Skip to content

המעגל עם דן שילון: הכל גן עדן, הכל דבש ובעיקר דביק

שורת אנשים לא שייכת, לא רלוונטית לכלום, בלי סיבה לשים אותם יחד תחת אותה קורת גג, רובם גם לא מצחיקים. זה מה שקיבלנו בשישי בערב במעגל של דן שילון, שחזר לפריים-טיים בערוץ 2
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם יש איזו שהיא נוסטלגיה לשנות התשעים, דן שילון הוא לא חלק ממנה. ובכל זאת בחר ערוץ 2 לחדש את המעגל שלו. יש סיבות לכך שתוכניות אירוח כיום כבר לא נראות כך: שורת אנשים לא שייכת, לא רלוונטית לכלום, בלי סיבה לשים אותם יחד תחת אותה קורת גג, רובם גם לא מצחיקים.

אנחנו דור מרושת. אנחנו דור שיש לו הפרעות קשב וריכוז, שאנחנו גאים בהן, אנחנו מפצלים בלי הפסקה קשב בין טלוויזיה לאינטרנט וסלולרי, וקשה לנו לעקוב אחרי כל כך הרבה בלתי שייכים. קשה לנו גם עם חנופה בלתי מתפשרת ועם ניסיון לצייר פה גן עדן עלי אדמות. זה פשוט לא מתאים היום. לא סתם אין כאלה עכשיו. אין לזה מקום. זה גם לא מעניין.

משעמם. שילון. צילום מסך

כתבה לימור, אחת מחברותי בפייסבוק: "הכי שנות השמונים. מתחשק להוציא את כריות הכתפיים". אחר כמה דקות היא הודיעה שהשתעממה ופרשה. אחרת כתבה: "שובה של אופוריה". גם היא השתעממה. גם אלה שצפו בתוכנית בימי גדולתה, ואולי אפילו בשקיקה, הודיעו שלא מעניין. מעניין שערוץ 2 בוחר לחגוג 20 שנה לעצמו בהחזרת התוכנית העבשה הזאת לשמונה תוכניות. אז הפעם לא היתה זונה, אבל קיבלנו תמהיל של נשים יפות וגברים בעלי כוח וסמכות. בדיוק כפי שהיה אז.

הבחירה באביגדור ליברמן היא ביזארית. משונה עוד יותר ההחלטה לפתוח איתו את הערב. אבל ככה זה היה אז, אז גם היום. מעט מאוד מראיינים מצליחים להוציא מליברמן משהו שיסתור את הדמות שהוא רוצה להקרין. דן שילון אינו אחד מהם. הוא קטן על ליברמן בשמונה מידות.

על מה ולמה דן חלוץ? למה דווקא עכשיו? לא ממש מובן. שני כהן, שבאה לקדם את המחזמר החדש שהיא עומדת להשתתף בו, "גבירתי הנאווה", יכלה לתפוש מקום רב יותר ולהצחיק אותנו יותר. במקום זאת, כיאות לימי קדם, היא נאלצה להמתין לתורה, ולקבל אותו במנה קצובה. רק בסוף הופתעה, מן הסתם, בנגינת שיר מ"גבירתי הנאוה", שאפילו לא יכלה לשיר, כי היא עדיין לא ממש למדה אותו.  זה היה רגע מביך, עבורה, עבור שילון, וכנראה גם עבור כמה צופים.

התוכנית התחילה בגן עדן. כל אחד מהמשתתפים סיפר לנו למה החיים שלו דבש, ולמה החיים שלנו פה הם גן עדן. רק דן חלוץ, שהותקף כיאות לאחר מכן, העז לומר לנו שכדי שימשיך להיות טוב, צריך יהיה לעבוד קשה מאוד בעתיד.

חנופה. תשבי, ליברמן, כהן. צילום מסך

מול חלוץ העז שילון לחשוף שיניים, קצת כמו דוברמן שמנסה לנגוס בפודל שמתגלה כטנק מרכבה. גם לחלוץ הוא לא יכול. הוא נוגח וחלוץ הודף בקלילות. שילון מסתבך בניסוחים מסובכים, שמאבדים במהירות את הקהל. מבט חטוף בפייסבוק מראה שעוד כמה מחברי עזבו את המעגל והלכו לנפוש במקומות אחרים. משעמם, הם כותבים.

והייתה גם סנסציה. דן שילון רמז, בעצם אמר, שליברמן הציע לנועה תשבי תפקיד במפלגתו. בעוד ליברמן עושה פרצוף פוקר, תשבי אומרת שלא הכול כולם צריכים לדעת. באמת נועה? אל תקחי מאתנו את הדבר היחיד שעוד יכול לעניין בתוכנית הזאת.

טיטי איינאו, מלכת היופי שלנו, מייפה את המעגל. יש גם צילומים מאתיופיה. טיטי חזרה  לשם כדי לראות את המצב ולהראות שיש ילידות אתיופיה שזכו בתואר מלכת היופי. בסיום דבריה היא מנסה לעורר מודעות לבעיות היהודים שנותרו שם. שילון מאבד את הסבלנות וקוטע אותה עם משפט בנוסח "משהו דפוק פה בקשר לעליה מאתיופיה". הוא צריך להספיק עוד הרבה. למשל את פז מושקוביץ גן זך, שיושבת שם בשקט, ואי אפשר לא לתת לה לספר את הסיפור שלה. במיוחד אחרי שכיכבה במעגל המקורי וריגשה מדינה שלמה שתרמה לה את הכסף להשתלת כליה שלישית, שגם היא לא צלחה. היא מובאת כדוגמה נוספת לאופטימיות המנצחת. וגם כדי לקדם את המופע שלה, "מחוברת". והיה גם עידן רייכל.

שילון מסיים באמירה המאוד חביבה עלי, ציטוט של יוסי בנאי: "כי מהו האדם בסך הכול, אם לא ילד?" לא ממש קשור לכלום, כמו כל התוכנית הזאת.

8 Comments

  1. דפי
    6 ביולי 2013 @ 23:11

    מה קשור נחצ'ה לסיפור? הוא לא צריך לחיות מקצבה של 3000 ש"ח, הוא משלם על טעויות שהוא עושה. נתן לאשתו השלישית (!!!) חצי מההכנסות שלו במתנה, שמהן הוא היה צריך לחיות- ואם המדינה תיתן לו עוד 10000 ש"ח בחודש, והוא יתחתן שוב וייתן את זה לגרושתו עוד פעם נהיה אחראים לזה? שייקח אחריות על החיים שלו במקום להתמרמר עלינו.

  2. sofar
    6 ביולי 2013 @ 20:19

    גם אם נניח שהכל סתמי ודביק – יש כל כך הרבה תכניות, כולל ריאליטי ששנואות עלי, ואני אפילו לא מזפזף, אז מה אלין על דן שילון??
    לפחות תנו לו קצת להתאפס – אולי עוד ייצר משהו, ייקח זוית ייחודית שהיתה לו בשנות התשעים וייחדש אותה.
    מה שהיה על המרקע לפניו זה זבל ממש. יותר גרוע כבר לא יכול היה להיות!

  3. צדוק התקוה
    6 ביולי 2013 @ 18:32

    האיש התגרש חיי ברמה צריך כסף אז מה הרעש עוד תוכנית ………………

  4. עודד
    6 ביולי 2013 @ 18:22

    למה נותנים במה לאיש המחליא הזה, שבגללו משרד החוץ נראה כמו בדיחה עלובה?

  5. פנינה כץ
    6 ביולי 2013 @ 12:09

    המעגל נולד כשהחליטו בערוץ 2 להפסיק לייצר בידור אמיתי סאטירה, הומור, דרמה והחליטו במקום להעניק שעה של הצצה לתוך הקישקע של סלב+אנשים עם סיפור צהוב ופורנוגרפי.
    המעגל הוא האבא והאמא של הריאליטי של היום הוא השיבוט המשודרג של ליהיא גרינר.
    כל הכבוד לתרבות הישראלית כשבאותה נשימה נחצ'ה היימן צריך לחיות מקצבה של 3000 שקל ולתעד לבד ובאמצעיו הדלים את ספריית המוזיקה שלו כדי שתישאר לדורות הבאים. ועוד היריעה ארוכה כדי לתאר את הזניית התרבות הישראלית בצל הקפיטליזם החזירי.

  6. אסנת שלו
    6 ביולי 2013 @ 6:39

    אף פעם לא התחברתי לזה תמיד זה היה נורא משעמם ומלאכותי בעיני כיום בוודאי ובוודאי

  7. אסנת שלו
    6 ביולי 2013 @ 6:38

    גם בזמן אמת לא התחברתי לזה זה נורא משעמם בעיני

  8. יפה
    6 ביולי 2013 @ 2:15

    באחת ההפסקות של משחק חצי הגמר בווימבלדון זפזתי ואז ראיתי את מלוא הפרצוף של ליברמן על הרקע הכחול של התוכנית. הופתעתי לראות את שם התוכנית ותהיתי: אם כבר מעלים באוב את התוכנית , האם זו הדמות שאמורה להפיח בה חיים? שנייה אחת כזו כבר היתה יותר מידי עבורי וחזרתי לווימבלדון. אבל אני לא יכולה לבקר באמת תוכניות של ערוץ 2 כי בכל פעם שאראה את הערוץ זה יהיה רק לשנייה וגם זו שנייה של מיאוס מהבידור הזול , מהניסיון לייצר סנסציות , מהפסנתר היותר מידי רגשני ומכל השטחיות שמלבה הערוץ בציבוריות הישראלית.
    אני מן הסתם לא קהל היעד אבל יש לו כנראה לערוץ די והותר. האם את וחבריך שהשתעממתם היום בדרך כלל נהנים לצפות בערוץ הזה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן