Skip to content

בואינג 777 קוריאני התרסק בסן פרנסיסקו

נוסעים נראו גולשים מפתחי החירום לקרקע. שני נוסעים נהרגו ורבים נפצעו, חלקם במצב אנוש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס בואינג 777 של חברת אסיאנה איירליינס מסיאול דרום קוריאה בטיסה 214 התרסק בשבת בעת ניסיון נחיתה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו. נוסעים שנעזרו במגלשות החירום נראו קופצים מהמטוס, שהחל לבעור. כוחות הצלה וכיבוי אש כיבו את הלהבות, ששרפו את מרבית חלקו העליון של המטוס. על פי הדיווחים, שני נוסעים סינים נהרגו ו-181 נפצעו, ביניהם עשרה במצב אנוש. מצבם של חמישה מתוכם התייצב במהלך הלילה. בטיסה היו 303 נוסעים.

בואינג 777 לאחר ההתרסקות. נוסעים גולשים החוצה מהמטוס הבוער. צילום: CNN
בואינג 777 לאחר ההתרסקות. נוסעים גולשים החוצה מהמטוס הבוער

צוות של המינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTSB) יצא לסן פרנסיסקו, כדי להתחיל לחקור את נסיבות התאונה.

לדברי לורה בראון, דוברת מינהל התעופה הפדראלי (FAA), מטוס בואינג 777 הקוריאני שהגיע לארה"ב מסיאול היה אמור לנחות במסלול 28 של נמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו ומפרטים ראשונים מתברר, כי אירעה תקלה בעת הנחיתה. כתוצאה מכך הוסט המטוס אל השטח שבין מסלולי הנחיתה והחל לבעור.

עדויות: המטוס פגע בקרקע לפני המסלול

מעדויות ראשונות מתברר, כי המטוס פגע ברצועת ביטון מוגבהת לפני מסלול 28. תוצאה מכך נקרע כן הנחיתה השמאלי ונפל לים, כן הנחיתה הימני נקרא כ-20 מטר אחר כך ונשאר על היבשה. מנוע שמאל נקרע מהכנף ונשאר על הקרקע ומנוע ימין שנשאר מחובר לכנף הוצת וגרם לשריפת המטוס. כ-2 מטרים מהזנב ניתקו מגוף המטוס ומעריכים, כי שני ההרוגים היו בחלק זה שנשבר.

רשתות הטלוויזיה האמריקניות הראו את המטוס אפוף עשן וכבאיות סביבו. מרבית חלקו העליון של המטוס נשרף. בשלב הראשון לא היה ברור כמה אנשים שהיו במטוס נפגעו, אבל סרטי הטלוויזיה הראו בבירור כיצד גולשים החוצה נוסעים על מגלשות החירום.

אסיאנה היא חברת תעופה השניה בגודלה בדרום קוריאה, החברה בברית התעופה Oneworld. בואינג 777-200 הוא מטוס דו מנועי לטיסות ארוכות טווח, המסוגל לשאת כ-300 נוסעים.

מראה המטוס לאחר שכובו הלהבות
מראה המטוס לאחר שכובו הלהבות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן