Skip to content

ארצות הברית: ההגירה תביא לצמיחה כלכלית

מחקר חדש מוכיח כי אחד מהפתרונות למיתון הכלכלי בארצות הברית הוא: הגירה. האם זה הזמן להתחיל ולהשקיע בהגירה לישראל?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלשכה האמריקנית היספאנית למסחר ומכון ג'ורג' בוש הבן פירסמו מחקר מקיף, הכולל ניתוח מעמיק על הקשר החיובי בין הגירה וצמיחה כלכלית. מחברי המאמר דנו בשאלה שמעסיקה אמריקנים רבים: כיצד להשיג צמיחה כלכלית גבוהה? המחברים בטוחים כי הפתרון למיתון, הוא עידוד הגירה אל תוך ארצות הברית.

טופס הגירה לארצות הברית (באדיבות: BrandonSigma, http://www.freedigitalphotos.net)
טופס הגירה לארצות הברית (באדיבות: BrandonSigma, http://www.freedigitalphotos.net)

אחד הממצאים המרתקים של המחקר מראה, כי 41% מהחברות מתוך רשימת "פורצ'ן 500”, נכון לשנת 2010, הוקמו על ידי מהגרים או בני מהגרים. הרשימה כוללת חברות מפורסמות כמו יאהו, אי-ביי וגוגל. המהגרים מצליחים להפגין כישורים כיזמים, כפי שהמחקר הראה: 83.5% מתוך המהגרים בשנת 2011 עבדו כעצמאים.

צמיחה של 4% בשנה

מהגרים לא רק מצליחים לעשות עסקים בארצות הברית, הם גם אחראים לחלק הארי מכוח העבודה האזרחי. מתוך המחקר עולה, כי אחוז המהגרים מתוך כוח העבודה האזרחי בשנת 2011 עמד על כמעט 16%, למרות שמספר המהגרים עמד על כ-13% ממספר התושבים האמריקנים בשנה זו. הגירה, על לפי המאמר, יכולה להביא את הכלכלה האמריקאית לצמיחה של קרוב ל-4% בשנה.

המחקר מצביע על נתון מעניין נוסף: צמיחה ממוצעת של 3.1% בשנות ה-60 היא הצמיחה שהייתה בארצות הברית, אילו היתה מאמצת רפורמות שהיו מקלות על הגירה אל תוך ארצות הברית. הדו"ח מציין, כי באופן זה, התוצר המקומי הגולמי של ארצות הברית היה גבוה ב-2 טריליון דולר בשנת 2011, ממה שהוא היה בפועל.

המחקר נערך על-ידי מתיו דנהארט, סופר וחוקר עמית במכון המחקר על שם ג'ורג' בוש הבן, שאמר כי: "צמיחה כלכלית מהירה, היא הדרך המהירה ביותר להשיג שגשוג ושפע של הזדמנויות”. המהגרים ואזרחי ארצות הברית לדברי דנהארט הם התשובה לשאלה: כיצד להשיג צמיחה כלכלית גבוהה.

ומה בישראל?

אם זה עובד בארצות הברית, זה לבטח יכול לעבוד גם בישראל, שיודעת לתרגם ולהעתיק כמעט כל דבר מהתרבות האמריקנית. האם השקעה בהגירה לישראל, במקום קיצוצים וגזרות כלכליות על בני מעמד הביניים, תעודד צמיחה בצורה יעילה הרבה יותר? יש יסוד להאמין שכן. בכל מקרה עדיין לא מאוחר להקצות השקעה לכך. נקודה למחשבה לשר האוצר, לפחות עד לתקציב הבא.

3 Comments

  1. יפה
    29 ביוני 2013 @ 15:06

    המשמעות היא שבמקום להעביר את הייצור לסין "מייבאים את סין" לתוך ארה"ב , כלומר משתמשים במהגרים להורדת רמות השכר והקשחת תנאי העבודה לאנשים שיסכימו לעבוד בכל מצב וגם יגידו תודה. המתכון של האמריקנים לצמיחה , אינו מתייחס לצמיחת האומה האמריקנית ככלל אלא על רק על שיפור נתוני המאקרו – כלומר מאזן המזומנים בקופת המדינה ואצל האלפיון העליון.

    • צדוק התקוה
      29 ביוני 2013 @ 15:57

      יפה צודקת להביא פעלים זולים ממדינות עניות כדאי שהעשרים בעלי המפעלים הענקיים יתעשרו יותר וגם לדפוק את הפועל המקומי שיהיה מי שיתפוס את מקום עבדתו אם יעשה " בעיות"

  2. צדוק התקוה
    29 ביוני 2013 @ 14:50

    לא כל מה שמצליח בארצות הברית מתאים לישראל הבעיה שישראל היא מדינה קטנה בשטח וישראל היא מדינה יחודית היא גם מדינה של העם היהודי אם ברצוננו להיעלם כעם אז אין בעיה יגיעו לכאן כמו היום מליוני אפרקאים אנלפבתים פועלים שחורים רובם הגדול מוסלמים ויאלללה ישראל תקבל פועלים שחורים תרתי משמע במשכורות אפס וזה טוב כמובן לבעלי המפעלים העשריםרובם הגדול יחיה על הרווחה ועל ביטוח הלאומי וקיצבאות הילדים והילדוה אצלהם זה לא ילד וחתול זה משפחה עם עשרות ילדים והרווחה כאן מזמן קורסת ושלא נזכיר את הדיור הם יגרו היכן בצפון תל אביב לא אלה בעירות הפיתוח באיזה דיור בדיור הציבורי שמזמן קרס בישראל ואני מנסה לא לחשוב על אימותים האתניים בין אותם אוכלסיות[שאין להם שום קשר למדינה] לבין היהודים לך תקים מסגד בנתיבות או כנסיה בנתיבות אמריקה היא לא ישראל וישראל היא לא אמריקה ונגיד שנקבל רק אנשים עם מקצעות והשכלה יאמרו הינה עושים כאן סלקציה שאלה אחרת מי ירצה לגור במדינה שכל חמש עשר שניים יש כאן מלחמה ההגירה שעליה מדברים בארצות הברית הביאה עימה פשע [מפיצי הסמים הכי גדולים בארצות הברית]וכמובן עוני תנסה לחיות בלוס אנגלס או לעבור בשכונות מסוימות ראה מי שוכן בבתי הכלא כמעט 90 אחוז זו אותה אוכלוסיה של מהגרים
    לאמריקה יש בעיה האדם הלבן יש לו ילד וכלב האוכלוסיה מתבגרת האנשים חיים עד גיל מבוגר חסר להם כוח אדם להתניע את הכלכלה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן