Skip to content

ועדת פרי תביא מחר את רפורמת הגיוס לאישור הממשלה

לקראת הדיון בוועדת השרים לחקיקה על חוק פרי, אומרים בפורום לשוויון בנטל: "אנחנו מקווים ששרת המשפטים, אשר במהלך קמפיין הבחירות שלה כמעט גרה באוהל השוויון בנטל, לא תאכזב מחר ולא תיישר קו עם החוק הנואל שמציע פרי: פטור מוחלט לעוד ארבע שנים, ואז נראה מה יהיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר חודשיים וחצי של עבודה, תביא ועדת פרי היום (ראשון) את רפורמת הגיוס לאישור הממשלה ו-ועדת השרים לענייני חקיקה. לאחר מכן יועבר החוק להמשך חקיקה והצבעה בכנסת. רפורמת הגיוס כוללת את חוק הגיוס החדש וחוק השירות האזרחי. הצעת החוק לתיקון חוק שירות ביטחון כוללת, לראשונה, הסדרה של שירותם של תלמידי הישיבות באותו החוק בו מוסדר שירותם הצבאי של כלל אזרחי מדינת ישראל.

ציפי לבני בהפגנת השוויון בנטל (צילום: דן בר דוב)
ציפי לבני בהפגנה למען השוויון בנטל (צילום: דן בר דוב)

הצעת חוק שירות אזרחי, למי שנדחה שירותו הצבאי, מסדירה את שירותם האזרחי של תלמידי הישיבות, תוך קביעת מסלולים ממושכים ומשמעותיים יותר מאלו שהיו נהוגים עד כה, לרבות מסלול שירות אזרחי ביטחוני. עם אישור הממשלה וועדת השרים לענייני חקיקה, יועברו החוקים בשבועות הקרובים להמשך חקיקה והצבעה בכנסת.  

ועדת השרים, בראשות שר המדע הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי, מונה גם את שר הביטחון בוגי יעלון, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שר השיכון אורי אריאל, שרת התרבות והספורט לימור לבנת והשר להגנת הסביבה עמיר פרץ.

רפורמת הגיוס מגיעה לאישור הממשלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה לממשלה, יהודה וינשטיין, סמך ידיו על החוק ואישר המשך החקיקה. בשבועות הקרובים יגיע חוק הגיוס לקריאה ראשונה בכנסת.

השר פרי: "אחרי עבודה אינטנסיבית נביא מחר את החוק לאישור הממשלה, כדי לקדמו עוד צעד בדרך לחוק היסטורי ושינוי המתבקש כבר 65 שנים. החוק מכיל את האיזונים המתבקשים בין ערך לימוד התורה לערכי שירות המדינה. תהליך גיבוש החוק היה רגיש ונחוש כאחד".

לקראת הדיון בוועדת השרים לחקיקה על חוק פרי, אומרים בפורום לשוויון בנטל: "אנחנו מקווים שציפי לבני, שרת המשפטים, אשר במהלך קמפיין הבחירות שלה כמעט גרה באוהל השוויון בנטל, לא תאכזב מחר ולא תיישר קו עם החוק הנואל שמציע פרי: פטור מוחלט לעוד ארבע שנים, ואז נראה מה יהיה.

 "נזכיר שחוק פרי הוא חוק ללא תכלית – הוא נותן פטור לארבע שנים ללא שום אפשרות כפייה על גיוס. אסור לישראל לאבד עוד שנים בניסיון לצמצם את האי שוויון ואנחנו בונים על לבני כשרת המשפטים שתצליח לעצור זאת".

1 Comment

  1. יפה
    7 ביולי 2013 @ 7:00

    מדוע בנט יכול לסדר לבוחריו שירות מקוצר ולפיד לא מקצר את השירות לבוחריו? מדוע בנט דואג להעברת כספים לציבור הבוחרים שלו בשטחים ולפיד דואג לנטילת כסף מציבור הבוחרים שלו בישראל? האם הציבור הדתי לאומי לא מבין מהי אחריות לאומית , הצורך להדק חגורות והצורך לתרום למדינה? מדוע ציבור המתנחלים יודע לדאוג לעצמו היטב ולספר כמה הוא "אחראי" בלי למצמץ ואנחנו הציבור הישראלי החילוני – נטילת אחריות עבורנו היא הרכנת ראש ומתן היתר לרמוס אותנו?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן