Skip to content

לבני: קרי השאיר כאן שני אנשים שגם הם לא יישנו הלילה

השרה התייחסה לטענות בדבר כישלון מאמציו של מזכיר המדינה ג'ון קרי, שעזב את ישראל בלי שהושגה פריצת דרך וטענה שהמאמצים נמשכים. על ההתנחלויות: "קבוצה אידיאולוגית קטנה שמבחינתה תפיסת עוד גבעה היא הדרך למנוע מאתנו הסדר". לבני הזהירה שהחרם על מוצרי ההתנחלויות לא ייעצר שם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, נשאה הבוקר (שני) דברים בכנס לשכת רואי החשבון באילת. בדבריה התייחסה השרה לטענות בדבר כישלון מאמציו של מזכיר המדינה ג'ון קרי, שעזב את ישראל בלי שהושגה פריצת דרך בנסיונות להושיב את שני המנהיגים, נתניהו ואבו מאזן, לשולחן המשא ומתן.

"הגעתי לכאן לאחר לילה ללא שינה", אמרה לבני, "לילה של דיונים מתישים עם ראש-הממשלה וקרי. כולנו ישבנו עד השעות הקטנות, והכותרת שהכעיסה אותי במיוחד הייתה של בכי ונהי על כשלון המגעים. עובדתית, המציאות היא שהוא עשה כאן ימים ולילות בפרק זמן מוגבל, והיה צריך לעזוב. הוא השאיר כאן שני אנשים – שגם הם לא יישנו הלילה – להמשך המאמצים. "קודם כל מגיעה לו תודה ענקית. אכפת לו ממה שקורה כאן. יש עוד מקומות בוערים בעולם, ומזכיר המדינה האמריקאי עושה מאמצים עליונים להיות כאן. התפקיד שלנו זה לעזור לו".

רבותיי, אנחנו נשארים כאן עם הבעיה. לבני הבוקר (צילום: דף הפייסבוק הרשמי)
רבותיי, אנחנו נשארים כאן עם הבעיה. לבני הבוקר (צילום: דף הפייסבוק הרשמי)

לבני הוסיפה בכעס: "יש כאלה שנושמים לרווחה כשהוא נוסע, כאילו הכול נגמר. רבותיי, אנחנו נשארים כאן עם הבעיה".  היא הזהירה כי החרמת מוצרי ההתנחלויות באירופה צוברת תאוצה לאחר ההחלטה שהמוצרים יסומנו כמוצרי ההתנחלויות והזהירה: "נכון שזה מתחיל בהתנחלויות, אבל הבעיה של אירופה היא עם ישראל, שנתפסת כמדינה קולוניאליסטית, ולכן זה לא ייעצר רק בהתנחלויות, אלא בישראל כולה".

לדבריה אין ספק כי רוב הציבור בישראל "מאמין בשתי מדינות… מנגד יש קבוצה שרוצה ולא מאמינה, והיא שבויה בידי קבוצה אידיאולוגית קטנה שמבחינתה תפיסת עוד גבעה היא הדרך למנוע מאתנו הסדר".

שרת המשפטים התייחסה גם למחאה החברתית בנוגע לגז ואמרה: "ראיתי את הצעירים שלנו זועקים במחאה על ייצוא הגז. אני מאוד מעריכה את העובדה שאכפת להם, שהם חושבים על העתיד ומחייבים גם אותנו לחשוב על העתיד – אבל הגיע הזמן שאותם צעירים ישאלו גם לאיזו מדינה אנחנו משאירים מאגרי גז: למדינת ישראל היהודית והדמוקרטית או למדינה דו-לאומית ערבית או למדינת אפרטהייד?"

היא רמזה על ידיעות שיודלפו היום מ"מקורבים לראש הממשלה" ואמרה: "אני מניחה שתשמעו היום על כך ש'אין סיכוי, אין פרטנר, עזבנו וקיבלנו טרור'. תפקידנו הוא למצוא פתרונות. האמירות הללו, של הרמת ידיים, לא נותנות אמון בישראל וביכולת שלה להתמודד עם מצבים בתנאים קשים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן