Skip to content

"השב"כ – משת"פ" האשימו עובדי משרד החוץ המפגינים

המפגינים החרישו את האוויר בשריקות וקראו קריאות כמו: "השב"כ שובר שביתה", "ביבי תתעורר – משרד החוץ במשבר", "שומרי הסף –שוברים שביתה", "בושה" ו"ביזיון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מצוידים בשלטים מגפונים ומשרוקיות  הפגינו הבוקר עשרות עובדי משרד החוץ, מחוץ למטה השב"כ – במחאה על שיתוף הפעולה של השב"כ בניסיון לשבור את עיצומי העובדים במסגרת סכסוך העבודה. זו הפעם הראשונה בתולדות המדינה, שמתקיימת הפגנה מול מטה השב"כ, באישור המשטרה.

ומיהו המשת"פ? השב"כ. עובדי משרד החוץ מפגינים (צילם: דן בר דוב)
מיהו המשת"פ? השב"כ. עובדי משרד החוץ מפגינים (צילם: דן בר דוב)

המפגינים החרישו את האוויר בשריקות וקראו קריאות כמו: "השב"כ שובר שביתה", "ביבי תתעורר – משרד החוץ במשבר", "שומרי הסף –שוברים שביתה", "בושה" ו"ביזיון". הם קראו לעבר מטה השב"כ: "תתעסקו בעבודה שלכם" והאשימו אותם כי הם "מתנהגים כמו בדיקטטורה". לדברי העובדים המפגינים, השב"כ הינו הגורם היחידי במערכת הביטחון שממשיך להיענות לבקשת לשכת ראש הממשלה לשבור עיצומים.

יצויין כי השב"כ סייע לארגן את ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפולין לפני כמה שבועות כתחליף לאנשי משרד החוץ השובתים ומסייע מאז גם בתיאום וארגון ביקורים של מנהיגים זרים בישראל, כמו ראש ממשלת איטליה וראש ממשלת גאורגיה, שביקרו לאחרונה בארץ. בנוהל הרגיל אמור השב"כ לטפל רק באבטחת האישים המבקרים בארץ או אבטחת באישים הישראליים הבכירים בחו"ל.

"אין תחליף לדיפלומטיה". העובדים מפגינים מול מטה השב"כ (צילום: דן בר דוב)
"אין תחליף לדיפלומטיה". העובדים מפגינים מול מטה השב"כ (צילום: דן בר דוב)

לדברי יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, אין עדיין כל התקדמות במו"מ, למרות שסכסוך העבודה הוכרז לפני יותר משלושה חודשים. " אנו מוחים היום על הפגיעה במערכת היחסים בין משרד החוץ והשב"כ, כאשר מפעילים את השב"כ לטפל בביקורי אורחים רשמיים בישראל", אמר פרומר. "שבירת עיצומים שנעשים במסגרת סכסוך עבודה חוקי  אינו צעד מקובל ואינו ראוי במדינה מתוקנת". עוד אמר פרומר: "אנחנו מצפים מראש הממשלה ושר החוץ שינחה את פקידי האוצר שיישבו ברצינות לפתור את סכסוך העבודה ולא דרך שבירת עיצומים".

השבתת השירותים הקונסולריים בחו"ל כבר גורמת לפגיעה גדלה והולכת בישראלים שנתקעו בחו"ל, לאחר שאיבדו את דרכונם ולא הצליחו לחדשם. גם העולים החדשיחם נפגעים. יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, שלח מכתב לראש הממשלה בו הוא ביקש ממנו להתערב בסכסוך העבודה במסגרתו מונעים עובדי המשרד הנפקת אשרות עלייה לעולים. שרנסקי התלונן על כך כי ישנם 1,500 עולים חדשים, שחלקם כבר מכרו את רכושם, הממתינים לויזה ומשלמים מחיר על הסכסוך.

1 Comment

  1. יוסי מהדרין
    3 ביולי 2013 @ 16:30

    אפשר לסגור את המדינה, השב״כ יפעיל את כל המערכות. בושה! מארגון בעל מוניטין הופכים לעבדים נרצים שמוכנים לפגוע בעמיתים! אתם פוגעים במרקם יחסי עבודה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן