Skip to content

מוני מושונוב וששון גבאי שווים כל רגע

"לצוד פילים" אינו סרטו הטוב ביותר של רשף לוי, שיצר קומדיה מרירה עם הרבה חורים בעלילה. ולמרות הכל הסרט משעשע ומושקע, ובעיקר - נשען על כוכבי קולנוע, שעושים את העבודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

שותפים לפשע. סטיוארט, בלנק, גבאי ומושונוב. צילום: ורד אדיר, באדיבות סרטי יונייטד קינג

למדנו להכיר את רשף לוי, בעקבות סרטו "איים אבודים", שיצא לאקרנים לפני חמש שנים, ואף הצליח מאוד בקופות. לוי אף אחראי לא מעט על הסדרה "הבורר" המשודרת בכבלים. עתה הוא יוצא עם סרטו החדש, "לצוד פילים", הפותח הערב (4 ביולי) את פסטיבל הקולנוע בירושלים.

גם סרט זה עטור במיטב כוכבי קולנוע ישראלים: מוני מושונוב, ששון גבאי, תיקי דיין, צביקה הדר, יעל אבקסיס, משה איבגי ועוד. בנוסף, גם תפקיד אורח מכובד של השחקן הבריטי, סר פטריק סטיוארט ("מסע בין כוכבים", "אקס מן").

בתחילת תהליך ההפקה של הסרט, תפקידו של פטריק סטיוארט יועד לשחקן הבריטי וחבר קבוצת מונטי פייתון, ג'ון קליז. אולם לפני כשנתיים, לפני תחילת ההפקה, הודיע קליז לבמאי, שהוא לא יוכל להשתתף בסרט עקב אירוע לבבי שעבר. רשף לוי פנה לפטריק סטיוארט, וכשהאחרון הסכים להשתתף בסרט, התסריט עבר עריכה על מנת להתאים את הדמות לסטיוארט.

דוהרים אל השוד הבא. "לצוד פילים". צילום: ורד אדיר, באדיבות סרטי יונייטד קינג

"לצוד פילים" משעשע את הצופים עם קומדיה מרירה אודות נער צעיר (גיל בלנק), שאביו משמש כמאבטח בבנק (צביקה הדר) – ובמהלך עבודתו נפטר כתוצאה מהתקף לב. הנער ואמו (יעל אבקסיס) לא מצליחים לשרוד כלכלית, ועל כן הנער נשלח לבקר את סבו (ששון גבאי), עמו ניתק הקשר לפני שנים רבות. מסתבר, שבטרם קום המדינה, סבו היה שודד בנקים עבור הלח"י, וכעת הוא מבכה את אשתו הנמצאת במצב צמח בבית האבות. הנער, סבו, חברו מימי המחתרת (מוני מושונוב) ושאר שותפים לפשע, מתכננים לשדוד את אותו הבנק שבו אביו של הנער מת בעת מילוי תפקידו.

"לצוד פילים" הוא סרט חביב, משעשע, מצחיק ועצוב, שעשוי לגרוף הצלחה בקופות, כיוון שהוא עונה במדויק על טעמו של הקהל הישראלי. זהו אינו סרטו הטוב ביותר של לוי, בשל לא מעט חורים בעלילה או חוסר רצף בקצב הסיפור, ולכן קשה ליצור זרימה אחידה וברורה מתחילת הסרט עד סופו. יחד עם זאת, המשחק המצוין של ששון גבאי ובעיקר של מוני מושונוב, שווים כל רגע.

בפיסה קטנה של טריוויה, מסתבר כי אביו של הבמאי, רשף לוי, היה בעצמו איש לח”י ושדד בנקים בתקופת המנדט, ומכאן בעצם מגיעה מרבית ההשראה לסיפור.

"לצוד פילים" הוא סרט כיפי, משעשע ומושקע מאוד, גם אם לא שלם ומושלם. בידור מומלץ לימי הקיץ החמים, והצופים הישראליים בוודאי יתענגו מכל רגע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן