Skip to content

34 בני אדם הסתננו מגבול מצרים בחצי השנה האחרונה

לשכת ראש הממשלה טוענת כי הצליחה לחסל את ההסתננות מגבול מצרים באמצעות גדר הגבול שהורידה את מספר הנכנסים בלי אשרה ב-99.6 אחוז. כל מי שנכנס מאז יוני 2012 נשלח למעצר בכלא סהרונים לשלוש שנים לפחות בלי משפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעולות הממשלה למאבק בתופעת ההסתננות הביאו לירידה של 99.6 אחוזים במספר המסתננים לישראל בין החציון הראשון של 2012 לחציון הראשון של 2013 – כך טוענת לשכת ראש הממשלה.

בששת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לגבולות ישראל 34 בני אדם בלבד, לעומת 9,570 בתקופה המקבילה אשתקד. כולם הועברו ישירות לכלא סהרונים ואיש מהם לא הגיע לערי ישראל, בניגוד למי שנכנס עד חודש יוני 2012. בסך הכול שוהים בכלא סהרונים כאלפיים גברים, נשים וילדים, רובם הגישו בקשות למקלט אך טרם קיבלו תשובה. רובם המוחלט הם נתיני אריתריאה, שאותם אסור לגרש בשל הסכנה הנשקפת לחייהם בארצם, כפי שהודיע בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

230 ק"מ של גדר בשנתיים. (צילום: משה מילנר/לע"מ)
230 ק"מ של גדר בשנתיים (צילום: משה מילנר/לע"מ)

בלשכת ראש הממשלה אומרים כי הירידה מגיעה הודות לתכנית פעולה משולבת שבה נקטה הממשלה בשנים האחרונות. מרכיב מרכזי בתוכנית זאת הוא בניית הגדר בגבול המערבי, אשר מונעת הסתננות. עד כה השלים משרד הביטחון הקמת למעלה מ-235 קילומטרים של הגדר, ובזמן הקרוב תושלם הקמתם של הקילומטרים האחרונים בקטע עוטף אילת.

במקביל, כל מסתנן שמגיע לגבול מועבר ישירות לכלא סהרונים, בהתאם לחוק למניעת ההסתננות שיזמה הממשלה, ומאפשר לעצור במעצר מינהלי את מי שנכנס דרך הגבול ללא אשרה לתקופה של שלוש שנים לפחות ללא משפט.

כל מי שמגיע נשלח למעצר מינהלי לשלוש שנים לפחות. גדר הגבול באזור ניצנה

בחודש שעבר אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את החוק האוסר על מבקשי מקלט להוציא כספים אל מחוץ לגבולות ישראל עד לעזיבתם את המדינה, אף שהם שוהים בישראל כחוק באשרה שאותה עליהם לחדש מדי שלושה חודשים ועובדים למחייתם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לנתונים על הירידה במספר מבקשי המקלט והמהגרים: "זאת התוצאה של העבודה המקיפה שנעשית כדי לטפל בתופעת ההסתננות. אחרי שבלמנו את התופעה בעזרת הגדר שנבנתה לאורך הגבול, אנחנו פועלים עכשיו כדי להשיב את המסתננים שנמצאים פה, וגם בזה נשיג תוצאות". בדבריו הוא התכוון למינוי של חגי הדס שאותו הסמיך כדי לנהל משא ומתן עם מדינות ביבשת אפריקה שיסכימו לקבל אליהם נתיני אריתריאה וסודן שיגורשו מישראל. עד כה לא נחתם הסכם עם מדינה כלשהי. בלשכת ראש הממשלה אומרים כי "במסגרת פעילותו של חגי הדס, שליחו המיוחד של ראש הממשלה למציאת פתרונות לנושא המסתננים, הושבו כבר אלפי מסתננים למדינותיהם".

שר הפנים גדעון סער אמר: "יש להמשיך לפעול בנחישות במטרה להבטיח את בלימת התופעה. נמשיך לפעול בהתאם למדיניות הממשלה להחזרת המסתננים לארצות מוצאם או למדינות שלישיות. ישראל היא המדינה המערבית היחידה הגובלת באפריקה ואם לא נפעל על פי מדיניות ברורה ובלתי מתפשרת ישראל תוצף במסתננים בלתי חוקיים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן