Skip to content

במשחק כדורגל: שוטר הכה שוטר סמוי

פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום כנגד שוטר שבעת שעבד באבטחת משחק כדורגל תקף שוטר סמוי שנעצר כחלק מקבוצת אוהדים מתפרעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בחיפה כתב אישום נגד שוטר הסיור חנגר פיראס, בגין עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפה סתם, בכך שתקף שוטר סמוי וכן אדם נוסף בעת אבטחת משחק בעיר.

על פי כתב האישום עולה סיפור שאולי משקף סיפורים רבים של עצורים שחטפו מכות, התלוננו והתיקים נסגרו מחוסר ראיות או בטענה שהמוכה הכה את המכה, ולכן המכה נאלץ להפעיל כוח סביר. אלא שבמקרה הזה הכה השוטר את העצור הלא-נכון.

אלימות משטרתית (צילום אילוסטרציה: רפי מיכאלי. למצולמים אין קשר לכתבה)

בתאריך 17 בפברואר השנה עבד הנאשם, אשר שירת כשוטר סיור בתחנת חיפה, כחלק ממערך האבטחה במשחק כדורגל בין הפועל חיפה ובית"ר ירושלים באצטדיון קריית אליעזר בעיר. באותו המשחק הוא הועסק כשוטר בשכר. כלומר, השוטר עובד על פי תוכנית העבודה המשטרתית אבל מארגן האירוע (הקבוצה המארחת), שילמה למשטרת ישראל את שכר השוטרים בשכר. תפקידו של פיראס כחלק ממערך האבטחה במשחק היה בין השאר "אחראי במסגרת תפקידיו על שמירת העצורים ברכב הובלת העצורים שהיה במקום (הזינזאנה)".

בימ"ר ירושלים עוקבים כבר מזמן אחרי מספר מתפרעים בקבוצת בית"ר ירושלים, שיודעים "להבעיר" כל משחק. לכן החדירו לתוך קהל האוהדים שוטרים סמויים. כך, במהלך המשחק המדובר, הופעל השוטר מרדכי סרוסי על ידי ימ"ר ירושלים כסוכן סמוי. כחלק מהפעלתו, סרוסי נעצר והועבר ל"זינזאנה" כבול באזיקים בידיו וברגליו. שם שהה באותה עת חשוד נוסף שנעצר בחשד לתקיפה.

לאחר שהוכנס לרכב המשטרה, נכנס הנאשם לרכב ושאל את סרוסי לשמו. הוא השיב לו, במסגרת משחקו כסמוי, כי באפשרותו לבדוק זאת בדו"חות. בתגובה, טרק הנאשם את דלת ה"זינזאנה" על רגלו של סרוסי, אשר היתה מחוץ ל"זינזאנה".

הבלש המותקף צעק לעברו או "העיר לו על התנהגותו" לפי כתב האישום. "בתגובה, תקף פיראס את הסמוי המתלונן בעודו כבול, בבעיטות בגופו ובמכות בפניו. החשוד  העצור השני שהיה כבול גם הוא ברכב, צעק על השוטר המכה "וניסה באמצעות גופו להרחיק את הנאשם מהמתלונן", וחטף בעצמו. "בתגובה הכה הנאשם בפניו של מתלונן 2", נכתב בכתב האישום. גם כאן לא נפסק המעשה, "לאחר המפורט לעיל, שב הנאשם וסגר בחוזקה את דלת ה'זינזאנה' על גופו של מתלונן". כך מסיים כתב האישום את פירוט השתלשלות האירועים.

השוטר התוקף הואשם בשני סעיפים: האחד בתקיפה סתם והשני בתקיפה הגורמת חבלה של ממש.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן