Skip to content

אלופה פראלימפית בשחייה תגיע למכביה

מרים דה קונינג ההולנדית זכתה במדליות אולימפיות במשחקי הנכים בבייג'ין ולונדון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משחקי המכביה ה-19 יפתחו ב-18 ביולי, והם צפויים להיות מרתקים ומרגשים גם במקצים הפראלימפיים, בהם ישתתפו גם ספורטאים אולימפיים מעוטרים. אחד הסיפורים המרגשים הוא של מרים דה קונינג ההולנדית, מדליסטית הזהב האולימפית מלונדון ומבייג'ין, שתגיע לתחרות שלאחריה היא הצהירה שהיא מתכוונת לפרוש.

הסיפור של דה קונינג הוא מלא השראה. היא הייתה עד לפני 20 שנה בדיוק מורה לשחייה, שנאלצה לעבור חודשים אחרי שילדה את בנה ניתוח שגרם לפגיעה בעמוד השדרה והפך אותה למשותקת מתחת למותניים. "זה לא עצר אותי בפעילות הספורט, התחלתי לשחק כדורסל כיסאות גלגלים, ומשם עברתי לשחייה והתחלתי לשבור שיאים", היא מספרת.

ב-2006, באליפות העולם בדרבן שבדרום אפריקה היא זכתה במדליית זהב ב-50 מטר בסגנון חופשי, בשתי מדליות ארד (100 מטר גב ו -100 מטר בסגנון חופשי). בהמשך היא גם שברה שיא עולם ב-50 מטר חופשי באולימפיאדת בייג'ין שבה זכתה בזהב, והשיגה עוד מדליית זהב ב-100 מטר.

אז הגיע פציעה וניתוח בכתף. "אחרי התאוששות ארוכה ואיטית החלטתי לשחות באליפות העולם באיינדהובן באוגוסט 2010, למרות שהכתפיים שלי לא התאוששו לחלוטין והיו לי צלעות שבורות וזכיתי בשתי מדליות כסף. לפני שנתיים, התחרתי באליפות אירופה בברלין, וזכיתי בשלוש מדליות, זהב, כסף וארד. ההפתעה הגדולה מבחינתי הייתה הזכייה במדליית הזהב ובכך ששברתי את שיא העולם ב-100 מטר גב", היא הוסיפה.

במשחקים האולימפיים בלונדון, היא זכה בזהב ב -50 מטר בסגנון חופשי, כששברה את שיאה האישי שמהווה גם את השיא העולמי כמעט בשנייה (מ-35.60 שניות ל-34.77 שניות). בהמשך, היא נאלצה לפרוש מהתחרות ה-100 חופשי בשל הוראת הצוות הרפואי. "אני מאוד גאה במה שהשגתי, ועכשיו אני רוצה להשתתף במשחקי המכביה בישראל. זה אומר הכל בשבילי, להתחרות עוד פעם אחת, בארץ ישראל, ולאחר מכן סוף סוף לפרוש".

יו"ר המכביה אמיר פלד בירך על הגעתה, ויו"ר המשלחת ההולנדית למכביה, דוד ביסמר, סיכם: "הדבר החשוב ביותר עבורנו בהבאת מישהי כמו מרים איתנו למשחקים, הוא שהיא תשמש השראה לקבוצה כולה. היא מדהימה. היא ספורטאי אמיתי, ויותר מכך – ווינרית אמיתית, גם בספורט וגם בחיים שהיא מראה לנו שאנחנו יכולים להצליח בכל דבר, אם אנחנו רוצים את זה מספיק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן