Skip to content

ח"כ כבל ליועהמ"ש: מנע מועמדות הרב שמואל אליהו לרב ראשי

במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה כותב ח"כ איתן כבל: "הרב אליהו מנצל באופן עקבי את משרתו הציבורית על מנת להסית כנגד מיעוט במדינת ישראל, המונה חמישית מאוכלוסיית המדינה, זאת, תוך שימוש בכל במה אפשרית על מנת להפיץ אמירות נוטפות גזענות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ איתן כבל (עבודה) קורא ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, לפסול את מועמדותו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, לתפקיד הרב הספרדי הראשי. זאת, לאחר שמועמדותו עלתה לאחרונה ולאחר שמפלגת הבית היהודי החליטה לתמוך בו לתפקיד.

לפסול מועמדות את הרב שמואל אליהו לרב ראשי. איתן כבל (צילום: דן בר דוב)
לפסול מועמדות את הרב שמואל אליהו לרב ראשי. איתן כבל (צילום: דן בר דוב)

אתמול שיגר ח"כ כבל מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ובו הוא מאשים את הרב אליהו כי במהלך השנים האחרונות הטיף לגזענות ויישם אותה הלכה למעשה בפסק הלכה האוסר על מכירה או השכרת דירות לערבים.

"הרב אליהו מנצל באופן עקבי את משרתו הציבורית על מנת להסית כנגד מיעוט במדינת ישראל, המונה חמישית מאוכלוסיית המדינה", כותב ח"כ כבל. "זאת, תוך שימוש בכל במה אפשרית על מנת להפיץ אמירות נוטפות גזענות, דוגמת 'יהודי לא צריך לברוח מערבים – יהודי צריך להבריח ערבים'.

"תעודת עניות למדינת ישראל ולערכיה הדמוקרטיים". הרב שמואל אליהו (צילום: ויקיפדיה)
"תעודת עניות למדינת ישראל ולערכיה הדמוקרטיים". הרב שמואל אליהו (צילום: ויקיפדיה)

"העובדה כי חרף אמירות אלו נותר הרב אליהו בתפקידו, כרבה של העיר צפת, היא תעודת עניות למדינת ישראל ולערכיה הדמוקרטיים", כותב ח"כ כבל. "היא גם תעודת עניות לכל מי שחפץ ביקרה של היהדות וביצירת זיקה בינה לבין כל חלקי העם. העובדה ששמו של איש זה מוזכר כמועמד לתפקיד הרב הראשי הספרדי היא שערורייה שהדעת אינה סובלת".

ח"כ כבל מתייחס גם לרעיון שהועלה במפלגת הבית היהודי, שהרב אליהו יתנצל על התבטאויותיו בעבר בטרם יציע את מועמדותו. "האפשרות שיתנצל על דבריו כלפי הציבור הערבי, על מנת להכשיר את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי, היא לעג לרש. את הנזק לו גרמו אמירותיו לא תתקן שום התנצלות. את הקרע שיצר בין היהדות לבין הציבור הערבי לא ניתן לאחות במתק שפתיים.

"הרב אליהו פסול מכל וכל מלהתמודד על תפקיד הראשון לציון", כותב ח"כ כבל. "זהו תפקיד חשוב מדי מכדי להפקידו בידי אדם המונע משנאה לאחר, מלאומנות ומגזענות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן