Skip to content

נתניהו: "שלום עושים רק עם חזקים"

"הסדר שלום שישאיר את ישראל חסרת מגן לא יחזיק מעמד. ישראל חייבת לשמור על עוצמתה, על כושר המגן שלה", דברי ראש הממשלה בישיבת הכנסת לציון יום פטירתו של זאב ז׳בוטינסקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ז׳בוטינסקי הבין את הקשר העמוק בין ביטחון לשלום. ז׳בוטינסקי טען שרק הקמת כוח מגן יהודי חזק תקדם את השלום המיוחל עם שכנינו. האויב הגדול של השגת הסדר שלום בינינו לבין הפלסטינים ויתר שכנינו הוא לא רק ארגוני הטרור הפונדמנטליסטים ומבקשי נפשנו השונים, אלא האמונה שניתן לחסל את הציונות ומדינת ישראל". כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הכנסת לציון יום פטירתו של זאב ז׳בוטינסקי.

"ארגונים אלה, מדינות אלה ומנהיגיהן נוטעים תקוות שווא בקרב בני עמם שניתן לנצח אותנו בחרב, ברובה ובפצצה. לא ניתן לנצח אותנו לא באמצעים האלה ולא בדרך אחרת", אמר נתניהו. "תפקידנו להכות את ארגוני הטרור ולהדוף את מבקשי נפשנו. קודם כל כדי להגן על עצמנו אבל גם כדי להראות לצד השני שאין תוחלת ותקווה להמשך המאבק המזוין נגדנו. העמדה הזאת מנחה אותי  בכל המגעים שלנו, היא בבסיס המדיניות שלי בשיחותיי עם הפלסטינים והיא גם זו שמנחה אותי בהצגת עמדתה של ישראל מול מדינות העולם.

"תפקידנו להכות את ארגוני הטרור". בנימין נתניהו (צילום: ציפי מנשה)
"תפקידנו להכות את ארגוני הטרור". בנימין נתניהו (צילום: ציפי מנשה)

"שלום עושים רק עם החזקים", אמר נתניהו. "הסדר שלום שישאיר את ישראל חסרת מגן לא יחזיק מעמד. ישראל חייבת לשמור על עוצמתה, על כושר המגן שלה. ישראל חייבת להיות מסוגלת להגן על עצמה, בכוחות עצמה, מול כל איום. מדיניות זאת נכונה לא רק מול הפלסטינים, היא נכונה מול כל שכנינו במרחב. אין שום מוסריות בלהיות חלש, אין שום מוסריות בלהושיט את צווארנו למאכלת, לא אז ולא להחליש את כוחנו היום מול מרחב רוחש, רוגש ונפיץ. המדיניות שלנו אינה זורה חול בעיני אף אחד ואינה משלה אף אחד מהצדדים השותפים לסכסוך ושאמורים לפתור אותו וגם לא אל מול ידידתנו הגדולה ארה"ב. אנחנו אומרים את הדברים הללו לא רק בשיחות חיצוניות ובנאומים בכנסת. דברים אלה נאמרים בחדרי חדרים במלוא העוצמה והשכנוע, והם לא רק נאמרים, אנחנו עומדים על העמדות הללו מפני שהן עמדות יסוד של הקיום שלנו וגם של השלום הריאלי שאנו שואפים להשיג".

2 Comments

  1. מנצל
    4 ביולי 2013 @ 8:56

    הנה התחיל מסע הטרפוד של סבב השיחות….

  2. חיים
    4 ביולי 2013 @ 1:26

    כל הכבוד לביבי, הוא הצליח להבין את זה! אבל כבוד ראש הממשלה אנחנו תמיד היינו חזקים מכולם. אז אולי תצא עם משפט חדש, "אין עם מי לדבר עד שהם יהיו חזקים". לך על זה.
    נשאר לי להבין שעל פי ההברקה הפילוסופית שלך לעולם לא יהיה פה שלום אלה אם כן אתה תחזק אותם?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן