Skip to content

"אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות. כל היתר סיפורי סבתא"

כך אמר הערב הנשיא פרס, שהיה אורח הכבוד בהשקת פארק חדש למדע בבאר שבע. "צריך ללכת במרץ ולהגיע להסכם עם הפלסטינים. אפשר לפתור את זה בזמן קצר יחסית. אנחנו חייבים זאת לילדים שלנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"האיש הזה, ג'ון קרי, החליט להקדיש את מאמציו למען השלום והוא מאמין באמת שזה אפשרי. אני שותף לאמונתו. לא לפלסטינים ולא לנו אין ברירה אחרת אלא ברירה של דם אלימות ושנאה, זה לא חסר במזרח התיכון. אנו החלטנו לצאת מזה ולאפשר לשכננו לצאת מזה. אין אלטרנטיבה אלא לפתרון שתי מדינות לשני העמים, כל היתר, איך אומרים? ספורי סבתא. אי אפשר לקיים שלום במדינה אחת שיש בה שני עמים שכל אחד שונה מרעהו".

כך אמר הערב (ראשון) נשיא המדינה, שמעון פרס, בעת שהיה אורח הכבוד בהשקת פארק קרסו למדע בקמפוס גוסטב לוואן בבאר שבע.

"מחר בבוקר נתעורר ולא נדע איזה מצריים נמצא". שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"מחר בבוקר נתעורר ולא נדע איזה מצרים נמצא". שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

"אני מאמין שאין לנו הרבה זמן", אמר פרס. "אנחנו מחר בבוקר נתעורר – אנחנו לא יודעים איזו מצרים נמצא. אנחנו לא יודעים מה יהיה במזרח התיכון. אין לנו שליטה על הזמן, הזמן לא יחכה לנו. אני חושב באמת שבביקורו של קרי הפעם הושגה התקדמות. בל נזלזל בה. אני גם מאמין שהבעיות שנותרו ניתנות לפיתרון ואני מאמין שלטובת ישראל והעם היהודי ולטובת שכננו הפלסטינים צריך ללכת במרץ ולהגיע להסכם עם הפלסטינים. אפשר לפתור את זה בזמן קצר יחסית. אנחנו חייבים זאת לילדים שלנו. הפעם אפשר – ולא צריך לומר נואש. קרי יחזור הוא משאיר כאן צוות וכולנו נדאג ששליחותו תעלה יפה".

אשכנזי (צילום: דן בר דוב)
גם במצרים לא יודעים ממש לנבא. אשכנזי (צילום: דן בר דוב)

הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל) גבי אשכנזי,  יו"ר קרן רשי, נכח גם הוא באירוע. מגפון ביקש את התייחסותו לנעשה היום במצרים במחאה נגד מורסי: "אני חושב שמה שקורה בעולם הערבי בכלל ובמצרים בפרט הוא שינוי טקטוני", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "אני חושב שאנחנו צרכים מאוד להיזהר. קשה לנבא. גם במצרים לא יודעים ממש לנבא. מה שברור שזה מאבק אמיתי בין שני מחנות: האחד של האחים המוסלמים ומחנה אחר שרוצה מדינה יותר דמוקרטית וחופשית. מאבק זה לא הוכרע. זה ברור שמצרים תמשיך להיות לא יציבה וזה יהיה  ארוך. ישראל נוהגת בחכמה שהיא לא מתערבת. ברור שככול שהצבא המצרי והממשלה יהיו עסוקים בבעיות הפנימיות, השליטה בסיני תקטן וגורמים קיצוניים יוכלו לפעול משם. מערכת הביטחון וצה"ל מבינים זאת ונערכים לתרחישים השונים".

מארח האירוע, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ',  אמר: "באר שבע שמה היום את עצמה על המפה המדעית הבינלאומית. אנחנו חונכים היום את אחד מפארקי המדע המתקדמים בעולם. אני פונה אל פרחי המדע הצעירים כאן ואומר להם: העולם משתוקק לחזון הבלתי צפוי שלכם, לכמיהה, לתעוזה שלכם, אתם מדעני העתיד, אנשי הבשורה, מכם יצאו זוכי פרסי הנובל.

"באר שבע היא עיר עשירה. אומנם לא מצאנו בה גז, לא נפט ולא זהב, אבל אנחנו עשירים בבני אדם איכותיים ומשכילים. אנחנו עשירים במוסדות אקדמיים, פורצי דרך מטובי החוקרים והמדענים", אמר ראש עיריית באר שבע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן