Skip to content

מחר יעלו מחירי המשקאות האלכוהוליים

עלייה שמתחייבת מההסכמים הקיימים עם ארגון ה- OECD. השינוי במסים ייקר את מחירי המשקאות הזולים ויוזיל את מחירי המשקאות היקרים. בקבוק עלית הארק יעלה 62 שקל, בקבוק וודקה פשוטה יעלה 60 שקל ובקבוק פילנדיה יעלה 90- 100 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל תחל מחר ביישום המדיניות הממשלתית שנקבעה עוד בימי הממשלה הקודמת, להתאמת המיסוי על משקאות משכרים. מדיניות זו תואמת את השיטה הנהוגה והמקובלת במדינות ה- OCED, שישראל מחויבת לה. השינוי במסים ייקר את מחירי המשקאות הזולים ויוזיל את מחירי המשקאות היקרים.

החל משנת 2010 נערך הענף כולו לשינוי שיטת המס, במסגרתו ינותק הקשר לעלות המוצר והמס ייקבע על פי ריכוז הכוהל במשקה. בכך משווה ישראל את עצמה לרמות המס שקיימות במדינות ה- OECD ומשלימה את הרפורמה במיסוי האלכוהול שנקבעה בשנת 2010.

באוצר הוחלט להקדים את השינוי

עליית מחיר ב-77 אחוז. עלית הארק (צילום: ויקימדיה)
עליית מחיר ב-77 אחוז. עלית הארק (צילום: ויקימדיה)

כאשר הוחלט ליישם את השיטה הנהוגה במדינות ה-OECD נקבע כי השינוי יתבצע בישראל בחודש אפריל 2014. אבל בתחילת חודש יוני השנה חתם שר האוצר יאיר לפיד על צו המקדים את השלב הסופי ברפורמה במשקאות משכרים לתחילת יולי, במקום תחילת שנת 2014, שקבע, כי שיעור מס הקנייה על מוצרי אלכוהול יעמוד על 105 שקל לליטר כוהל, במקום 84 שקל לליטר כוהל (כפי שנקבע לגבי השלב הסופי) וכאשר מס הקנייה היום הוא: 75% + 21.28 שקל לליטר כוהל.

המיסוי לפי רמת האלכוהול

האוצר קבע גם כי משקאות חריפים ימוסו לפי שיעור האלכוהול שלהם, דהיינו על משקאות בעלי שיעור גבוה של אלכוהול ישולם יותר מס ולא לפי המחיר שבו נמכרו המשקאות עד כה. הנפגעים העיקריים כתוצאה מהשינוי הזה יהיו יצרני המשקאות הזולים עם שיעור אלכוהול גבוה, שיאבדו את היתרון שלהם מול מותגי משקאות מיובאים.

יעדיפו משקאות ממותגים

אם עד כה בקבוק של עלית הארק עולה לצרכן 35 שקל ממחר יגדל רכיב מס הקנייה על אותו בקבוק מ-15 ל־42 שקל וכתוצאה מכך יגדל המחיר לבקבוק ל־62 שקל – עלייה של 77%. בשיטה הזאת בקבוק וודקה פשוטה יעלה 60 שקל ובקבוק פינלנדיה יעלה 90–100 שקל, ולכן יהיו הרבה יותר צרכנים שישלמו את ההפרש כדי לשתות משקה ממותג, הנתפס כאיכותי יותר. בהתאם למגמה זו צריכת האלכוהול מתוצרת מקומית עלולה לרדת.

1 Comment

  1. יעקב
    30 ביוני 2013 @ 23:48

    בס"ד

    הרשויות ברשות איש הרשע יחשיך חושך , לא משאירות לבן אדם הקטן חיים. רוצים שיהיה שותת דם עם הלשון בחוץ. בהתאם למדיניות הגויים האכזריים "הOCED". שם עליהם פס . אבל אנחנו תמיד אוהבים לחקות את הגויים הרשעים. מיום ליום נהייה יותר גרוע. ומי ראוי יותר מהאנטישמי המחקה גויים כמו קוף אחרי בן אדם, ליישם את זה.

    זה מתבטא גם ביובש בחשיש וגם באלכוהול שעולה. אם לעובד הקטן שקורע את עצמו וחי מהיד לפה היה איזה פינה של לעשות כוסית קטנה כדי להרגע מכל ההסתה והעשיקות, או לעשות איזה ג'וינט קטן, גם את זה יחשיך לוקח לו. העיקר שליחשיך יהיה יותר זול היין הטוב.

    והכל כמובן בהתאם למדיניות הOCED. רשעים ארורים. שסו את עמ"י. רק הקב"ה יצילנו מידם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן