Skip to content

הכורדים בסוריה: משאל-עם על גורלנו אחרי נפילת אסד

הכורדים בסוריה אינם מחכים לנפילתו של משטר אסד וכבר עוברים לתכנן, יחד עם אחיהם ההמנוסים מהם בכורדיסטאם העיראקית, את השלב הבא - קיום משאל-עם בסוריה שיכריע את גורלם במדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכורדים בסוריה אינם מחכים לנפילתו של משטר אסד וכבר עוברים לתכנן, יחד עם אחיהם ההמנוסים מהם בכורדיסטאם העיראקית, את השלב הבא – קיום משאל-עם בסוריה שיכריע את גורלם במדינה

מאת אסף בירון

מסעוד בארזאני נואם בפני באי הוועידה בארביל, אתמול
לא מתערב בענייניהם של הכורדים בסוריה. מסעוד בארזאני נואם בפני באי הוועידה בארביל, אתמול

מנהיגי המפלגה הכורדית הסורית אמרו כי יתבעו קיומו של משאל-עם לאחר נפילתו הצפויה של בשאר אסד, זאת  בכדי לקבוע את עתידם כחלק מסוריה. עניין זה עומד בראש סדר היום של ועידה שנפתחה היום ושתארך יומיים בארביל, בירת החבל הכורדי האוטונומי בצפון עיראק, שבה משתתפים יותר מ-200 כורדים סורים המתגוררים ביותר מ-25 מדינות.

"בסוריה לא נשיג הישגים דומים למה שהשיגו הכורדים בעיראק, מכיוון שהמצב אצלנו שונה", כך אמר חאמד דרוויש, ראש המפלגה הכורדית הדמוקרטית הפרוגרסיבית בסוריה, ביום פתיחת הווועידה. "אנו רוצים שזכויותנו הלאומיות יעוגנו בחוקה ויאושרו בידי חברינו הערבים". בהקשר זה, הוסיף עבד אל-חכים בשאר, מנהיג המפלגה הכורדית הדמוקרטית, כי לעם הכורדי יש זכות להגדרה עצמית בתוך המסגרת המאוחדת של סוריה.

הכורדים מהווים תשעה אחוזים מכלל אוכלוסיית סוריה. יש להם מספר מפלגות יריבות, כולן אסורות לפי החוק, אשר מבקשות מתן זכויות פוליטיות ומנהלתיות לקהילתם. הם תמכו בהפגנות נגד המשטר אשר פרצו באמצע מארס וגבו אלפי קורבנות.

מסעוד בארזאני, נשיא המחוז האוטונומי הכורדי בצפון עיראק, גיבה את דבריהם של הדוברים הכורדים מסוריה. "איננו רוצים להתערב בענייניהם של הכורדים בסוריה, אבל אנו נעזור ונתמוך בהחלטות שתקבלו", אמר בארזאני. "התנאי הוא שעליכם להישאר מאוחדים במהלך תקופה רגישה זו, ולהימנע מיריבויות פנימיות". בארזאני הוסיף כי "המצב קריטי מכיוון שסוריה היא מדינה שכנה שגרים בה כשני מיליון כורדים, ושחולקת עמנו גבול ארוך. חשוב שנדע את עתידם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן