Skip to content

מהומות במצרים: שבעה הרוגים ו-606 פצועים

בין ההרוגים שני עיתונאים: עיתונאי אמריקאי נהרג באלכסנדריה בעת שצילם ובפורט סעיד הושלך מטען חבלה קטן שהרג עיתונאי מצרי ומפגין נוסף. כנופיות פשע מנצלות את המצב ומבססות את אחיזתם בסיני. בכיר בשירותי הביטחון, קולונל מוחמד האני, חוסל במארב של חמושים בעת שסייר באל עריש. הנשיא המצרי הוצא מקהיר לקראת ההפגנות הצפויות מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שבעה אנשים נהרגו במהלך מהומות והפגנות נגד הנשיא המצרי מוחמד מורסי, שאירעו ביום יום חמישי ושישי במצרים. בין ההרוגים שני עיתונאים. כך דיווח רשמית לפני זמן קצר משרד הבריאות המצרי. לפי ההודעה נפצעו 606 בני אדם והועברו לבתי חולים. 480 מתוכם טופלו ושוחררו והיתר נותרו לטיפול. ההפגנות מתעצמות ואתן המתח לקראת הפגנות הענק הצפויות להיערך מחר על ידי מפלגות האופוזיציה. מיליוני אזרחים ימחו על מחטף אסלאמי שמוביל לטענתם לרודנות ולשלטון יחיד.

מהומות באלכסנדריה וזו רק ההתחלה (צילום: אל ג'זירה)
מהומות באלכסנדריה וזו רק ההתחלה (צילום: אל ג'זירה)

בעיר פורט סעיד בתעלת סואץ נהרגו עיתונאי מצרי ומפגין נוסף ואחרים נפצעו כשאלמוני השליך מטען חבלה קטן לעבר הקהל בעת הפגנה נגד מורסי שנערכה סמוך למשרדי הממשלה בעיר. כך נמסר ממקור רשמי לעיתון  אל-אכבאר שהופיע היום (שבת).  באלכסנדריה נהרג עיתונאי אמריקני בן 21, אנדרו פוכטר, אמריקני ממוצא יהודי, בעת שצילם הפגנה שנערכה שם. ההפגנות נערכו גם לאורך ערי נהר הדלתא, שם לפי הדיווח נפצעו במהומות 606 בני אדם.

במהלך ההפגנות בהן נהרגו העיתונאים נפרצו משרדי מפלגת החופש והצדק (FGP), הזרוע הפוליטית של האחים המוסלמים והועלו באש. תרחיש זה של מהומות אלימות, בעד ונגד מורסי, מדאיג מאוד את כוחות הביטחון והצבא המצרי לקראת הפגנות הענק הצפויות מחר, יום ראשון. ה-30 ביוני הוא יום השנה הראשון לבחירתו של מורסי בן ה-62, בבחירות חופשיות שנערכו בשנה שעברה. צעדיו של מורסי לכינון חוקה אסלאמית והעברת סמכויות מידי הצבא לידיו, הבעירו את חמת זעמם של 50 מיליון בני אדם שלא הצביעו עבורו.

22 מיליון אזרחים חתמו עד היום על עצומה הקוראת למורסי להתפטר וללכת לבחירות חופשיות. מורסי ומשפחתו, כך נודע, פונו אתמול ממשכנם בקהיר למקום אחר מחשש לחייהם בעת המהומות.

עצומה נגד הנשיא מורסי (צילום: אל ערביה)
עצומה נגד הנשיא מורסי (צילום: אל ערביה)

מקורות ביטחוניים במצרים מסרו כי הערב (שבת) נורה למוות בתוך מכוניתו קצין בכיר במשטרה המצרית על ידי אלמונים בעת שסייר באל עריש בצפון סיני. על פי המקורות, הקצין נורה ונהרג על ידי אנשי הג'יהאד האסלאמי. מקורות אחרים הוסיפו כי מדובר בקולונל מוחמד האני, שנהרג מירי שישה כדורים בראשו. נמסר עוד, כי החיסול נעשה לאחר שאלמונים חסמו את מכוניתו של האני וביצעו ירי לעברו ממספר נשקים אוטומטיים. קולונל האני היה אחראי על הביטחון השוטף באזור אל עריש ופעל למניעת הזליגה של נשקים וחימוש לחצי האי וממנו לעזה.

מקורות ביטחוניים מצריים הוסיפו כי אתמול, שישי, סוכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה מסיני לתוך שטח רצועת עזה. על פי הדיווח נתפסה משאית סמוך לאזור המנהרות בגבול רצועת עזה כשהיא עמוסה בטילי גראד, רימונים וכלי נשק אוטומטיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן