Skip to content

נחשף רכב המרוץ של הטכניון לפורמולה SAE באיטליה

רכב המרוץ שייצג את הטכניון יצטרף לרכב שמייצג את אוניברסיטת בן-גוריון זה שלש שנים וזוכה להערכה והישגים. הפעם גם יש חסות של ענקית השילוח UPS על הפרויקט, שעלותו הכוללת מוערכת ב-400,000 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכב המרוץ הראשון של הטכניון נחשף השבוע במעמד נשיא הטכניון פרופ' פרץ לוי, המשנה לנשיא פרופ' פאול פייגין, ופרופ' ראובן כץ שאחראי על הפרויקט מטעם הטכניון ובכירי חברת UPS, שפרסה את חסותה לפרויקט. מדובר במיזם המשותף למחלקת הנדסת מכונות והפקולטה לאווירונאוטיקה, במסגרתו הסטודנטים תכננו, עיצבו וייצרו מכונית מרוץ שתתחרה בספטמבר הקרוב בתחרות המרוץ פורמולה SAE באיטליה.

השקת רכב הפורמולה בטכניון (צילום יח"צ)
השקת רכב הפורמולה בטכניון (צילום יח"צ)

זו הפעם הראשונה שבה הטכניון בונה רכב מרוץ והמוסד החיפאי העניק לסטודנטים תמיכה מקצועית, כמו גם סדנת עבודה וחדרים לעבודה, כדי לעמוד ביעד הפרויקט – בנייה של רכב מרוץ בתוך שנה וחצי בלבד. בחודש הקרוב יחל הרכב בהרצה ושיפורים כשחמישה נהגים ינהגו בו, כולם סטודנטים מהפקולטה למכונות ומהפקולטה לאווירונאוטיקה שעמלו על בנייתו.

רונן כהן, סמנכ"ל השיווק של UPS, ציין כי החסות על פרויקט רכב המרוץ "כללה העברת הרכיבים מחו"ל לישראל על ידי מחלקת התערוכות והפרויקטים המיוחדים של החברה. מדובר בחלקים רגישים מאוד לשינוע של אלפי קילומטרים באוויר וביבשה. זו השנה השלישית שהחברה לוקחת חלק בתמיכה בספורט המוטורי הישראלי לאחר שתמכנו בעבר בפרויקט רכב המרוץ של אונ' בן גוריון. הניסיון והמקצועיות שרכשנו בהעברת רכבי המרוץ הישראליים כמו גם רכבי פורמולה 1 ברחבי העולם, יבוא לידי ביטוי גם בשינוע רכב המרוץ הראשון של הטכניון לתחרות באיטליה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן