Skip to content

מרקל מגוננת על תעשיית הרכב הגרמנית

אנגלה מרקל יוצאת להגן על התעשייה בעקבות תוכנית שהתקבלה באיחוד האירופי לצמצום פליטת גזי חממה • בלימת התוכנית, לדברי מרקל, נועדה להגן על הכנסות הענף, שבשנת 2009 בלבד עמדו על יותר מ-260 מיליארד דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בלמה תוכנית שהתקבלה לפני כמה ימים בבריסל, לצמצום פליטת גזי חממה הנפלטים מרכבים פרטיים שימכרו החל משנת 2020. את התוכנית הפילה מרקל בעזרתם של לוביסטים ששכרו חברות רכב גרמניות: “עם החלטות כל כך גורליות, זה חשוב כי הזהירות תגבר על המהירות", אמר נציג חברת הלובינג VDA של תעשיית הרכב הגרמנית, “לכן זה נכון, שיהיה זמן נוסף לבחון הצהרות פשרה".

קו ייצור הפולקסווגן בגרמניה - 1973 (ויקימדיה)
קו ייצור הפולקסווגן בגרמניה - 1973 (ויקימדיה)

על פי מתווה התוכנית שהתקבלה באיחוד האירופי, פליטת CO2 על ידי רכבים שימכרו החל משנת 2020, תרד מ-130 גרם לקילומטר ל-95 גרם לקילומטר. בצורה זו, מבקשים באיחוד האירופי למנוע שינויי אקלים וצמצום פליטת גזי חממה. בגרמניה נושא איכות הסביבה נמצא כמעט תמיד במרכז השיח הציבורי והאקדמי. לפני כשנתיים אמרה מרקל בפרלמנט הגרמני, כי מדינות כמו סין, ברזיל והודו צריכות להגיע לידי הסכמה על קיצוץ דרסטי בפליטת גזי חממה. מרקל, פעילה כנגד שינויי אקלים, מחשיבה את עצמה כגורם מרכזי בכל מה שנוגע למאמץ להוריד את פליטות גזי החממה, אך מאמצי הקנצלרית להילחם בפליטת גזי החממה שיוצרים רכבים גרמנים מסתבר, קטנים הרבה פחות.

300 מיליארד דולר בשנה

לחוסר המוטיבציה של מרקל ישנה סיבה טובה: תעשיית הרכב הגרמנית היא לא רק אחת מהגדולות בגרמניה, אלא היא גם אחת הריווחיות ביותר. על פי אתר BusinessVibes, מאז שנת 2005 ההכנסות הממוצעות בשוק הרכב הגרמני עמדו על 300 מיליארד דולר בשנה, כאשר בשנת 2009 בלבד ההכנסות עמדו על יותר מ-260 מיליארד דולר.

אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה (ויקימדיה)
אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה (ויקימדיה)

מעבר להיותה תעשייה ריווחית, תעשיית הרכב הגרמנית מעסיקה יותר מ-723,000 עובדים ועובדות. הפחד של מרקל, הוא שההחלטה עלולה לפגוע לא רק בריווחיות הענף אלא גם במאות אלפי עובדיה. “זה גם קשור לתעסוקה", אמרה מרקל לכתבים בבריסל. “זו הסיבה שאנחנו צריכים זמן לבחון לשקול ולהחליט מה אנחנו צריכים לעשות. זאת הסיבה שההצבעה לא התקיימה כלל", סיכמה מרקל.

מרקל אינה דואגת רק לריווחיות ענף הרכב או למאות האלפים העובדים בתעשייה. מרקל דואגת גם לעתידה הפוליטי ולעתיד מפלגתה. ההחלטה למנוע את התוכנית, עומדת בצל הבחירות הפדרליות שיתקיימו בעוד כשלושה חודשים, ושיעצבו מחדש את 598 מושבי הבונדסטאג ה-18. בלימת התוכנית לצמצום פליטת גזי החממה קונה במובן מסוים שקט פוליטי עבור מרקל מספר חודשים לפני הבחירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן