Skip to content

מחר מכרז מיון מוקדם להקמת נמל רמון בתמנע

רשות שדות התעופה מזרזת את הליכי בניית הנמל. פרוייקט תימנע יבוצע בשיטת קבלן מפתח (Project Turnkey) עבור בניית הטרמינל, מסלול ההמראה והנחיתה, רחבות חניית מטוסים, שטחים לוגיסטיים, מגדל הפיקוח ועוד, כולם יהיו תחת אחריות החברה שתזכה במכרז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטרקטורים, הדחפורים, המשאיות ושאר הכלים הכבדים עוסקים במרץ בהכשרת הקרקע והתשתיות עבור נמל התעופה הבינלאומי רמון בתמנע ואפשר לראות שם בבירור את צורת מסלול ההמראות והנחיתות. רשות שדות התעופה (רש"ת) לא ממתינה וכבר מחר היא תפרסם מכרז להליך מיון מוקדם (PQ – Pre-Qualification) לחברה קבלנית עבור פרויקט הקמת נמל התעופה הדרומי.

עבודות הקמת נמל התעופה רמון בתמנע מתנהלות בקצב מהיר וכבר ניתן לראות את צורת המסלול. צילום: רש"ת
עבודות הקמת נמל התעופה רמון בתמנע מתנהלות בקצב מהיר וכבר ניתן לראות היום את צורת המסלול. צילום: רש"ת

פרויקט תמנע יבוצע בשיטת קבלן מפתח (Project Turnkey) לכלל מרכיבי בניית נמל התעופה ביניהם הטרמינל, מסלול ההמראה והנחיתה, רחבות חניית מטוסים, שטחים לוגיסטיים, מגדל הפיקוח ועוד, כולם יהיו תחת אחריות החברה שתזכה במכרז.

שיטת קבלן מפתח

שיטת הבניה הנקראת קבלן מפתח, או קבלן עד מפתח (Turn key ) היא שיטה שלמעשה אומרת שהבונה (רש"ת) מוסר את הפרויקט לגורם אחד (החברה שתזכה במכרז), הוא קבלן המפתח. תוך כדי תהליך ההתקשרות, יגבשו יחדיו הקבלן והלקוח מפרט טכני עבור הפרויקט. המפרט אמור להיות חלק בלתי נפרד מהסכם ההתקשרות ובנוסף מטרתו לתת מענה לצרכי הלקוח במובן של תכולת המפרט (סוג הריצוף, אביזרי חשמל , דלתות וכדומה).

בשיטת בניה זו יבצע הקבלן מפתח את כל עבודות בניית הבית מתחילתו ועד לסופו. או לחילופין יכול הקבלן לבצע חלקים עיקריים של פרויקט בניית הבית עבור הלקוח ולהשאיר חלקים אחרים שהנם קלים לביצוע כמו ריהוט, שערי כניסה, מעקות וכדומה ללקוח לבצע לבדו ובכך גם לחסוך בעלויות הבניה.

קיצור זמנים

פרויקט הקמת נמל התעופה הדרומי בתמנע הינו פרוייקט לאומי ייחודי כאשר לראשונה בישראל יבנה נמל תעופה בינלאומי אזרחי מן היסוד ועד לסיומו. הליך המיון המוקדם PQ יאפשר, בפרק זמן קצר לקבוע את קבוצות המציעים הסופית ובמקביל להיערך ליציאה לשלב ב' של המכרז,שלב התחרות הכספית. הליך זה, שיקצר את לוחות הזמנים בקידום הפרויקט יאפשר גיבושן מראש של קבוצות מציעים, מבחינה מקצועית, לשם ההשתתפות במכרז.

בכוונת הרשות במסגרת היציאה למכרז ההליך המיון המוקדם לאפשר לחברות בינלאומיות ומקומיות להשתתף במכרז. במסגרת זו פנתה רש"ת לנציגויות של מדינות זרות ובעקבות כך נוצרה התעניינות ערה בקרב גורמים בינלאומיים העוסקים התחום זה.

המכרז הבינלאומי מיועד לחברות בניה המבצעות עבודות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים ובמשכי זמן קצרים, היות והחברה שתבחר אמורה להשלים את העבודות בפרויקט, כולל הפעלה והרצה, תוך שנתיים וחצי בלבד.

כך אמור להיראות נמל התעופה בתמנע בסיום עבודות הבנייה. הדמייה הוכנה על ידי משרד התחבורה
כך אמור להיראות נמל התעופה בתמנע בסיום עבודות הבנייה. ההדמיה הוכנה על ידי משרד התחבורה

נמל התעופה ע"ש אילן ואסף רמון בתמנע הוא נמל תעופה בינלאומי המתוכנן להחליף את נמלי התעופה אילת ועובדה וישמש כנמל תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל לטיסות פנים ולטיסות בינלאומיות. הנמל יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך 3,100 מ"ר, שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה, מגדל פיקוח בגובה 45 מ"ר, מצוייד בהתאם לסטנדרטים מתקדמים, אזורי תפעול, טרמינל נוסעים מרווח בשטח של כ-28 אלף מ"ר, אשר אמור לתת מענה לכ- 1.8 מיליון נוסעים בשנה ברמת שירות גבוהה, 7 עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, 9 רחבות חנייה למטוסי טורבו- פרופ, חנויות דיוטיפרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן