Skip to content

בחירתו של ראש ממשלת ישראל

ראש ממשלת ישראל עומד בפני הכרעה היסטורית. הכרעה אישית שתשפיע על גורלו ומיקומו בתולדות העם והעמים ועל גורלה של המדינה והאזור כולו. ראש ממשלת ישראל ניצב אובד עצות בצומת הטי של חייו הציבוריים ולא מסוגל להחליט: לפרוץ או לשקוע, להסתער או להסתתר. זה הזמן להזכיר לו את סיסמת הקרב של היחידה שבה שירת: רק המעז […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

תסריט מס' 1:

קרי לוחץ. היוקרה של אובמה בסכנה. מאירופה עולים סימנים ברורים של חוסר סבלנות. החרם על תוצרת השטחים גובר הולך ומעמיק. סוכנויות הדירוג מורידות את דירוג האשראי של ישראל. הרוסים  מאיימים. הסינים לוחצים. אירופה מתוסכלת. הרמטכ"ל מזהיר מפני סיר הלחץ שעלול להתפוצץ בכל רגע. היועץ לביטחון לאומי מציג תמונת מצב קודרת על האיומים הצולבים – מאיראן, דרך סוריה, דרך לבנון ועד לאנדרלמוסיה במצרים. ראש אמ"ן מציג את מפת האיומים. ראש השב"כ משרטט את תמונת המצב: אם לא יהיה שינוי דרמטי הטרור יחזור גם לגדה. אבו מאזן מאיים בהתפטרות והליכה לבחירות כלליות, שבהן החמאס ינצח בוודאות. בירדן מתחדשות המהומות וההפגנות נגד ישראל. הן  מאיימות על המשך שלטונו של המלך. רצועת עזה שוב על סף פיצוץ.

בנימין נתניהו (צילמה: ציפי מנשה)
בנימין נתניהו (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

המצור מתהדק. הטבעת נסגרת.

ראש הממשלה יודע שאין מנוס. רק פריצה מדינית משמעותית תרגיע את השטח. הבלון האיראני איבד את כל האוויר עם בחירתו של הנשיא המתון לכאורה; העולם איבד עניין. בסוריה לא מסתמנת הכרעה ולאף אחד אין חשק להכניס את הראש שלו למיטה הסורית הרצחנית. הרוסים שומרים על אסד לעצמם, האמריקנים שומרים על התחת של עצמם, הטורקים עסוקים בעיקר בעצמם, אירופה רועדת מפחד.

הנושא הפלסטיני נשאר הנושא היחיד בראש סדר היום הבינלאומי.

ראש הממשלה מתחיל לבדוק את השטח. הליכוד לא איתו, הוא יודע. גם לא חבורת ליברמן. בכל פורום מפלגתי הוא מובס בהצבעה. הדנוניזם-חוטובליזם-לוויניזם השתלט על התנועה הגדולה. ראש הממשלה מבודד במפלגתו. בן חורג למפלגה שהוא עומד בראשה. למפלגה שהוא הרים מ-12 מנדטים אחרי הפיצול הגדול, לשתי קדנציות רצופות בשלטון.

אז הוא עושה מעשה. נכנס לאוהל הווירטואלי עם ג'ון קרי ואבו מאזן, מקיים מו"מ אינטנסיבי להסדר מדיני ארוך טווח על בסיס גבולות 67', שליטה רב-לאומית ורב-דתית משותפת בהר הבית; פירוק ירושלים רבתי וחזרה לירושלים הגרעינית בשליטה ישראלית, עם החזרת הכפרים המסופחים למעמדם הפלסטיני (ירדני); הכרה סמלית בזכות השיבה על בסיס איחוד משפחות; מו"מ על השארת מספר מצומצם של גושי התנחלויות  בתמורה להחלפת שטחים מתוך הקו הירוק.

ראש ממשלת ישראל, עם ראש הרשות הפלסטינית, מזכיר המדינה האמריקני, בגיבוי האיחוד האירופי, רוסיה וסין, מגיע לקווי מתאר להסדר מדיני בשלבים, עם תחנות למימוש בטווחים של חמש עד עשרים שנה.

ואז הוא מביא את עיקרי ההסכם לאישור מרכז הליכוד. הוא מובס ללא תנאי. בישיבה סוערת ואלימה נדחית הצעת ראש הממשלה לאשר את ההסדר המוצע. 90% מקולות חברי המרכז מצביעים נגד.

נתניהו נואם. שוב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
נתניהו נואם. שוב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

מיד עם סיום הישיבה מודיע ראש ממשלת ישראל על פרישה לאלתר מהליכוד והקמת מפלגה חדשה. הוא מכריז על הפרישה וקורא לכל מי שמבין, כמוהו, שאין מנוס מפשרות היסטוריות, מוויתור כואב על חבלי מולדת היסטוריים מקודשים וסלעי קיום נצחיים – לצאת יחד איתו ולהיכנס להיסטוריה.

ואז הוא יורד מהבמה, אוחז בידה של רעייתו, מוקף בעשרות מאבטחים, שומרים, שוטרים, שבקושי מחלצים אותו מזעם ההמון.

עוד באותו הלילה מודיעה מפלגת הבית היהודי על פרישה מיידית מהקואליציה וקריאה להפלת הממשלה וקיום בחירות חדשות.

למחרת בבוקר מתכנס בכנסת מערך כוחות חדש: שאריות הליכוד, יחד עם יש עתיד, התנועה, קדימה – ומפלגת העבודה. המפלגות החרדיות מצטרפות לקואליציה החדשה, מרצ מודיעה שתתמוך מבחוץ בכל החלטה על הסדר מדיני והמפלגות הערביות  מאותתות שלא ימנעו את המהלך.

התקשורת משדרת בגל פתוח. תחנות ורשתות שידור מכל העולם מגיעות עם צוותים ענקיים וקווי שידור רצופים מכל מוקדי האירועים: משכן הכנסת, משרד ראש הממשלה, משרדו של אבו מאזן ברמאללה, מרכזי המפלגות, כיכר הבימה בתל אביב, הרובע היהודי בחברון, הקסבה בשכם, רבת עמון, קהיר, עזה.

העולם רואה ושומע היסטוריה.

בנימין נתניהו (צילם: רפי מיכאלי)
עושה שלום. עושה שלום? נתניהו (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

תסריט מס' 2:

בנימין נתניהו עולה לשידור בשעה 8 בערב. יושב מאחורי שולחן כתיבה כבד עשוי עץ כהה. מאחוריו דגל. מדף של ספרי היסטוריה. מדף של ספרי קודש. תמונה משפחתית עם אישה ושני בנים. כפות ידיו מונחות, משולבות על השולחן. הוא מדבר אל המצלמה בפנים קודרות. הוא מאופר היטב. שיערו זוהר לאור התאורה הבוהק. אין עיתונאים. אין שאלות. אין תשובות. אין בשורות.

קאט.

 

[related-posts title="מאמרים נוספים מאת טובי פולק"]

 

 

3 Comments

  1. זמבלה ציבל
    30 ביוני 2013 @ 0:25

    "פירוק ירושלים רבתי וחזרה לירושלים הגרעינית בשליטה ישראלית, עם החזרת הכפרים המסופחים למעמדם הפלסטיני (ירדני)" מר פולק מנסה להמתיק את הגלולה המרה לנהנתנייהו – אבל משום שתסריט מס' 1 לא יקרה אקרא לדברים בשמם – "נתנייהו יחלק את ירושליים!!! (זכוכיות נשברות ברקע)"
    ועכשיו הסבר מפורט למתקשים בהבנה למה תסריט 1 לא יקרה. כי ביבי הוא כמו רחמו החייל מהמערכון הנפלא של שמעון ישראלי http://www.youtube.com/watch?v=1AXm0fGOKLY הוא מכיר רק חוק אחד (אצל רחמו זה "הבט בשלווה קדימה, אם זה מתנועע תצדיע לו, אם זה עומד תסייד אותו ; אצל הביבי זה אם זה מועיל לאינטרס ולאגו שלי! (של הביבי!) עשה או חדול, ואם ההיפך – ההיפך). ולכן כמו שכתב זיו טרנר, הביבי ימשוך את הזמן ולא יעשה דבר ככל שיוכל – כך הוא יאריך את כהונתו בראש הממשלה וישרת את אדוניו הטייקונים והמתנחלים. וכאשר לא תהייה יותר ברירה והוא יעוף כמו ב- 1999 הוא יילך אל טייקוניו ומתנחבליו ללחוך את פנכתם ולהרצות להם הרצאות משמימות בתמורה למיליוני דולרים – כפי ההסכם הג'נטלמני שלו אתם בטרם הריצוהו שוב לראשות הממשלה.
    ולמי שרוצה לדון אתי בעניין [email protected]

  2. צדוק התקוה
    29 ביוני 2013 @ 15:48

    נעשה "שלום" נחזור לגבולות 67 ואז בשכונה יאמרו הינה עשינו להם שריר והיהודים התקלפו ועכשיו נחזור לפלסטין מהים עד הנהר כמובן יהיה שוב לחץ על היהודים מאירופה יעלו סימנים ברורים של חוסר סבלנות. החרם על תוצרת ישראל יגבר . . הרוסים מאיימים. הסינים לוחצים. אירופה מתוסכלת.וכמובן יפי הנפש כאן גם הם יאמרו נו מה הבעיהעכשיו חזרנו לגבלות 67 למען השקט במזרח התיכון החדש נחזיר גם את הפליטים הביתה לישראל כבר הסכמתם לחזור לגבלות 67 נו קלטתם מהגרים מאפריקה קלטתם עובדים זרים מהפילפנים תאילנד רומניה טורקיה ברזיל …… נתתם להם אזרחות ישראלית אז בשביל השלום תקלטו עוד מליון פליטים לא במכה אחת חלילה במשך כל השנה לאט לאט …………… ואותו מזרח תיכון יחד עם האביב הערבי נהיה יותר קיצוני הוא לא שואף להקים דמוקרטיות במדינות שלו הוא קיצוני איסלמיסטי ואז מה ישאר לנו מהמדינה היהודית כלום לא הימנון [ הוא לא מתאים חיים כאן מוסלמים נוצרים] ולא דגל מה זה מגן דוד נו ברצינות יש כאן מוסלמים נוצרים ……. וכמובן לא תשאר כאן מדינה שתקרא מדינת ישראל אלה עוד מדינה מוסלמית עם מיעוט יהודי [אם הבכלל ישאר כאן מיעוט יהודי ]הגיע הזמן להתעורר אנחנו חיים בגונגל ואם אירופה מחפשת שקט שתדאג לשקט אצלה בבית הרותח ……………….

  3. זיו טרנר
    29 ביוני 2013 @ 15:36

    אתה מפנטז ממשאלות לבך. ביבי מתחמק מכל נושא השלום מאז 1996 ונושא עימו את הצלקות מלחיצת היד עם עראפאת.

    הוא לא יעשה כלום לא לכאן ולא לשם. מה שיש זה מה שיהיה, דיבורים כמו חול והמשך השרידות הממשלתית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן