Skip to content

משתזפים בבית

חברות הקוסמטיקה מציעות שלל מוצרים לשיזוף עצמי: מוצרים בגרסת קרם, מוס, ספריי ועוד. רונית מטיאס עושה סדר בבלגן ומוסיפה גם טיפים לשיזוף אחיד. לא לנשים בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הגל הלטיני ששוטף את העולם החזיר לאופנה את המראה השזוף. גוף שזוף נראה סקסי ובריא יותר. אנשים שזופים מרגישים ונראים טוב יותר. מובילי סטייל בעולם קבעו מזמן ש"שזוף זה יפה" אבל כיום אין צורך להסתכן בחשיפה לשמש כדי להיראות שזופים.

חברות הקוסמטיקה מציעות לנו מגוון מוצרים לשיזוף עצמי לגוף ולפנים. למי שאין סבלנות לתהליך השיזוף העצמי שלוקח קצת זמן, ומעוניין להיראות שזוף לערב אחד יכול להשתמש במבחר מוצרי איפור (אבקות, משחות, קרמים) שמעניקים לגוף גוון חום מהמריחה על הגוף ועד המקלחת הראשונה. חלק מחברות הקוסמטיקה אף הוסיפו אבקות מוזהבות למוצרי השיזוף כדי שיעניקו לנו מראה שזוף וזוהר.

טיפול יופי-שיזוף: הלהיט התורן במכוני שיזוף הוא טיפול ששמו "FANTASY TAN", במהלכו מקבלים תוך דקות גוון ברונזה מושלם שנשמר במשך שבוע. הטיפול מבוצע על-ידי התזות של תכשיר השיזוף ממכונת סאן-פולס, שהיא מעין מקלחון אוטומטי. הטיפול היה בעבר נחלתם של אתרי ספא יוקרתיים בעולם והיום ניתן לקבל אותו גם בישראל. חומרי הצבע מופקים מתרכובת סוכר שאינה מזיקה ואין לה תופעות-לוואי. תהליך השיזוף כולל כניסה למקלחון אוטומטי, המתיז את חומר השיזוף, או באמצעות אקדח-התזה ידני.

אפשר גם בבית: אם אין לכם זמן או חשק ללכת למכון שיזוף, תוכלו להשיג תוך מספר שעות מראה שזוף גם בבית, באמצעות תכשירי שיזוף עצמי. אלה הפכו לפופולריים בקרב נשים וגברים שוחרי צבע וחרדי שמש. עליכם להצטייד במוצר שמתאים באופן אישי, זמן וסבלנות, כי הטכניקה והניסיון נרכשים עם הזמן.

הכנה נכונה היא מתכון להצלחה:

  • יש להכין את העור, לקרוא את ההוראות שעל האריזה להסיר את התכשיטים, לאסוף את השיער ולהצטייד בכפפות חד-פעמיות. 
  • לפני המריחה רוחצים את העור בסבון לא שומני המכיל גרגרים, שמסיר  תאי עור מתים. אם אין כזה אפשר להוסיף שתי כפות סוכר, או מלח שולחני לסבון הנוזלי או לסבון פנים ולערבב. חשוב לעסות את אזור הברכיים והמרפקים ולהתנגב היטב.
  • באזורים בהם אינכם רוצים להשתזף (קו צמיחת השיער, גבות, שפתיים, כפות ידיים ורגליים), מורחים כהגנה קרם וזלין או חמאת שיאה.
  • את המריחה-התזה כדאי להתחיל מלמטה למעלה, מהרגליים לכיוון הפנים. 
  • הקפידו למרוח או להתיז את המשזף, באופן אחיד ושווה. 
  • לטירונים מומלץ לערבב קרם לחות עם החומר המשזף, ביחס של 1:1, כדי להעניק לצבע ולעור מראה חי ורענן, וגם כדי לשלוט טוב יותר בעומק הגוון הסופי. ערבוב עם קרם לחות יוצר גוון בהיר יותר מזה המצוין על האריזה. הקפידו, שבקרם לחות לא יהיו חומרים מקלפים מסוג אלפא או ביתא הידרוקסי.  

שיזוף הפנים: לפנים קיימים חומרי שיזוף ייעודיים, המכילים חומרי לחות. גם בשיזוף הפנים לא לשכוח את הצוואר (עד קו המחשוף), את הסנטר ואת תנוכי האוזניים. האזורים הבעייתיים הם צידי האף, סביב הגבות, קמטי העפעפיים, הקמטים שבצדי האוזניים וקפלי העור בצוואר. בגלל היווצרות קפלי עור בצוואר, לדוגמה, מומלץ בזמן ההמתנה לספיגת הצבע, להימנע מלעסוק בפעולות הדורשות הרכנת הראש. אם רוצים להעמיק את הגוון, מורחים שוב למחרת. אסור להתקלח כשלוש שעות לאחר המריחה, בשעה הראשונה הצבע עלול להכתים בגדים, מצעים או בדי ריפוד.

תכשיר שיזוף ללא שמש הוא חלופה בטוחה. התכשיר מכיל DHA, חומר שפועל על החומצות האמיניות שבשכבת העור החיצונית – הקרנית, שרובה תאי עור מתים. החיבור בין ה- DHA לבין חומצות אמינו, יוצר צבע בגוון שזוף, בהתאם למראה ולסוג העור שלנו. מולקולות של החומר בשכבה החיצונית של העור, שהיא בעיקרה קרנית, יוצרות תרכובות בצבע חום אשר מקנות לעור גוון שזוף הנשאר עד פרק הזמן שבו מתחלפים תאי העור החיצוניים.

בידקו תאריך תפוגה: למוצרי השיזוף  חיי המדף קצרים. מוצר שפג תוקפו מסוכן לעור ואין להשתמש בו. לרוב התכשירים יש ריח דומיננטי שמתנדף לאחר הרחצה, ואין לו קשר לתאריך התפוגה של המוצר.

הקפידו על מריחת מסנני קרינה: רוב תכשירי השיזוף העצמי אינם מכילים מסנני קרינה. לכן, אם אתם יוצאים לשמש, הקפידו להימרח בתכשיר הגנה. כדי לשמור על גוון שזוף אחיד, יש למרוח שוב את התכשיר פעם בארבעה עד שבעה ימים, בהתאם לצורך.

* * * 

צילומים: יח"ץ; קולאז'ים: רונית מטיאס

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן