Skip to content

מאות מפגינים ערבים חסמו את כביש 65 במחאה על הריסת בית

בחסימת הכביש השתתפו חברי הכנסת מבל"ד, חנין זועבי וג'מאל זחאלקה. קודם לכך קרא שיח' ראאד סלאח לתושבים לצאת ולמחות. זחאלקה מזהיר: " בסופו של דבר הציבור הערבי יתפוצץ". המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו: "נישאר על אדמתנו, נמשיך יום-יום בחסימת הכביש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מפגינים חסמו היום (שישי) בצהריים לזמן קצר את כביש 65 כחלק ממחאה על הריסת מבנה בצומת קציר. המפגינים יידו אבנים לעבר שוטרי מג"ב ובמהלך העימותים שפרצו עם אנשי המשטרה נעצרו שניים מהמפגינים. בתגובה לידויי האבנים הגיבה המשטרה בירי רימוני הלם וגז מדמיע. הירי הוביל לשריפת קוצים, שכובתה על ידי מכבי האש שהוזעקו למקום.

ח"כ חנין זועבי בהפגנה (צילום: פאנט)
ח"כ חנין זועבי בהפגנה (צילום: פאנט)

בין המפגינים בחסימת הכביש היו גם חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) וחבר הכנסת ג'מאל זחאלקה, אף הוא מבל"ד. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו: "נישאר על אדמתנו, נמשיך יום-יום בחסימת הכביש".

קודם לכך, במהלך תפילת יום השישי, קרא השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית, לכל תושבי ואדי ערה לבנות את הבית שנהרס מחדש ואמר: "נמשיך להיאבק נגד הריסת בתים בכל מקום". משטרת ישראל, שידעה על הכוונה לחסום הכביש, הגיעה למקו עם מאות שוטרי מג"ב עוד לפני סיום התפילה כדי להיערך לקראת ההפגנה וחסימת הכביש.

התושבים מחו עקב הריסת ביתה של משפחת סעיד אבו שרקיה, שמשרד הפנים קבע כי נבנה לא כחוק. כבר אתמול החלה הבעת המחאה במגזר הערבי. כל בתי העסק בכפרי האזור נסגרו, הרשויות המקומיות הושבתו ומקביל הושבתו גם בתי הספר ברשויות, פרט למוסדות חינוך מיוחד. הריסת הבית עצמו נעשתה תחת אבטחה של מאות שוטרים מתחנת עירון.

המשטרה הגיבה בגז מדמיע (צילום: אתר פאנט)
המשטרה הגיבה בגז מדמיע (צילום: אתר פאנט)

בעת ההפגנה הגיעו למקום מפקד מחוז חיפה, ניצב חגי דותן, ומפקד תחנת משטרת עירון, כדי לפקח מקרוב על ההתרחשויות. המפגינים זעקו לעומתם: "ישראל מדינה טרוריסטית". ח"כ זחאלקה, שנאם באירוע, אמר כי לדעתו "יש שתי דרכים לפתור את סוגיית הבתים שיש להם צווי הריסה. בדרכי נועם ומשא ומתן או בעימות". הוא הוסיף כי "ממשלת ישראל לא רוצה להגיע להסכמה, למרות שהצענו פתרון. היא מדברת איתנו בבולדוזרים. ואנחנו נמשיך לחסום רחובות וצמתים". זחלקה הזהיר: "בסופו של דבר הציבור הערבי יתפוצץ". נכון לשעה זו המהומות שככו וכוח השיטור שנותר באזור נשאר מחוסר תעסוקה.

4 Comments

  1. זמבלה ציבל
    30 ביוני 2013 @ 1:26

    צדוק התקווה צודק ונותן תקווה. וגם דביר מרדכי צודק. צריכים להזמין הרבה בולדוזרים ומשאיות מגרמניה (התוצרת שלהם הכי אמינה ואיכותית) ולהרוס את כל הבתים של הערבים מול העיניים שלהם (שילמדו מה זה) ואז להעלות אותם על משאיות ולהעביר אותם למחנות מגודרי קונצרטינות תייל בדרום (כמו את ה"מסתננים") ואז לחשוב איך למצוא פתרון דפיניטיבי לבעיית הערבים במדינת היהודים (אולי להגלות אותם למדגסקר…) אחרת הערבו_ים האלה עוד יטפסו לנו על הראש! ויפה שעה אחת קודם… ומייד אח"כ את הסמולנים האלה עוכרי ישראל שאוהבים את הערבים….

  2. צדוק התקוה
    29 ביוני 2013 @ 15:07

    ויש להם רוח גבית לכך את צודקת השאלה מי נותן להם את הרוח הגבית ומבלי לפגוע בך ואיני יודע את דעותיך הפוליטות הרוח הגבית באה מארגוני שמאל המתסיסים אותם בעצה משפטית ובמניעה להגיע לכל פשרה והסכם והסכם הוא בא עם רוחב לב מצד המדינה שמוכנה לתת קרקעות כולל פיצווים אבל הם לא מוכנים יש מי שמלבה את אש התסיסה

  3. פנינה כץ
    29 ביוני 2013 @ 8:47

    עשיתי שיתוף לכתבה הזאת וקיבלתי טלפון יום שישי בשעה 21.00 מאדם בשם דביר מרדכי שכינה אותי: גייס חמישי! נאלצתי למחוק את מספרי הטלפון שלי מהפייסבוק לא חשבתי לרגע שמישהו יעז לחצות את הוירטואליה ולפרוץ לביתי בקללות נאצה וטון מאיים.
    מאידך אני חוזרת על מה שאני חושבת שממשלת ישראל דוחפת את ערבייי ישראל, בדואים וכלל המיעוטים לתסיסה ולבעירת השטח כהאביב הערבי ברקע ויש להם רוח גבית לכך. מישהו שם למעלה חושב רק לא נכון.

  4. צדוק התקוה
    29 ביוני 2013 @ 0:56

    בשמאל הביעו ביקורת חריפה על דבריו של ליברמןבזמנו שאם יהיה הסדר עם הפלסטנאים נחזיר את המשולש [קיבלנו אותו ] לרשות הפלסטנאית יום יום אנחנו מבנים שכנראההאיש צדק זו לא הפעם הראשונה ש"אזרחי ישראל" מניפים דגלי אש"ף[הארגון לשחרור פלסטין]אני נזכר במהומות 2000האירועים החלו בהפגנות הזדהות המוניות שערכו ערביי ישראל עם ערביי השטחים לאחר פרוץ האינתיפאדה רצו להסיט את כוחות הבטחון מהשטחים לעבר פנים המדינה ודוגמא אחרונה הכנסים שעורך שייחראדד סאלחשבהם משתתפים אלפים הזועקים בדם ובאש נפדה את המסגדיםהמצב הוא כזה שאומרים להם מה ולמה? אז הם אומרים מה זה אנחנו אזרחי מדינה ישראל אף אחד לא יגרש אותנו נו בטח ביטוח לאומי בפלסטין יקבל לא קיצבאות ילדים זקנה לא מערכת חינוך שהערבים נהנים ממנה כנ"ל מערכת רפואית גם לא אבל הם פלסטנאים כך הם אומרים ובצדק אתם פלסטאנים ובהסדר מדיני [לא טרנספר] השטח יהיה שייך לפלסטין ובא גואל לפלסטין הציבור הערבי בישראל כנראה איבד כל רסן ואינו חוששכלל מ המדינה או מחוקיה ותקראו לי גזעני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן