Skip to content

התנגשויות קטלניות במצרים לאחר הדחת הנשיא מורסי

30 הרוגים לפחות בין תומכי הנשיא המודח מורסי לבין מתנגדיו. רבבות צועדים במצעדים שאורגנו ברחבי המדינה על ידי "האחים המוסלמים" שאינם ששים לוותר על אחיזתם בשלטון, והם תוקפים גם את כוחות הביטחון. אחד ממנהיגיהם ומועמד לנשיאות מטעמם נעצר בחשד הסתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
האם יש מי שיכול לבלום את האלימות?
האם יש מי שיכול לבלום את האלימות?

רבבות בני אדם צעדו ברחבי המדינה במצעדי "זעם של יום שישי" שארגנו האחים המוסלמים, במחאה על ההפיכה הצבאית. האלימות פרצה כשאלפי תומכים של מוחמד מורסי יצאו לרחובות ביום שישי למחות נגד הדחתו בהפיכה צבאית. מות שלושה מתומכי מורסי, כנראה מירי, בעודם מנסים לצעוד אל הקסרקטין שבו הוא מוחזק כנראה, עורר את המהומות המתמשכות. תומכי מורסי מאשימים בירי את הצבא שמכחיש זאת.

התנגשויות התחוללו גם בכיכר תחריר והן פסקו רק כאשר הפרידו שריוניות של הצבא בין הנצים. "איננו תומכים בשום צד. משימתנו היא להגן על חיי המפגינים", אמר דובר הצבא, קולונל אחמד עלי.

ארצות הברית מגנה את הלחימה ודוחקת בכל הצדדים, לרבות הצבא, לבלום את האלימות. "אנו מגנים את האלימות שהתחוללה היום במצרים. אנו קוראים לכל מנהיגי מצרים לגנות את השימוש בכוח ולמנוע את המשך האלימות בקרב תומכיהם", אמר דוברת משרד המדינה, ג'ן פסקי.

אחרי רדת החשיכה, המון של תומכי מורסי חצה את גשר השישה באוקטובר והתנגש עם מתנגדי הנשיא המודח. על פי הדיווח אדם אחד ירה בנשק, וצלילי יריות נשמעו באזור. אבנים הושלכו על ידי שני הצדדים המתקדמים ונסוגים לסירוגין על הגשר. לפחות שני בני אדם נהרגו ויותר משבעים נפצעו. 17 בני אדם נוספים נהרגו בהתנגשויות בין תומכי מורסי למתנגדיו ולכוחות הביטחון ברחבי המדינה. 12 בהתנגשויות באלכסנדריה וחמישה שוטרים וחייל נהרגו בעיר אל-עריש.

צבא מצרים מכחיש דיווחים על הכרזת מצב חירום בחצי האי סיני ועל הטלת עוצר. בינתיים נעצר אחד ממנהיגי האחים המוסלמים, חאיראת אל-שאטר, שהיה מועמד לנשיאות המדינה. לדברי מקורות ביטחוניים, שאטר, איש עסקים עשיר המנהל כנראה את פעילות התנועה מאחורי הקלעים, נעצר בחשד שהסית לאלימות.

אתמול, שישי, הסתערו תומכי הנשיא מורסי על תחנת משטרה במחוז גיזה, כעשרים ק"מ דרומה ממערב לקהיר. המשטרה פיזרה אותם בגז מדמיע.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן