Skip to content

שוטר ממשטרת עירון חשוד בקבלת שוחד וטובות הנאה

דוד כרמל, שוטר וותיק, איש מג"ב, נעצר אתמול ומעצרו הוארך בעשרה ימים. פרטיו נאסרו לפרסום עד היום בעשר בבוקר, מועד בו דן בית המשפט המחוזי בחיפה בערעור שהגיש השוטר על פרסום פרטיו . בתום הדיון התיר בית המשפט לפרסמם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דוד כרמל (39), שוטר משמר הגבול, המשרת בתחנת עירון, נעצר אתמול (רביעי) בחשד כי במהלך השנתיים האחרונות נטל שוחד מאנשים שונים בתמורה לסיוע בסגירת תיקים פליליים שנפתחו בעניינם. כן הוא חשוד במתן אישורי כניסה לישראל לפלסטינים מהגדה המערבית.

שופט בית משפט השלום בחיפה, עמית רוזינס, האריך את מעצרו של השוטר ב-10 ימים וציין כי "מדובר בחשד ברמה גבוהה, המגיע עד כדי ראיות לכאורה של ממש לגבי חלק מן העבירות, אשר די בו, ואף הותר, מבחינת רמת החשד הנדרשת בשלב זה של ההליכים".

השוטר, המשרת כעשרים שנה במשטרה, שימש בעבר כרכז מודיעין ועתה הוא אחראי במסגרת תפקידו על מתנדבים במג"ב. אנשי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, שעצרו את השוטר, חושדים כי קיבל אלפי שקלים מכל אדם שסייע לו. שמונה בני אדם נוספים חשודים במעורבות בפרשה ומעצרם של ארבעה מהם הוארך.

פרקליטו, עורך הדין רועי קרן, הגיב לטענות המיוחסות למרשו: "מדובר בתקופה של 10 שנות עבודה, בה אנשים רבים הבטיחו נקמה בעתיד. אותם אנשים הם אלו שיזמו ועשו את כל המהלכים להפללתו".  עוד אמר כי "דבר הזה נפל עליו כרעם ביום בהיר. לא הייתה כל סיבה לחשוד בזמן האחרון, הוא המשיך לעשות את עבודתו נאמנה. לא פרשו בפניו איזושהי תשתית ראייתית מוצקה או בכלל, הוא מכחיש את החשדות".

במקביל לכך ביקש עו"ד קרן מבית המשפט צו איסור פרסום על הפרשה, פרטי השוטר ואיסור פרסום תמונתו. על כך אמר בית המשפט כי לא הונחה בפניו תשתיות להוכחת נזק חמור העלול להיגרם מפרסום פרטי השוטר, למעט הנזק שיגרם לכל אדם נורמטיבי שייעצר לראשונה. הסנגור ביקש עיכוב החלטה עד שיוכל לערער על החלטה זו בפני בית המשפט המחוזי בחיפה. השופט רוזינס נעתר ואסר על פרסום הפרטים עד להיום בעשר בבוקר, מועד בו יבדוק המחוזי את החלטת השופט ויוכל, אם ימצא לנכון, לשנות את החלטתו לדחות את בקשת איסור הפרסום.  לאחר הדיון שנערך בפני שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה אמיר טובי,  התיר  השופט לפרסם את שמו ופרטיו של השוטר דוד כרמל (39),  מאור עקיבא,  אשר נעצר בחשד לפרשיות שוחד. בכך דחה השופט את הערר שהגיש השוטר כנגד החלטת בימ"ש השלום אשר אתירה את הפרסום. השופט טובי קבע כי בבואו לבחון את המקרה בתיק זה, לאור הוראות החוק והחלטות בית המשפט בסוגיה זו, לא מצא עילה להתערב בהחלטת בית משפט השלום.  השופט קבע כי לא עלה בידי העורר להציג נזק חמור באופן מיוחד וקיצוני שייגרם לו כתוצאה מפרסום שמו ופרטיו מעבר לנזק הרגיל הנגרם כתוצאה מפרסום שמו של חשוד שאין לחובתו עבר פלילי.לגבי טענות עו"ד קרן, שאחד מהחששות הגדולים הוא פרסום שמו שיביא לידי כך שרבים מהעבריינים ינסו לסגור חשבונות עם כרמל, הביר בית המשפט  כי נתן דעתו לטענות שהעלה בא כוח העורר לגבי הסכנות בהן יהיה נתון שולחו ואין בכך כדי להצדיק איסור הפרסום, שכן רשויות שב"ס יוכלו להתמודד עם העובדה שמדובר בשוטר וידעו לנקוט באמצעים על מנת להבטיח שלומו ובטחונו של העורר. בגדר שיקוליו הביא השופט בחשבון את עוצמת הראיות המצויות בתיק החקירה וציין כי אין לו אלא להצטרף לקביעת בית משפט השלום כי מדובר בתשתית ראייתית מבוססת ומוצקה למדי, המעידה על מעורבותו של העורר בפרשיות בהן הוא נחשד. השופט טובי קבע לבסוף, כי לאור עקרון העל של פומביות הדיון ובהעדר נזק חמור ומיוחד, אין מקום להורות על איסור פרסום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן