Skip to content

פנייה למבקר: "בדוק העלאת שכר הרבנים"

תנועת "אומץ" למבקר המדינה: העלאת השכר המתוכננת לרבנים "אינה ניתנת להגדרה אלא כשוחד פוליטי חדש". הרב רגב מעמותת חדו"ש: "זה הזמן לבטל את תפקיד רבני השכונות והערים, שרוב הציבור המתגורר בהן אינו נזקק לשירותיהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת "אומץ" למבקר המדינה: העלאת השכר המתוכננת לרבנים "אינה ניתנת להגדרה אלא כשוחד פוליטי חדש". הרב רגב מעמותת חדו"ש: "זה הזמן לבטל את תפקיד רבני השכונות והערים, שרוב הציבור המתגורר בהן אינו נזקק לשירותיהם"

מאת צבי זינגר

תנועת "אומץ" מבקשת ממבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, להתערב בכוונת שר האוצר, להביא לקבינט הכלכלי-חברתי החלטה להעלות את שכר הרבנים עד פי שניים וחצי. "זהו שוחד פוליטי חדש", נאמר במכתב, ששוגר היום למבקר המדינה.

להקדים רפואה למכה? השר לשירותי דת, יעקב מרגי

"הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר, יובל שטייניץ, עומד לאשר מחר העלאה חריגה ביותר בשכר הרבנים, בשיעור המגיע עד כדי גידול של פי שניים וחצי, שעלותו הכוללת תגיע לכדי מיליוני שקלים בשנה", נאמר במכתב. "ההחלטה המתוכננת – כפי שפורסם הבוקר בתקשורת – מתבססת על הצעה של השר לשירותי דת, יעקב מרגי, והיא נתמכת על ידי שר האוצר. על פניו נראה כי לקראת פרסום דו"ח המבקר על אסון השריפה בכרמל, הממליץ להדיח מתפקידיהם את שר האוצר יובל שטייניץ ושר הפנים אלי ישי, מנסים הליכוד וש"ס להקדים רפואה למכה ולצ'פר את המגזר החרדי במיליונים מכספי הציבור, כדי לגבש חזית אחידה למניעת מימוש המלצות המבקר.

"ההחלטה הצפויה, המתוכננת להתבצע הרחק מן העין הציבורית, כיוון שהחלטות הקבינט מתקבלות בדלתיים סגורות, אינה ניתנת להגדרה אלא כשוחד פוליטי חדש בעסקה חשאית בין הליכוד לש"ס, מהווה התעלמות מוחלטת מן המצוקה והמחאה החברתית על יוקר החיים במדינת ישראל והעדפת המגזר הדתי על פני המגזר האזרחי", נאמר במכתב. "אומ"ץ מבקשת ממך לנקוט במהירות המירבית בכל הפעולות החוקיות האפשריות, כדי למנוע את מימוש ההחלטה השערורייתית העומדת להתקבל בניגוד לכל הגיון ורק מתוך כוונה לשמר את מעמדם של גורמים חרדיים, שבידיהם המפתח להמשך קיומה של ממשלת נתניהו".

חלוקת ג'ובים 

בתגובה להחלטת האוצר להעלות את משכורת רבני הערים והשכונות, אומר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב: "מדובר בהגדלה שערורייתית של חגיגת המשכורות למקורבי המפלגות החרדיות על חשבון קופת משלמי המסים.  נראה, אם כן, שתפקידו של השר לשירותי דת מרגי אינו רק למנות את בני משפחת יוסף ומשפחות בכירים אחרים בש"ס לתפקידי רבנות, כפי שנחשף לפני שבוע, אלא גם לספק להם משכורות גבוהות על חשבון הציבור. זה הזמן לבטל את תפקיד רבני השכונות והערים, שרוב הציבור המתגורר בהן אינו נזקק לשירותיהם, והעסקתם המיותרת היא בעיקר לצורך חלוקת ג'ובים למקורבים וטובות הנאה של המפלגות הדתיות. כן, יש להקטין באופן משמעותי את מספר הרבנים המקבלים משכורת מקופת המדינה, ולהקפיד על בחירת רבנים התואמים את זהותה של ישראל כמדינה דמוקרטית". רגב קרא לאנשי ישראל ביתנו ועצמאות בממשלה להטיל וטו על ההחלטה השערורייתית, שאם לא יתנגדו לה, תכתים אותן לקראת הבחירות.

רק אשה אחת נוספה ב-2011 למועצות הדתיות

מדו"ח שהוכן בעמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, עולה כי רק אישה אחת מונתה לחברה במועצה דתית במהלך שנת 2011. המדובר איריס טרכטנגוט, שהצטרפה לאחרונה למועצה הדתית בסביון. 24 שנים לאחר פסק דין שקדיאל, שקבע שאין להפלות נשים במועצות דתיות, מכהנות במועצות רק 23 נשים, שהן אחת מכל עשרים חברים. עוד מעלה הבדיקה, כי עדיין אין שום אישה המכהנת כיו"ר מועצה דתית. בקרוב לחצי מהמועצות הדתיות מכהנים ממונים שמינה השר לשירותי דת, במקום יו"ר, כולם גברים.

בעמותת חדו"ש אומרים, כי מימצאי הבדיקה מראים, כי בראשית 2012 נשים נתפסות עדיין כמי שאמורות רק לצרוך את השירותים במועצות הדתיות. יכולתן להשפיע על המדיניות ועל חלוקת המשאבים אפסית. זאת, למרות ששר הדתות יעקב מרגי מש"ס התחייב במכתב ששלח לחדו"ש, לפעול לשילוב נשים במועצות דתיות ואף ציין שמנהיג מפלגתו, הרב עובדיה יוסף, תומך בכך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן