Skip to content

קרי ימשיך לדלג גם מחר וישוב לפגישה שלישית עם נתניהו במוצ"ש

יתכן כי בשבוע הבא תתקיים פגישה בירדן בין נציגי ישראל והפלסטינים בניסיון להסיר את אבני הנגף שמונעים עדיין את הכניסה למו"מ בין ישראל לפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי סיים את פגישתו השנייה לביקור זה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת פגישתו עם נשיא המדינה, שמעון פרס – שבסופה הוזמן לסעוד על שולחנו של הנשיא, את סעודת השבת.

קרי בפגישתו השנייה, בסבב השיחות הנוכחי, עם נתניהו. תהיה גם פגישה שלישית (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
קרי בפגישתו השנייה, בסבב השיחות הנוכחי, עם נתניהו. תהיה גם פגישה שלישית (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

קרי הגיע הערב לירושלים מירדן, שם נפגש עם יושב-ראש הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן ועם סאאב עריקאת, הממונה מטעם הפלסטינים על המו"מ. הלילה אמור קרי לשוב לירדן, שם ייפדש שוב עם הנציגים הפלסטיניים, יקיים מסיבת עיתונאים – ולאחר מכן ישוב לישראל פעם נוספת וייפגש עם נתניהו במוצאי שבת, מיד עם צאת השבת.

בינתיים פורסם הערב בערוץ 2 כי חרף התיווך של שר החוץ האמריקני נתניהו כלל לא זקוק לתיווכו של שר החוץ האמריקני. עפ"י הפרסום, מאז שהוא נבחר לראשות הממשלה, נתניהו מדבר עם אבו מאזן על בסיס קבוע בשיחות טלפוניות. עם זאת, למרות השיחות בין השניים, המקסימום שנתניהו יכול לתת לא פוגש את המינימום שאבו מאזן דורש. קודם לכן נפגש מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. ביום חמישי בערב קיים נתניהו פגישה שארכה למעלה משלוש שעות, במלון מצודת דוד בירושלים, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מנסים לארגן פגישה בירדן. קרי ונתניהו (צילום: משה מילנר/לע"מ)
קרי ונתניהו בפגישתם ביום חמישי בערב (צילום: משה מילנר/לע"מ)

קרי חותר לכך כי כבר בשבוע הבא תתקיים פגישה בין נציגי ישראל והפלסטינים בירדן. עפ"י האפשרות הראשונה הנבחנת זאת תהיה פגישה בדרג בינוני, כשאת ישראל תייצג השרה ציפי לבני ביחד עם עו"ד יצחק מולכו ואת הפלסטינים ייצג סאיב עריקאת. נבחנת גם האפשרות לפגישה בדרג הבכיר, בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות, אבו מאזן, בעצמם. פגישה מסוג זה, אם תתקיים, אמורה לנסות ולפתור את הבעיות המונעות עדיין את תחילת המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים. בינתיים מינה קרי שני שליחים שישהו מטעמו באופן קבוע בישראל וברשות הפלסטינית – כדי להיות עם האצבע על הדופק ולנהל את המגעים לקידום המשא ומתן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול, כזכור, כי ישראל אינה רוצה מדינה דו לאומית ורוצה שלום, "אבל אל ישלה את עצמו איש או אישה מאיתנו שאם נעשה הסכם עם הפלסטינים, ההסכם הזה יחסל את ההשמצות הפרועות נגד מדינת היהודים. כי מה שהיה נחלת היהודים קודם לכן, במשך דורות על דורות, היום זה נחלת מדינת היהודים.

"השלום רצוי בפני עצמו", אמר נתניהו, "אבל השלום מושתת על ביטחון. הוא איננו מושתת על רצון טוב ועל לגיטימציה כפי שחושבים. הוא מושתת קודם כל על יכולתנו להגן על עצמנו. בלי ביטחון, בלי הצבא שהרצל קרא להקימו, לא נוכל להגן על השלום, לא נוכל להגן על עצמנו אם השלום ייפרם. תנאי יסודי לקיומו של שלום, להשגתו ותנאי ולשימורו זה הביטחון".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן