Skip to content

סבא"א משגרת שוב צוות פקחים לטהרן; האיראנים: הגרעין נועד למטרות שלום

צוות נוסף של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נחת בטהרן. דיפלומט איראני: "נוכיח כי הפעילות הגרעינית שלנו היא למטרות שלום" מאת אחיה שוורץ המאמץ הבינלאומי הקדחתני לפקח על הגרעין האיראני נמשך. רשת CNN דיווחה היום כי צוות של הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) הגיע לאיראן. בצוות, המונה שישה נציגים, חבר גם רפאל גרוסי, סגנו של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צוות נוסף של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נחת בטהרן. דיפלומט איראני: "נוכיח כי הפעילות הגרעינית שלנו היא למטרות שלום"

מאת אחיה שוורץ

מידע על נשק גרעיני. ראש סבא"א, יוקיה אמאנו

המאמץ הבינלאומי הקדחתני לפקח על הגרעין האיראני נמשך. רשת CNN דיווחה היום כי צוות של הסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) הגיע לאיראן. בצוות, המונה שישה נציגים, חבר גם רפאל גרוסי, סגנו של ראש הסוכנות. המשלחת צפויה לעזוב את איראן ביום שלישי.

ראש הסוכנות, יוקיאה אמאנו, אמר בשבוע שעבר כי "הסוכנות מעוניינת להבהיר מספר סוגיות בעלות מימד צבאי". "יש לנו מידע שאיראן עוסקת בפעילות פיתוח של נשק גרעיני, ואנחנו רוצה לברר זאת", אמר. אמאנו הוסיף כי הסוכנות היא שיזמה את הביקור, והאיראנים הסכימו לכך.

 דוברת הסוכנות אמרה כי נציגים של הסוכנות לאנרגיה אטומית נכנסים ויוצאים מאיראן באופן קבוע, אך משלחת בדרג שכזה הינה יוצאת דופן.

שגריר איראן בבסוכנות לאנרגיה אטומית, עלי אסחר סולטני, אמר לסוכנות  הידיעות האיראנית כי "הביקור מכוון לנטרל תוכניות של האויב והאשמות שווא, ולהוכיח כי הפעילות הגרעינית היא למטרות שלום".

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הכריזה בנובמבר כי אינה יכולה להתחייב עוד שתוכנית הגרעין האיראנית מיועדת למטרות שלום בלבד. מאז, הוטלו על איראן סנקציות בינלאומיות ברמות חומרה משתנות, עד שבשבוע שעבר החליט האיחוד האירופי שלא לרכוש נפט מאיראן – צעד המהווה מכה קשה לכלכלתה של המדינה, המתבססת בחלקה הגדול על יצוא נפט ומוצריו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן