Skip to content

חזייה לנשים חולות סרטן השד | פרויקט הגמר של יעל ינוקר מ-HIT

הצצה אל פרויקט גמר מרגש, שיוצג במסגרת תערוכת "מהדורה חדשה" - תערוכה בה יציגו בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון את פרויקט הגמר שלהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעם זה היה אחת מכל תשע. כיום, אחת מכל שמונה נשים בישראל עלולה לחלות בסרטן השד. כ- 4,500 נשים מאובחנות מדי שנה כחולות בסרטן השד בישראל. מספר הנשים אשר מחלימות מסרטן השד עולה בהתמדה בזכות הגברת המודעות למחלה, גילוי מוקדם ושיפור בדרכי הטיפול.

יעל ינוקר, בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון (HIT), בחרה לעצב בפרויקט גמר חזיות המיועדות לנשים שמתמודדות עם מחלת סרטן השד ושחלקן עברו כריתת שד או שדיים כחלק מתהליך הריפוי. 

מבט מקדימה - החזייה שעיצבה יעל ינוקר. צילום: יח"ץ
מבט מקדימה - החזייה שעיצבה יעל ינוקר. צילום: יח"ץ

"מטרת הפרויקט הייתה לעצב חזייה שתעניק מענה לנשים, המשלב פתרון למצבן הפיזי כמו גם התייחסות לאספקט הרגשי ותחושת הדימוי העצמי שלהן," מסבירה ינוקר, " פיתחתי תשתית עיצובית המתייחסת לחזייה באופן שיאפשר מענה למצב אי-סימטרי בין השדיים, לתמיכה הנדרשת לאורך התהליך בצורה הנוחה ביותר למשתמשת, שילוב בדים טבעיים וטכנולוגיה מתקדמת בכדי למנוע גירוי של העור ופתרונות לטשטוש אי הסימטריה."

מבט מאחור - החזייה שעיצבה יעל ינוקר. צילום: יח"ץ
מבט מאחור - החזייה שעיצבה יעל ינוקר. צילום: יח"ץ

ינוקר ערכה מחקר מקדים בסיוע ארגון "יד להחלמה" של האגודה למלחמה בסרטן, שמציע תמיכה של נשים שהחלימו מסרטן השד בנשים שזה עתה חלו. "בשיחות שקיימתי עם נשים המתמודדות עם המחלה עלה כי הצורך מאוד מורגש. הן לעתים קרובות חשות מתוסכלות מחוסר המענה למצבם בתחום ונאלצות לאלתר פתרונות או להתמודד עם הקיים," אומרת ינוקר, "כאשר הצגתי בפניהן את הפרויקט הן היו מאוד נרגשות ולדעתן זוהי חזייה שיכולה לעשות שינוי מהותי בטיפול בצורכיהן הייחודיים, יחד עם עיצוב שמאוד מצא חן בעיניהן."

את הפתרונות הפיזיים לחזייה בדקה ינוקר עם ד"ר ערן חדד, פלסטיקאי בכיר במחלקת השחזור של בית חולים אסף הרופא.

חברת דלתא-גליל תעשיות תמכה בינוקר בשלב היישומי של ייצור החזייה. יואל אייל, מנהל הפיתוח והטכנולוג הראשי בדלתא, סייע לינוקר ליישם את הפתרונות שפיתחה וייעץ בנוגע לשימוש בטכנולוגיה רלוונטית.

פרויקט הגמר של יעל ינוקר, כמו גם פרויקטים נוספים של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון (HIT), יוצג בתערוכת הבוגרים "מהדורה חדשה" שתיפתח ביום חמישי הבא, 11.7.2013, במכון הטכנולוגי חולון.

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן