות, באנג'י, בריכת כדורים ועוד. פארק המים החדש משתרע על שטח של למעלה מ-6,500 מ"ר וכולל בין היתר: מגלשות מים מתנפחות בקנה מידה אירופאי, מגלשות בגובה של 15 מטר ואורך של 40 מטר עם זרמי מים אדירים שהגיעו לישראל ישירות מאורלנדו, 12 מגלשות עם מסלולים ייחודיים בגבהים משתנים ועוד. לצד פארק המים יפעלו מתקני מיני גולף, קיר טיפוס קומנדו בגובה 6 וחצי מטר ועוד.
שטח הפארק כוסה בדשא סינטטי למניעת החלקה וצויד בשולחנות פיקניק.
כמו כן, במקום מסלול הקארטינג הגדול במדינה הבנוי בשיטת ה-Flexi Track ומדמה נהיגת כביש ברמה הגבוהה ביותר עם 15 מכוניות קארטינג המתאימות לילדים מגיל 8 ועד מבוגרים.

מחיר כניסה לפארק המים 39 שקל לכניסה חד פעמית. פתוח בכל יום בין השעות: 10:00-19:00
לפרטים נוספים www.bilucenter.co.il.

המדעטק  מוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה, מציע למבקרים להנות מחופשה שלמה עם מגוון רחב של אטרקציות וחוויות והכל בכרטיס כניסה אחד. הכרטיס מאפשר כניסה אל תערוכת החלל הבינלאומית, Beyond Planet Earth, שמציגה את עתיד חקר החלל, המסעות האנושיים הבאים והאתגרים העומדים בפנינו בדרך אל הירח, מאדים ומעבר להם. מוצגים ייחודיים, הממחישים נושאים שהיו עד לא מזמן מדע בדיוני: מעלית אל הירח, חיים על מאדים, מפגשים עם אסטרואידים ומסעות מחקר אל כוכבי הלכת החיצוניים של מערכת השמש.

מגוון חוויות, פעילויות וסדנאות. (צילום: מושון תמיר)
מגוון חוויות, פעילויות וסדנאות. (צילום: מושון תמיר)

בתערוכה מוצגים חדשים לקראת הקיץ: סימולטור שיגור אפולו 11 אל הירח, תמונדעטק- צילום אוטומטי לפייסבוק ביחד עם החללית הישראלית הראשונה לירח, SpaceIL וצילומי לווין בתלת מימד של מאדים.
בפארק נובל אנרג'י למדע יוכלו המבקרים להיכנס לתוך מוצגי ענק ולחוות על גופם את עקרונות המדע והפיתוחים הטכנולוגיים של המדענים והממציאים הגדולים בהיסטוריה: ארכימדס, ליאונרדו דה- וינצ'י, ניוטון ועוד.
בנוסף יוכלו לשחק ב"בלשי מדע" – כתב חידה שהתשובות עליהן מתחבאות בין מוצגי הפארק רחב הידיים. בהמשך הקיץ, מסוף חודש יולי, יוצעו למבקרים פעילויות נוספות. שעות פתיחה ביולי:
מחירי כניסה: ילד עד גיל 5 חינם, ילד 5-18 : 70 שקל, מבוגר: 90 שקל, משפחה (עד 4 נפשות) : 280 שקל. כניסה לסינמטריקס – 15 שקל. מחיר מיוחד למזמינים באינטרנט ללא הגבלת גיל: 70 שקל. www.madatech.org.il/.

ה"טרמינל" במעלית הזמן ירושלים, מציע לרגל החופש הגדול, בילוי משפחתי במסעות רב חושיים, המשלבים בילוי עם ערך חינוכי מוסף. הכניסה מותרת מגיל 5 ומעלה.

מחיר: 54 שקל. כתובת: בית אגרון, רח' הלל 37, ירושלים. טל' 02-6248381 (בתיאום מראש).

1 Comment

  1. ליאור
    9 ביולי 2013 @ 10:18

    אני בעד לקחת אותם להנות וללמוד על הטבע. בחורף היינו באזור אגמון החולה וראינו ציפורים, התארחנו בכפר בלום במלון פסטורל וגם שם יש הרבה אטרקציות עם הילדים שאפשר להנות מהן בחופש הזה בקיץ גם וללמוד על הטבע שלנו פה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן