Skip to content

סגנית השר רוצה לאסור על צעירים להשתמש בדיבורית בנהיגה

כך מציעה סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי. בתגובה אומר שר התחבורה, כי אין בכוונתו לאסור על נהגים צעירים להשתמש בדיבורית בעת נהיגה. חוטובלי מציעה להקים ועדה שתבחן את נושא המהירות בכבישים וכץ טוען כי זו סמכותו הבלעדית. חוטובלי מציעה להציב שלטים לפני מצלמות האכיפה וכץ טוען כי זו סמכותו הבלעדית של המשרד לביטחון פנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חילוקי דעות בצמרת משרד התחבורה. שר התחבורה ישראל כץ מתנגד לתוכנית שהציעה סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי לאסור על נהגים צעירים להשתמש בדיבורית בעת נהיגה, לשים שילוט לפני מצלמות האכיפה ולהקים ועדה בראשות שופט שתבחן את נושא המהירות המותרת בכביש. השר כץ הבהיר, כי אין בכוונתו לאסור על נהגים צעירים להשתמש בדיבורית בעת נהיגה, שמהירות הנסיעה היא בסמכותו הבלעדית של שר התחבורה ושמשרד התחבורה אינו עוסק בתחום מצלמות האכיפה.

פגיעה ברמת הריכוז. סגנית השר חוטובלי (צילום: ציפי מנשה)
פגיעה ברמת הריכוז. סגנית השר חוטובלי (צילום: ציפי מנשה)

סגנית שר התחבורה, חוטובלי שהשתתפה היום ביום עיון לחקר הגורם האנושי בתאונות דרכים באוניברסיטת בר אילן מסרה, כי תפעל כדי לאסור על נהגים צעירים את השימוש בסלולר תוך כדי נהיגה – גם באמצעות הדיבורית. חוטובלי הסבירה, כי החלטתה התקבלה לאור מחקרים שהראו כי אין הבדל ברמת הריכוז של נהג כאשר הוא משוחח בסלולר באמצעות דיבורית, לבין אם הוא עושה זאת ללא דיבורית. בשני המקרים מדובר בהיסח הדעת, שזו סיבה מרכזית לרוב תאונות הדרכים.

לא אמצעי לגביית כספים

עוד סיפרה חוטובלי, כי בכוונתה ליישם מודלים הקיימים באירופה, ולהקים ועדה בראשות שופט שתבחן מחדש את נושא המהירות המותרת בכביש. היא ציינה, כי על פי המודלים האלה בכוונת משרד התחבורה להנהיג שקיפות מלאה בכל הקשור לפריסת המצלמות, ולשים שילוט לפני כל מצלמה. לדבריה, מטרת פריסת המצלמות היא לגרום לירידת מספר תאונות הדרכים ולא אמצעי גביית כספים מהציבור. מאותה סיבה, הדגישה סגנית השר, יש לפרוס את המצלמות במקומות המועדים לתאונות דרכים ולא סתם בכבישים מהירים.

המנכ"ל הונחה להבהיר לסגנית השר

בעקבות דבריה של סגניתו הנחה שר התחבורה ישראל כץ את מנכ"ל משרדו עוזי יצחקי, להבהיר לסגנית השר ציפי חוטובלי, כי משרד התחבורה אינו עוסק בתחום מצלמות האכיפה בכבישים וכי נושא זה נתון בסמכותו הבלעדית של המשרד לביטחון פנים.

בנוסף לכך הודיע השר כץ, כי קביעת מהירות הנסיעה המותרת בכבישים, נמצאת בסמכותו הבלעדית של שר התחבורה וכי הוא הממונה היחידי על תחום זה.

כל הצעת חוק צריכה לבוא לאישור השר

עוד הדגיש השר כץ כי כל יוזמה בתחום עיסוקה של סגנית, השר ובכלל זה הצעות חוק, צריכות לבוא לאישור שר התחבורה וזאת לאחר עבודת מטה כמקובל.

הצעת החוק האוסרת על נהגים צעירים להשתמש בדיבורית בעת הנהיגה מעולם לא הועברה לעיונו או לאישורו של שר התחבורה. השר כץ הבהיר כי אין בכוונתו לאשר הצעת חוק כזאת.

סגנית השר התבקשה על ידי השר כץ לרכז את פעילות הבטיחות במשרד ולסייע במאבק בתאונות הדרכים. "במסגרת זאת, היא אמורה לפעול על פי המדיניות שמתווה השר וליזום הצעות בתחום הבטיחות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן